Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سند جامع همکاری تا پیش از انعقاد قرارداد از لحاظ اجرایی برای هیچ یک از طرفین الزام آور نیست و بر خلاف تبلیغات منفی دشمنان این سند بیشتر ماهیت نقشه راه و تبیین چارچوب همکاری ها و مشارکت های دو طرفه است.
وی اضافه کرد :  در عرف بین المللی امضاء چنین اسنادی بین کشورهای جهان سابقه طولانی دارد و تاکنون کشورهایی چون ترکیه، عربستان نیز پیشتر از ایران چنین اسناد مشابهی را با کشور چین  به امضاء رساندند و برخی از این کشورها این اسناد را به قرارداد تجاری تبدیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قربانی اصول سیاست های خارحی ایران را چند جانبه گرایی اعلام کرد اظهارداشت : همچنان که با کشورهای شرقی ارتباط اقتصادی و فرهنگی داریم ،باید با کشورهای بزرگ منطقه  مانند چین ،روسیه، هند، پاکستان و ترکیه نیز این ارتباطات را حفظ کنیم و حتی در صورت امکان سند همکاری مشابهی را به امضاء برسانیم.
تب و تاب غربی ها پس از سند جامع 
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت : امضاء سند جامع  همکاری ایران و چین تحرک غربی ها و حتی آمریکا را برای بازگشت به برجام افزایش داد و تا حد زیادی نیز رویکرد این کشورها را نسبت به اجرای برجام تغییر داد و این تغییر سیاست ها را باید به فال نیک گرفت و باید در انتظار تغییرات اساسی  بیشتری در این زمینه در آینده باشیم.
قربانی اظهارداشت : به هر حال تحریم‌های ظالمانه آمریکا صادرات نفت ایران را نشانه گرفت و تا حدودی نیز توانست فشارهایی را به اقتصاد ما تحمیل کند و همه گیری ویروس کرونا نیز موجب شده تا این فشارها بیشتر از سوی مردم احساس شود و باید هر چه سریعتر برای کاهش فشارهای اقتصادی این سند جامع را به قراردادهای همکاری دو جانبه تغییر دهیم.
وی این سند همکاری را برای دو کشور برد- برد دانست و اظهارداشت : قرارگیری ایران در منطقه راهبردی خاورمیانه و مرکز انرژی جهان فرصت دو جانبه ای را فراهم می کند که هم چین از طریق ایران به منابع بزرگ انرژی خاورمیانه دست یابد و هم این که ایران می تواند نفت خود را بی دغدغه به کشورهای منطقه از جمله چین به عنوان  اقتصادی برتر جهان به فروش برساند و باید از این فرصت دو جانبه پیش بینی در سند استفاده کرد.
قربانی افزایش قدرت چانه زنی ایران در عرصه بین المللی را از دیگر مزیت های این سند اعلام کرد و اظهارداشت : در درازمدت این سند به نفع هر دو کشور تمام می شود و ضمن این که تمام ظرفیت های بالقوه ایران در حوزه های مختلف با سرمایه گذاری دو طرفه می تواند به حرکت در آید.
ایران و چین در جریان سفر رسمی «شی جی بینگ» به تهران در بهمن ماه ۹۴ با صدور بیانیه ای سطح روابط خود را به روابط راهبردی ارتقا دادند و  دربند شش این بیانیه دو طرف آمادگی خود را برای  رایزنی ومذاکره جهت انعقاد سند جامع همکاری بلند مدت اعلام کردند و سند جامع همکاری های ایران و چین هفتم فروردین ماه سال جاری توسط محمد جواد ظریف و «وانگ بی» وزیران خارجه ایران و چین در محل وزرات امور خارجه امضا شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی امضای تفاهمنامه روسیه پاکستان چین خاورمیانه محمد جواد ظریف ایران بجنورد برجام هند علی قربانی سرمایه گذاری ترکیه پروندهٔ خبری سند جامع همکاری‌های ایران و چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی امضای تفاهمنامه روسیه مجلس شورای اسلامی امضای تفاهمنامه روسیه پاکستان چین خاورمیانه محمد جواد ظریف ایران بجنورد برجام هند علی قربانی سرمایه گذاری ترکیه اخبار کنکور سند جامع همکاری ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری مدیر رسانه اسبق استقلال علیه مدیرعامل جدید! + فایل صوتی

محمد حیرانی مدیررسانه ای سابق استقلال دست به افشاگری علیه فرشید سمیعی زد.

بعدیI'm Feeling Luckyدانلود

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • خط و نشان فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها/ احتمال تعویق لیگ آینده
  • احتمال تعوق مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • انتقامی که بازیگر معروف ترکیه از معلمانش گرفت
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • افشاگری مدیر رسانه اسبق استقلال علیه مدیرعامل جدید! + فایل صوتی
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • پایان مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان ایران با قهرمانی قربانی
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی