Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجید امیرحسینی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: کاهش بارندگی ها و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در شهرستان ساوه ایجاب می کند که به خصوص در حوزه کشاورزی نباید به هیچ وجه از روش‌های غرقابی برای آبیاری مزارع و باغات استفاده شود زیرا نمی توان پیش بینی کرد که حجم بارش های ۲ سال اخیر در سال بارشی جاری هم تکرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از اقدامات انجام شده حوزه آب شهرستان ساوه در سال ۹۹ می‌توان به جلوگیری از برداشت غیرمجاز، توقیف دستگاه‌های حفاری و همچنین پر کردن چاه‌های غیرمجاز اشاره کرد که کمک بزرگی در صرفه‌جویی منابع آبی محسوب می‌شود.
به گفته مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه، انسداد چاه‌های غیرمجاز فرم پنج در مجموع سبب ذخیره‌سازی چهار میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در سطح شهرستان شد.
امیرحسینی ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند در راستای حفظ منافع کشاورزان و برداشت آب براساس پروانه‌های صادر شده بسیار مهم است که باید اقدامات جدی در این زمینه صورت گیرد.
وی عنوان کرد: براساس قانون، تمام چاه‌های آب باید کنتور هوشمند داشته باشند که در همین راستا برای ۲۶۰ حلقه چاه‌ کشاورزی کنتور نصب شد و با هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق نیز انشعاب چاه‌های بدون کنتور در صورت اضافه برداشت، قطع و یا ولتاژ آن کاهش می‌یابد.
مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه از تعدیل پروانه ۱۷۰ حلقه چاه خبر داد و گفت: از طریق هماهنگی با شبکه آبیاری و لوله‌کشی سد الغدیر، تعدادی از چاه‌های کشاورزی خاموش و سهمیه ای از آب سد به اراضی کشاورزی تخصیص یافت که موجب ذخیره‌سازی ۱۰ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی شده است.
امیرحسینی تصریح کرد: در سال گذشته افزون بر ۶۰۰ پروژه برای تعیین حریم رودخانه های شهرستان ساوه به طول ۳۳۰ کیلومتر انجام شد که از جمله آنها می توان به شناسایی نقاط حادثه خیز رودخانه‌ها، احداث پل و لایروبی اشاره کرد.
وی با قدردانی از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان ساوه در اجرای طرح‌های تعادل بخشی آب، عنوان کرد: بهره‌برداری حق آبه قانونی از سد الغدیر از ۲۰ اسفند سال ۹۹ آغاز شد و لازم است که تغییر الگوی کشت به سمت محصولات با نیاز آبی کمتر در دستور کار قرار گیرد.
آب مورد نیاز مشترکان شهر ساوه از طریق ذخایر ۲۸۷ میلیون مترمکعبی سد الغدیر و همچنین ۲۹ حلقه چاه تامین می شود؛ در عین حال برای تامین آب شیرین و با کیفیت این شهر چند سالی است که پروژه انتقال آب از سد کوچری گلپایگان که اکنون آب شرب شهر قم از آن تامین می شود در دستور کار قرار گرفته و میزان پیشرفت فیزیکی اجرای این خط انتقال ۱۳۰ کیلومتری تاکنون حدود ۳۰ کیلومتر است که در سال گذشته و با حمایت های استانداری مرکزی و وزارت نیرو مقرر شد در چند جبهه با استفاده از ظرفیت پیمانکاران متعدد به روند تکمیل آن سرعت داده شود.

برچسب‌ها ساوه سفره آب زیرزمینی کشاورزی آبیاری شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه سفره آب زیرزمینی کشاورزی ساوه سفره آب زیرزمینی کشاورزی آبیاری شرکت مدیریت منابع آب ایران اخبار کنکور شهرستان ساوه منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر منابع آب شهرستان بوکان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: با تأمین حقابه از رودخانه سیمینه رود و جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز ۹۰ درصد تالاب قره گل این شهرستان آبگیری شد.

عباس عباسی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارشها در سال آبی پیش رو  افزود: در تعطیلات نوروز امسال شش حلقه چاه غیرمجاز مسدود و از حفاری هشت حلقه چاه غیرمجاز دیگر جلوگیری و همچنین ۲۲۰ فقره پروانه چاههای کشاورزی تمدید شد.

عباسی، با اشاره به برنامه ها و سیاستهای امسال مدیریت منابع آب این شهرستان از جمله برگزاری مستمر و ماهانه شورای حفاظت ازمنابع آب،حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی و اجرای برنامه های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تأمین آب بخشهای مختلف به صورت پایدار برای اشتغالزایی، جلوگیری از تصرفات بستر رودخانه ها و مجاری آبی و لایروبی و بازگشایی آنها، فرهنگ سازی مصرف صحیح آب و صرفه جویی بویژه در بخش کشاورزی با اصلاح الگوی کشت بر پیگیری مستمر مصوبات شورای حفاظت از منابع آب تأکید کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان هم در این جلسه ضمن اشاره به این موضوع که شورای حفاظت از منابع آب یکی از فعالترین کارگروههای سطح شهرستان بوده که در دو سال گذشته نتایج و خروجی مناسبی داشته است، بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب با ارائه راهکارهای نوین، حمایت از کشت محصولات کم آب بر، جلوگیری از حفر چاههای غیر مجاز و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آبی سطح شهرستان تأکید کرد.

پارسامهر، همچنین در خصوص برنامه ریزی برای تأمین آب آشامیدنی شهرستان در فصل تابستان و پیک مصرف آب، مشکلات چاه شهرک صنعتی، نظارت بر جلوگیری از تخطی طرح های صنعتی و خدماتی از مجوزهای صادره، نحوه اجرای برنامه مدیریت توأمان آب و برق توسط مدیریت منابع آب و توزیع برق شهرستان، تأمین آب بخش صنعت و خدمات شهرستان برای رشد اشتغالزایی، لایروبی و بازگشایی مسیل های پر خطر شهرستان، نظارت بر برداشتهای غیرمجاز مصالح رودخانه ای و تأمین مصالح پروژه های عمرانی در این جلسه توضیح داد.

 

 

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج