Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@19:13:49 GMT

طرز تهیه ریزوتو؛ برنج ایتالیایی متفاوت و جذاب

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۷۰۴۵

آفتاب‌‌نیوز :

 با طرز تهیه ریزوتو مرغ و قارچ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ریزوتو مرغ و قارچ:

برنج ریزوتو۳۵۰ گرم

قارچ۳۰۰ گرم

مرغ۳۰۰ گرم

پنیر رنده شده پارمزان ۵۰ گرم

پیاز خرد شده یک عدد

سیر چهار حبه

کره۵۰ گرم

عصاره مرغ۱۲۰ گرم

جعفری خرد شده به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت ریزوتو مرغ و قارچ:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک قابلمه بزرگ بردارید و روی حرارت کره را ذوب کنید. سیر و پیاز را ریز خرد کنید و در قابلمه تفت دهید تا از حالت خامی در بیایند.

۲. قارچ‌ها را خرد کنید و به سیر و پیاز در حال تفت اضافه کنید.

۳. برنج ریزوتو را بدون این که بشویید به قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه با باقی مواد تفت دهید. بعد از کمی تفت دادن باید حدود یک لیوان آب جوش و عصاره مرغ را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. مهم‌ترین نکته برای پخت ریزوتو این است که آب باید کم کم و همزمان با پخت ریزوتو اضافه شود. هنگام اضافه کردن آب مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید. اگر علاقه‌مند به غذاهای تند هستید، می‌توانید از مقداری پودر فلفل قرمز استفاده کنید یا مقداری فلفل قرمز تازه ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

۴. در این حین، داخل یک تابه مقداری کره بریزید. مرغ را به صورت حبه‌های متوسط خرد کنید و با مقداری سیر رنده شده و نمک و فلفل تفت دهید.

۵. وقتی برنج نرم شد، حرارت را خاموش کنید و در قابلمه را بگذارید. فراموش نکنید که ریزوتو در حین پخته شدن لعاب انداخته و حالت چسبندگی پیدا می‌کند. حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا غذا استراحت کند. سپس در قابلمه را بردارید و پنیر پارمزان را اضافه کنید.

۶. حالا مرغ مزه‌دار شده را روی پنیر پارمزان بریزید و غذا را با مقداری جعفری خرد شده تزیین کنید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ریزوتو برنج ایتالیایی آشپزی اضافه کنید خرد کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط رم برای خرید سردار آزمون

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رسانه‌های ایتالیایی در جدیدترین گزارش‌های خود درباره سردار آزمون مدعی شده‌اند که باشگاه رم به‌شدت از این ستاره ایرانی رضایت دارد. البته این رضایت تنها به بحث فنی مربوط نمی‌شود بلکه کادر فنی جالوروسی نگرش و تعهد آزمون را هم مورد ستایش قرار می‌دهند.

به گزارش ورزش سه، در ماه‌های اخیر باشگاه پایتخت‌نشین ایتالیا تماس‌های خود را با بایرلورکوزن آغاز کرده تا شرایط جذب دائمی سردار آزمون را جویا شود. سردار اکنون به صورت قرضی در رم حضور دارد اما عملکرد خوب او باعث شده که سران باشگاه به فکر دائمی کردن قراردادش باشند.

بر اساس گزارش جدیدی که گاتزتا دلو اسپورت منتشر کرده دنیله ده‌روسی، سرمربی ایتالیایی رم، اولین کسی است که از ماندن سردار آزمون در تیمش استقبال می‌کند. اسطوره و حالا سرمربی رم اعتقاد ویژه‌ای به آزمون دارد و بعد از حضور او روی نیمکت مهاجم ایرانی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرده و عملکردش هم نسبت به دوران ژوزه مورینیو به مراتب بهتر شده است.

با این همه ماندن سردار آزمون در رم به یک موضوع مهم بستگی دارد. در واقع باشگاه رم به شرطی قرارداد ستاره ایرانی خود را دائمی خواهد کرد که بتواند در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رم تنها در صورتی می‌تواند گزینه 12.5 میلیون یورویی را در قرارداد فعلی فعال کند که بتواند در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد و در نتیجه آزادی مالی بیشتری داشته باشد.

رم در حال حاضر با چهار امتیاز کمتر نسبت به منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و تیم بولونیا در رتبه پنجم جدول سری‌آ قرار گرفته است. البته آن‌ها در لیگ اروپا نیز حضور دارند و با قهرمانی در این تورنمنت نیز می‌توانند جواز حضور در فصل آینده چمپیونزلیگ را کسب کنند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900165

دیگر خبرها

  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • باشگاه رم: سردار آزمون فقط به این شرط می‌ماند!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند