Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اولین پویش استانی افزایش امید و نشاط اجتماعی استان اردبیل با هدف تولید و نشر محتوای متناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

 عبدالله بحرالعلومی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی از ظرفیت های بالایی برخوردار بوده و به تصویر کشیدن این ظرفیت ها در ارتقای سطح مسائل فرهنگی و هنری در جامعه، کمک شایانی خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: اولین پویش استانی افزایش امید و نشاط اجتماعی استان اردبیل با موضوع تصویرسازی از ظرفیت‌های نشاط و شادی در آداب و سنن اقوام و جامعه ایرانی در قالب سه بخش متن، تصویر و ویدئو برگزار می‌گردد که در بخش متن؛ مقاله، قطعه ادبی، شعر و داستانک، در بخش تصویر؛ عکس، پوستر و اینفوگرافی و در بخش ویدئو؛ موشن‌گرافی، فیلم‌کوتاه و انیمیشن قابل ارسال به دبیرخانه پویش است.


وی با اشاره به اینکه مخاطبان پویش؛ مخاطبان عمومی(عموم مردم) و مخاطبان تخصصی(اهالی فرهنگ،هنر ورسانه) هستند، تصریح کرد: شرکت برای پویش و ارسال آثار برای عموم، رایگان بوده و در پایان پویش ضمن نشر آثار برتر در وب سایت پویش، جوایز نقدی و لوح تقدیر اعطا میگردد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در خصوص محورهای تولید آثار و محتوا در این پویش گفت: ظرفیت های نشاط و شادی در جامعه و اقوام ایرانی با تکیه بر آداب و رسوم و سنن، ظرفیت های نشاط و شادی فرهنگ و هنر ایرانی، محیط زیست و ظرفیت های نشاط وشادی، ظرفیت های نشاط وشادی معماری و فرهنگ ایرانی، نقش زنان شاغل و خانه دار در نشاط و شادی، کودکان و ظرفیت های نشاط و شادی، گردشگری، طبیعت گردی و ظرفیت های نشاط و شادی، دستاورد های جامعه و سنن ایرانی در نشاط وشادی، کاهش جرم و جنایت و ایجاد انگیزش و شادی و نشاط، ظرفیت های شادی و نشاط در مکان های عمومی، ظرفیت های شادی و نشاط در ناوگان های عمومی، ظرفیت های شادی ونشاط در مهدکودک ها، مدارس ودانشگاه ها، تصویر سازی و ظرفیت های شادی ونشاط در ایام کرونا، ظرفیت های شادی و نشاط در کادر درمان، گلیم بافی و صنایع دستی و شادی و نشاط اجتماعی از محورهای پویش است.


وی افزود: بخش های نقاشی کودکان با موضوع شادی و نوروز، نقاشی از سفره هفت سین، فیلم وعکس آداب و رسوم نوروز، عکس و فلیم سفره هفت سین، عکس نوروزی، عکس و فیلم از بازی های بومی و محلی، عکس و فیلم از غذاها و شیرینی های محلی، عکس و فیلم لباس های محلی و اقوام، آداب و سنن اقوام در نوروز و فصل بهار، جشن های ملی و مذهبی، عکس و فیلم از صنایع دستی محلی و سنتی، فیلم وعکس ازشعرخوانی و مراسمات شاد و محلی، عکس نوشت ها، دابسمش های طنز و هنری،  شعرهای طنز وشاد، فیلم از شعرخوانی شاد و طنز، آداب و سنن اقوام ایرانی در استقبال از فصل بهار نیز با عنایت شوراری برگزاری به موضوعات اضافه گردیده است.


بحرالعلومی بیان کرد: مهلت دریافت آثار تا 1400.2.12 خواهد بود که علاقه مندان می‌توانند آثار خود را با هشتگ های #نشاط اقوام _ایرانی، #امیدنشاط_ اجتماعی و #نشاط_ ایرانی در شبکه های اجتماعی منتشر و سپس از طریق سایت اولین پویش استانی افزایش امید و نشاط اجتماعی استان اردبیل به آدرس Ardcontent.irبارگزاری نمایند.

علاقه مندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۵۲۲۰۳۹-۰۴۵ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نشاط اجتماعی فرهنگ ایرانی اسلامی ظرفیت های نشاط و شادی ظرفیت های شادی استان اردبیل شادی و نشاط عکس و فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد

محمد کریم خورشیدوند اظهار کرد: کنترل جمعیت از گزاره‌های جوامع بشری است و مکاتب مختلفی در این حوزه نظریه داده‌اند، به‌عنوان مثال در قوانین حمورابی داریم که افزایش جمعیت را نشان‌دهنده ترقی فرد و جامعه دانسته است و از طرفی در یونان باستان اندیشمندانی مانند ارسطو و افلاطون موازنه و توازن جمعیت را نشان‌دهنده ترقی جامعه می‌دانستند.

وی ادامه داد: در سال ۱۷۹۸ میلادی یک کشیش و اقتصاددان انگلیسی به اسم رابرت مالتوس، کتابی با عنوان اصل جمعیت داشت که در آن یک نظریه داد و شعارش این بود که افزایش جمعیت راه حلی برای پیشرفت نیست، استدلالش این بود که رشد جمعیت بالقوه به‌صورت تصاعدی است و رشد مواد غذایی و منابع به‌صورت خطی است و پیش‌بینی این بود در ۲۰۰ سال آینده، رشد جمعیت جهان حدود ۲۵۶ برابر خواهد شد و تولید غذا فقط ۹ برابر و سال‌های قحطی در پیش رو است و خیلی از انسان‌ها براثر گرسنگی و قحطی می‌میرند. طبیعی است خیلی‌ها ترجیح می‌دادند فرزندان‌شان از گرسنگی نمیرند، به همین دلیل، کاهش جمعیت و جلوگیری از رشد جمعیت را به‌عنوان یک سیاست لحاظ کردند.

او گفت: این نظریه هیچ‌گاه شکل نگرفت، نه‌تن‌ها در هیچ نقطه‌ای از جهان این اتفاق رخ نداد، بلکه این نظریه برای حیوانات نیز صدق پیدا نکرد و نه‌تن‌ها پیش‌بینی انجام‌شده درباره سال‌های قحطی اتفاق نیفتاد، بلکه تولید به‌قدری زیاد شد که حتی در سال‌هایی، مردم گندم‌های اضافه را می‌سوزاندند.

خورشیدوند بیان کرد: امروزه می‌بینیم یکی از مشکلات و چالش‌های جدی جوامع توسعه‌یافته، کاهش جمعیت جوان و پیری جمعیت است که در نتیجه موجب شده است، نشاط اقتصادی و اجتماعی آنها کاهش یابد. رونق اقتصادی به نیروی جوان وابسته است و زمانی که جوامع پیر شوند دولت‌ها و صاحبان سرمایه احساس خطر می‌کنند.

او اظهار کرد: جوان، مایه پویایی و سرزندگی جامعه می‌شود و بیشتر جهش‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از دل نیرو‌های جوان جوشش پیدا می‌کند. اصولاً فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده برای ازدیاد و بقای نسل بشری است و مطابق فلسفه آفرینش بر ازدواج تأکید شده است.

وی ادامه داد: ازدواج موجب پیوند بین نسل‌ها و تداوم نسل بشر می‌شود؛ ولی اگر سیاست‌های یک دولت بر این اصل باشد که موالید کم شود در بلندمدت جامعه با انقطاع نسل بشر مواجه می‌شود، معضلی که امروزه ما در کشور‌های غربی شاهدیم و بحران پیری جمعیت دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان افزود: اجرای سیاست‌های کنترل جمعیت در کشور ما نیز پیامد‌های ناگواری داشته و آسیب‌های جدی از جنبه‌های گوناگون جسمی، روحی و روانی و اخلاقی و اجتماعی بر جامعه گذاشته است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم به نظام مسائل در حوزه اجتماعی اشاره کنیم، شاید ابربحران ما در این حوزه، موضوع سالخوردگی جمعیت باشد. اگر در ۲۰ سال آینده همین سیاست ادامه یابد، باعث می‌شود کمبود نیروی کار، بحران امنیت، کاهش تولید علم، خلاقیت و پیشرفت را داشته باشیم و همه اینها تبعاتی است که از کاهش جمعیت، ازدواج و بحث فرزندآوری نشأت می‌گیرد.

خورشیدوند گفت: منحنی رو به سقوط ازدواج و فرزندآوری، چالش‌های زیادی دارد. باید روی ذهنیت نسل جوان درباره پایین آمدن سن ازدواج و فرزندآوری به‌صورت جدی کار شود.

وی ادامه داد: برای اینکه سن ازدواج پایین بیاید و فرزندآوری بیشتر شود، باید کار فرهنگی انجام شود و سیاست‌های غلطی که در ذهن برخی جوانان نقش بسته است، از بین برود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان معتقد است: بخشی مشکلات در موضوع ازدواج و جمعیت، اثر فضای مجازی، رسانه‌ها و ماهواره‌هاست و بخشی نیز اقتصادی است. جوانی که مشکل اشتغال دارد و حداقل‌ها را نمی‌تواند به‌دست آورد، شاید اعتماد به نفس لازم را ندارد که بخواهد یک زندگی مشترک را آغاز کند و موضوع فرزندآوری را حتی در ذهن خود بیاورد.

او افزود: سیاست‌های دولت باید بر مدار مشوق‌های فرزندآوری و تسهیل ازدواج باشد. اشتغال و مسکن نسبت به این دو مقدم است و اینها زنجیروار به یکدیگر پیوسته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار در بزرگراه آزادگان | تغییرات جدید در این بزرگراه مهم
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست