Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@20:04:37 GMT

آخرین وضعیت سفر‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۹۷۱۱

وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت تردد به ۳۹ کشور خبر داد و گفت: سفر به انگلیس همچنان ممنوع است.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: محمد اسلامی درباره محدودیت و ممنوعیت فعالیت تور‌های مسافرتی به ترکیه، اظهارکرد: همه تور‌ها موظف به عمل به مصوبات ستاد ملی کرونا هستند و این اقدام باید متوقف شود.

وی درعین حال گفت: پرواز‌ها به ترکیه به دلیل تبادلات تجاری برقرار است، چون ترکیه نقطه اتصال به سایر کشور‌های جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی درباره تمدید دو هفته‌ای محدودیت‌ها در سفر به عراق گفت: سفر به عراق به دلیل وضعیت قرمز استان خوزستان از قبل از عید ممنوع شده بود که این محدودیت‌ها با توجه به نشست سه شنبه گذشته قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا دو هفته دیگر تمدید شد.

اسلامی با اشاره به اینکه ما ممنوعیت تردد به ۳۹ کشور را داریم و سفر به انگلیس همچنان ممنوع است، گفت: فعلا سفر به عراق و ترکیه در کشور‌های همسایه ممنوع است و سفر به بقیه کشور‌های همسایه هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی از تشدید کنترل در مبادی مرزی خبر داد و گفت: تست‌های پی سی آر در مرز‌ها گرفته می‌شود و هلال احمر هم اخیرا با مصوبه ستاد ملی وارد عمل شده و مقرر شده با توجه به آموزش‌هایی که به همین منظور دیده‌اند، از افراد تست بگیرند تا مبتلایان به کرونا وارد کشور نشوند.

وزیر راه وشهرسازی در بخش دیگری از این گفتگو درباره سفر‌های نوروزی، اظهار کرد: امسال سفر‌های نوروزی نسبت به شرایط عادی کشور مانند سال ۹۷، کاهش داشته‌ایم. در نوروز ۹۸ هم سفر‌ها به دلیل وقوع سیل کم شد، اما سفر‌ها نسبت به نوروز ۹۸، ۱۹ درصد افزایش داشت و نسبت به نوروز ۹۹ که همه جا قفل بود و تردد نبود، حدود ۹۰ درصد افزایش داشت.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، حدود و چهار و نیم میلیون نفر امسال با وسیله نقلیه عمومی (اتوبوس، سواری و مینی‌بوس) سفر کردند این تعداد با نفر صندلی است نه شماره ملی و ممکن است یک نفر رفت و برگشت داشته باشد که در این صورت تعداد نصف می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با هواپیما و ۸۰۰ هزار نفر با قطار سفر کردند. حدود ۳ میلیون با سواری شخصی جابجا شده‌اند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که ممنوعیت سفر به ترکیه تا چه زمانی است، گفت: این مصوبه سه شنبه هفته گذشته ابلاغ شده است و زمان پایان ممنوعیت سفر با تور به ترکیه مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: ماجرای مسافران ایستاده در پرواز آبادان-مشهد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: پروازها ویروس کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پروازها ویروس کرونا وزیر راه سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی یرلی کایا وزیر کشورترکیه عملکرد ۱۰ ماهه نیرو‌های امنیتی این کشور در مبارزه با شبکه‌های تبهکاری را اعلام کرد.
علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد در نتیجه هزار و ۲۰۱ عملیات نیرو‌های امنیتی در ده ماه گذشته، ۴۵۴ شبکه تبهکاری متلاشی و هشت هزار و ۲۶۰ مجرم در بازداشت شده اند.
به گفته یرلی کایا سه هزار و ۵۸ تن از بازداشت شدگان روانه زندان شده و محاکمه افراد دیگر ادامه دارد.
در گزارش وزیر کشور ترکیه، زورگیری با سلاح گرم، باجگیری، سرقت، کلاهبرداری، اخاذی، تهدید، قاچاق سلاح، ضرب و شتم و ... از جمله فعالیت‌های این باند تبهکاری اعلام شده است.
بیشترین میزان تحرک پلیس و اجرای حکم دستگیری، به منظور مهار فعالیت باند‌های مافیا، مواد مخدر، پولشویی و فساد مالی است
گفتنی است در چند ماه گذشته، وزارت کشور ترکیه با نیرو‌های تحت امر خود یعنی پلیس، ژاندارمری و گارد ساحلی، به طور جدی و وسیع، به جان باند‌های تبهکار افتاده و تاکنون صد‌ها مجرم و فراری، از باند‌های شرط بندی غیرقانونی گرفته تا قاچاقچیان انسان، از مافیای مواد مخدر گرفته تا سازمان‌های جنایتکار بین المللی و سلاح فروشان و ... را دستگیر و روانه زندان کرده است.
علاوه بر فعالیت شبکه‌های ارتکاب جرم داخلی، ترکیه در سال‌های گذشته بدلیل افزایش جرائم پولشویی، حضور سرکرده‌های مافیایی بین المللی این کشور در فهرست خاکستری قرار گرفته و بسیاری از موسسات مالی معتبر جهان، از فعالیت در ترکیه منصرف شده اند.
کارشناسان معتقدند ترکیه بدلیل داشتن اقتصاد شکننده و وابستگی مالی به منابع بین المللی، برای فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی، برخورد دولت ترکیه با شبکه‌های تبهکاری و ارتکاب جرم داخلی و بین المللی با شدت و وسعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان