Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@03:22:16 GMT

ماهانه ۵۰۰ پرستار به کشور‌های دیگر مهاجرت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۹۲۵۳

ماهانه ۵۰۰ پرستار به کشور‌های دیگر مهاجرت می‌کنند

آرمین زارعیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، از مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار ایرانی به خارج از کشور خبر داد.

زارعیان تصریح کرد: اغلب پرستاران ایرانی به کشور‌های آمریکای شمالی مثل کانادا، و سوئد در اروپا و همچنین برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند.

وی تاکید کرد: پرستارانی که به کشور‌های فوق مهاجرت می‌کنند اغلب پرستار شرکت‌های خصوصی هستند و به دلیل عدم برخورداری از حق و حقوق کافی و منطقی در ازای کاری که انجام می‌دهند تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و ایران را ترک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه کسانی مخالف استخدام پرستاران هستند؟

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران خاطرنشان کرد: علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرداخت به موقع حق و حقوق آن‌ها و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی‌شان برخی از مسئولان در وزارت بهداشت، دولت و مجلس شورای اسلامی علاقه‌ای به اجرایی شدن و تصویب قوانین مورد نیاز ندارند.

زارعیان تاکید کرد: سیر مهاجرت پرستاران به خارج از کشور کماکان ادامه دارد و بر اساس آخرین خبری که در دست دارم درخواست مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار به خارج از کشور است که در سازمان نظام پرستاری به ثبت میرسد.

وی اضافه کرد: بخشی از پرستاران هم ابتدا خودشان کار‌های پذیرش گرفتن در دیگر کشور‌ها را پیگیری می‌کنند و آمار این گونه موضوع خیلی مشخص نیست.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: رئیس جمهور، وزیر بهداشت و همچنین افرادی، چون الیاس نادران در مجلس شورای اسلامی به صراحت با دستور رهبر معظم انقلاب مخالفت کرده و کاری برای استخدام پرستاران انجام نمی‌دهند.

حقوق پرستاران با کارشان همخوانی ندارد!

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران، ما پیشنهاد استخدام ۳۰ هزار پرستار به وزارت بهداشت را دادیم، اما مسئولان به دلایل مختلف با این پیشنهاد موافقت نکردند.

زارعیان تاکید کرد: دولت کاری برای استخدام پرستاران انجام نمی‌دهد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هم هیچ اراده‌ای برای استخدام پرستاران ندارد و مسئولان مربوطه حتی به حرف رهبری هم گوش نمی‌دهند و. در نتیجه موضوع مهاجرت پرستاران قوت می‌گیرد.

وی یادآور شد:رهبر معظم انقلاب در روز پرستار به طور واضح بر استخدام پرستاران و تعیین تکلیف وضعیت خدمت آن‌ها تاکید کردند، اما کسی حتی به حرف رهبری هم توجهی نکردند.

زارعیان اضافه کرد: پرستاران نمی‌آیند حقوق ۵ هزار یورویی دیگر کشور‌ها را رها کنند و با حقوق بخور نمیر فعلی که به آن‌ها پرداخت می‌شود، نمیتوان مانع خروج پرستاران از کشور شد.

منبع: الف

کلیدواژه: استخدام پرستاران کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی، افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماماها در کشور است.

وی گفت: مامایی یکی از مشاغل ارزنده در جهان هستی است، رشته مامایی به دلیل اینکه سلامت مادر و کودک را به ارمغان می‌آورد بسیار ارزشمند است، ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه این گروه حساس رشته پزشکی انجام می‌پذیرد.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متأسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما به رغم نیاز کشور کم باشد.

کد خبر 6096249 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست