Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه دولتی کنترل دارو در اسلواکی ادعا کرد واکسن‌های روسی تحویل داده شده به این کشور با محموله‌های فرستاده شده به سایر کشورها متفاوت است و این کشور احتمالا واکسن‌های ضدکرونای روسی «اسپوتنیک وی» را «به دلیل چندین مورد نقض قرارداد» به روسیه پس خواهد فرستاد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، این خبر پس از آن اعلام شد که موسسه دولتی کنترل دارو در اسلواکی ادعا کرد واکسن‌های تحویل داده شده به این کشور با محموله‌های فرستاده شده به سایر کشورها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات این موسسه همچنین اعلام کردند که هنوز اطلاعات کافی درباره واکسن «اسپوتنیک وی» دریافت نکرده‌اند تا بتوانند درباره فواید یا مضرات استفاده از آن به نتیجه‌ای برسند.

در مقابل، حساب رسمی متعلق به واکسن «اسپوتنیک وی» در توییتر، این موسسه دارویی در اسلواکی را به «نقض توافقات» و «اقدام خرابکارانه» متهم و اعلام کرد که مقامات اسلواکی «کمپینی را علیه اسپوتنیک وی آغاز کرده‌اند».

در این پیام توییتری همچنین اعلام شده که برای اطمینان از کارایی این واکسن، «اسپوتنیک وی» باید در یکی از آزمایشگاههای رسمی کنترل داروی متعلق به اتحادیه اروپا آزمایش شود؛ کاری که در اسلواکی انجام نشده است.

اما موسسه اسلواک می‌گوید باید از شبکه آزمایشگاههای مجاز اتحادیه اروپا برای آزمایش واکسن‌هایی استفاده کرد که در فهرست واکسن‌های مجاز برای استفاده در این اتحادیه به ثبت رسیده باشند؛ چیزی که در مورد «اسپوتنیک وی» صدق نمی‌کند.

واکسن روسی «اسپوتنیک وی» هنوز تایید اتحادیه اروپا را برای استفاده دریافت نکرده؛ با این وجود آژانس دارویی اروپا(EMA) از نهادهای زیرمجموعه این اتحادیه، بررسی این واکسن را از ماه گذشته میلادی آغاز کرده است.

طرف روسی همچنین این موضوع را که واکسن‌های تحویل داده شده به اسلواکی با محموله‌های فرستاده شده به دیگر نقاط متفاوت است، رد می‌کند و ادعای مقامات بهداشت اسلواکی در این باره را «دروغ» می‌خواند.

در بیانیه مقامات بهداشت روسیه آمده است: «همه واکسن‌های اسپوتنیک وی از کیفیت یکسانی برخوردار هستند و کیفیت آنها تحت کنترل دقیق موسسه گامالیا قرار می‌گیرند. کیفیت اسپوتنیک وی توسط نهادهای نظارتی در ۵۹ کشور تأیید شده است.»

با این وجود اسلواک‌ها همچنان اصرار دارند که به نظر می‌رسد واکسن‌های تحویل داده شده به آنها با واکسن‌های داده شده به دیگر کشورها «فقط در نام مشترک هستند».

دعوای روسیه و اسلواکی بر سر این واکسن در حالی در جریان است که آلمان نیز گفتگو با مقامات روسیه را برای خرید احتمالی این واکسن آغاز کرده است.

تا کنون نزدیک به ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت ۵ و نیم میلیون نفری اسلواکی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب هاآژانس دارویی اروپا (EMA) اتحادیه اروپا (EU) اسلواکی (کشور اسلواکی) روسیه موسسه گامالیا واکسن اسپوتنیک وی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آژانس دارویی اروپا EMA اتحادیه اروپا EU اسلواکی کشور اسلواکی روسیه موسسه گامالیا واکسن اسپوتنیک وی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو تحویل داده شده اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: جماران

دیگر خبرها

  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • لحظه شکار پهپاد اوکراینی توسط توسط پهپاد روسی | ویدئو
  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • بازیگران سریال «هشت پا» مشخص شدند
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟