Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه هوا فضا با بیان این که ابرپروژه اعزام انسان به مدار زمین از جمله مأموریت‌های آنهاست، گفت: مهم این است که به پژوهشگاه‌ها اجازه دهند، هیئت امنای مستقل داشته باشند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، فتح الله امی رییس پژوهشگاه هوافضا در نشست مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که با حضور قائم مقام و معاونان وزارت علوم و حضور مجازی رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و با محوریت بررسی وضعیت آموزش عالی کشور در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، به بحث استقلال دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها پرداخت و افزود: البته با تشکیل هیئت امنا این اختیارات افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پژوهشگاه هوا فضا با بیان این که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها عقل منفصل جامعه و عقل متصل دولت هستند، گفت: در مورد پژوهشگاه‌ها مهم‌ترین مسئله مأموریت‌گرا کردن آن‌ها است. اجرای سند هوا و فضا که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و همچنین ابرپروژه اعزام انسان به مدار زمین از جمله مأموریت‌های پژوهشگاه هوا فضاست.

 

امی بیان کرد: باید اختیارات بیشتر به مراکز آموزشی و پژوهشی داد تا بتوانند دستورالعمل‌های بالادستی را بهتر اجرا کنند و مهم این است که به پژوهشگاه‌ها اجازه دهند که هیئت امنای مستقل داشته باشند. در حال حاضر تشکیلات پژوهشگاه‌ها استاتیک و قدیمی است و بخش اداری ما نمی‌توانند تحولی ایجاد کنند تا بتوانند به سمت دانشگاه نسل ۴ حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پژوهشگاه هوافضا اعزام انسان به فضا پژوهشگاه هوا پژوهشگاه ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!