Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، به دلیل استقبال خوب و همچنین درخواست‌های متعدد پژوهشگران، مهلت ارسال مقاله به این جایزه پژوهشی-ادبی تا هشتم اردیبهشت ماه همزمان با زادروز زنده‌یاد دکتر سیمین دانشور تمدید شد.

علاوه بر انتشار مقالات برگزیدةی این جایزه ادبی، از نویسندگانِ این آثار در مراسم بزرگداشت دکتر سیمین دانشور که هفته پایانی اردیبهشت به میزبانی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور‌های بخش اصلی این جایزه ادبی «شیوه‌های نقد داستان»، «ادبیات تطبیقی و موضوعات میان‌رشته‌ای با حوزه داستان‌نویسی»، «نقد داستان و بررسی نقد‌های موجود (با تکیه بر آثار داستان نویسان)»، «ژانر‌های مختلف داستان معاصر»، «تاریخ داستان نویسی شهرها، استان‌های ایران»، «نقد و تحلیل عناصر هنری و زیبایی‌شناسی در داستان معاصر»، «داستان درادبیات انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری»، «داستان کودک و نوجوان»، «نقش داستان در ادبیات فارسی معاصر»، «تأثیرپذیری داستان معاصر از قصه‌های فولکلور و باور‌های عامیانه»، «شیوه‌های ارتقاء جایگاه داستان فارسی در ادبیات جهان»، «جایگاه داستان نویسان ایران در فراسوی مرز‌های ایران»، «تأثیرپذیری داستان نویسان ایران از نویسندگان جهان» و کلیه موضوعات مرتبط با حوزه داستان و داستان‌نویسی ایران خواهد بود.

همچنین پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را در محور‌های بخش ویژه همچون «نقد آثار سیمین دانشور»، «نقش و جایگاه زنان در داستان‌نویسی ایران»، «نقد آثار زنان نویسنده ایران»، «تأثیر سیمین دانشور بر نویسندگان ایران»، «جایگاه داستان‌نویسان شیراز در داستان‌نویسی ایران» و «نقد آثار داستان‌نویسان شیراز» به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال کنند.

مقالاتِ منتخب در پایگاه سیولیکا نمایه و در کتاب چکیده مقالات منتشر شده و به سه مقاله برتر در هر بخش نیز جوایز نقدی نفیس اهدا خواهد شد.

ارسال مقاله و دسترسی به اطلاعات بیشتر از طریق تارنمای رسمی جایزه پژوهش‌های به آدرس www.siminliteraryaward.ir امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فراخوان جایزه داستان نویسان سیمین دانشور داستان نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، این مراسم با حضور امام جمعه بهادران، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان - مسئولان شهرستان مهریز و مسئولان محلی و تعدادی از دانش آموزان در محل نمازخانه شهید محسنی روستای گردکوه برگزار شد. 

این جشنواره تا کنون در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شد و برای اولین بار در قالب استانی برگزار می‌شود. 

انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و استقبال کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستایی با انگیزه بهتر بتوانند با کتابخانی - مطالعه عمومی و داستان نویسی انس بگیرند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره داستان نویسی استانی چهاردهم تیرماه سال جاری در روستای عزآباد برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست