Web Analytics Made Easy - Statcounter

به ‌گزارش ایرنا، حمیدرضا دوست‌محمدی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی شامل اقامتگاه بوم‌گردی سلطان میدان در بسطام، اقامتگاه بوم‌گردی خانه شیرین در روستای ابراهیم‌آباد سفلی میامی، اقامتگاه بوم‌گردی عمه‌خورشید در روستای جودانه میامی، اقامتگاه بوم‌گردی عمارت حسن‌خان در سراور مهدی‌شهر و اقامتگاه بوم‌گردی عمارت دژ گلی در بیابانک سرخه سال ۹۹ صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اضافه کرد: مجوز ۲ اقامتگاه سنتی شامل اقامتگاه سنتی سرای بانو در درجزین و اقامتگاه سنتی خانه ترنج در سمنان نیز در این مدت صادر شد.

وی گفت: با راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها، زمینه اشتغال ۲۵ نفر فراهم و ۱۳۴ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده شد.

دوست‌محمدی به راه‌اندازی ۲ سفره‌خانه سنتی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مجوز سفره‌خانه سنتی آب‌انبار پاچنار در سمنان و سفره‌خانه سنتی آقاجان بزرگ در قاطول گرمسار نیز صادر شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: خانه مسافر آرامش خرقان در شاهرود و مجموعه گردشگری کشاورزی باغ سبز سمنان سال گذشته مجوز فعالیت دریافت کردند.

در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

برچسب‌ها گردشگری سمنان اشتغال زایی میراث فرهنگی بوم گردی اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سمنان اشتغال زایی گردشگری سمنان اشتغال زایی میراث فرهنگی بوم گردی اقامتگاه بوم گردی اخبار کنکور اقامتگاه بوم گردی سفره خانه سنتی اقامتگاه سنتی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه یکشنبه در دیدار مدیرکل و مسئولان حج و زیارت استان سمنان به میزبانی دفتر خود در سمنان با بیان اینکه محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان تدوین شود، تاکید کرد: حجاج در کنار سفر معنوی حج از ظرفیت‌های فرهنگی هم بهره مند شوند.

وی افزود: هر چه زائران کاروان‌های زیارتی از نظر محتوای دینی، آموزشی و فرهنگی غنی شوند، تأثیر گذاری سفر حج بیشتر خواهد شد.

امام جمعه سمنان همچنین گفت: اتفاقات بسیار خوب و ارزشمندی از حیث فعالیت‌های آموزشی زائران به انجام رسیده که این امر بسیار مبارک و مؤثر است.

مطیعی با بیان اینکه باید تلاش نمود تا ضمن بهره گیری از ظرفیت فرودگاه‌های استان، امکان اعزام زائران از طریق دو فرودگاه سمنان و شاهرود فراهم شود.، تاکید کرد: بی تردید خدمتگزاری به زائران موجب گره گشایی و رفع مشکلات کارگزاران نیز خواهد شد.

وی افزود: زائران استان سمنان دارای سطح فرهنگی بسیار بالایی بوده و همراهی قابل توجهی با عوامل زیارتی کاروان دارند.‌

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: با توجه به رویکرد جدید دولت سعودی به مسئله حج و عمره، می‌بایست ترتیبی اتخاذ گردد تا ضمن ارائه آموزش‌های لازم به زائران نسبت به استفاده مفید از فرصت ناب این سفر معنوی و درگیر نشدن در حواشی، اطلاع رسانی شود.

کد خبر 6097707

دیگر خبرها

  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی