Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم شهرستان‌های خلخال کوثر در مجلس گفت: متأسفانه در حال حاضر امکانات جامعه عشایری در تمامی مناطق کشور به صورت مساوی توزیع نمی‌شود. - اخبار استانها -

سید غنی نظری‌خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اردبیل  اظهار داشت: یکی از خواسته‌ها و مطالبات قشر عشایر استان توزیع عادلانه اعتبارات جامعه عشایری در بین مناطق مختلف کشور است که متأسفانه این مسئله در شهرستان‌های خلخال و کوثر رعایت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: انتظار ما از مسئولان این است که نسبت به توزیع عادلانه اعتبارات همکاری‌های لازم را داشته باشند که به همین منظور 11 دستگاه کامیون حمل تانکر آبرسانی سیار به استان اردبیل اختصاص یافته در حالی که از این تعداد دستگاه تاکنون یک دستگاه نیز به شهرستان خلخال تخصیص نیافته است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال کوثر در مجلس گفت: در حالی که کمبود آب شرب در شهرستان‌های خلخال و کوثر یکی از معضلات اساسی است در این زمینه تاکنون اقدامات مناسبی انجام نیافته که انتظار می‌رود در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آید.

نظری‌خانقاه ادامه داد: انتظار می‌رود نهاده‌های دامی به صحیح و عدالت‌محور در مناطق مختلف استان توزیع شود تا مشکل تأمین خوراک دام نیز در مناطق عشایری این شهرستان‌ها برطرف شود که به همین منظور تمهیدات لازم به عمل آمده است.

تاکنون بیش از 3 هزار نفر در ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری استان ثبت‌نام کردند1100داوطلب در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا و عشایر استان بوشهر ثبت‌نام کردندعشایر با خشکسالی سختی مواجه هستند/ درخواست کمک از دولت برای کوچ ماشینی عشایر

وی اظهار کرد: برطرف شدن  بیمه عشایری نیز از اهم مواردی است که درصدد هستیم این مهم را در استان تقویت‌سازی کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای حل مشکلات این قشر زحمتکش و غیور استان انجام دهیم که این مهم به عنوان یک اولویت اساسی برای ما مطرح است.

انتهای پیام/140/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان های خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم گفت: حدود ۴۷۵۰ خانوار از پنج طایفه بزرگ عشایر قشقایی و ۶۰۰ هزار راس دام وارد ییلاقات سمیرم شدند.

علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: استان فارس یکی از مسیرهای اصلی کوچ عشایر به شهرستان سمیرم است.

وی افزود: حدود چهار هزار و ۷۵۰ خانوار از پنج طائفه بزرگ عشایر قشقایی و ۶۰۰ هزار راس دام از استان‌های فارس، کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر و خوزستان وارد ییلاقات سمیرم شدند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم تصریح کرد: حدود ۲۵ درصد تولیدات گوشت قرمز را عشایر تولید می‌کنند که صنایع دستی، لبنیات و محصولات دیگر را در فصل حضور در شهرستان سمیرم تأمین می‌کنند.

وی عنوان کرد: عشایر شهرستان بدلیل شرایط سخت خشکسالی در مناطق قشلاقی محبور به کوچ زودهنگام به ییلاق شدند و کوچ در شرایط فعلی هزینه زیادی به عشایر تحمیل می کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات کوچ عشایر، میان بندها توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی، کشاورزان روستایی و واگذاری های بی‌رویه مراتع و اراضی ملی، احداث جاده های زیاد و … است که اشغال شده و امکان اتراق راحت و چند روزه را غیر ممکن نموده است.

وی با اشاره به هزینه حمل خودرویی بسیار بالا تصریح کرد: گاهی کوچ زودهنگام و با سرعت بیشتر اجتناب‌ناپذیر است و در سال جاری نیز نظر به ورود عشایر به شهرستان اداره امور عشایر سمیرم با حمایت اداره کل امور عشایر اصفهان و با راه اندازی ناوگان آبرسانی سیار و شروع عملیات تیغ زنی راه‌های عشایری در حد امکان سعی در تأمین امکانات حداقلی برای خانوارها و دام عشایر نموده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم گفت: برنامه‌ریزی برای شروع پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری، هماهنگی با دستگاه‌های امدادی، بهداشت و درمان، حمایتی و همینطور دامپزشکی برای کمک به جامعه عشایری از اقدامات دیگر اداره امور عشایر سمیرم بوده است.

به گزارش ایمنا، عشایر قشقایی شهرستان سمیرم از ۴۵۵ هزار هکتار اراضی این شهرستان جهت تعلیف دام‌هایشان استفاده می‌کنند و با هم اکنون با ۴۷۵۰ خانوار عشایری و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک وارد شهرستان سمیرم شدند.

کد خبر 749315

دیگر خبرها

  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور