Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گام پنجم طرح بسیج ملی مقابله با همه گیری كرونا با عنوان طرح "شهید قاسم سلیمانی" با رویكرد جدید آغاز شد.

به گزارش آریا لرستان، این طرح با رویكرد بیماریابی، رهگیری و واكسیناسیون عمومی به صورت رسمی به تمامی شبكه های بهداشت و درمان سراسر استان ابلاغ شد.

در همین راستا جلسه ی ستاد مدیریت و كنترل بیماری كرونا در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی لرستان صبح امروز بیست و یكم فروردین ماه با حضور معاون فنی معاونت بهداشت و تمامی مدیران گروه های مختلف بهداشتی برگزار شد كه در آن تمامی ابعاد گام پنجم طرح شهید سلیمانی تشریح و رسما ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازماندهی در خصوص تیم های بیماریابی، مراقبتی و درمانی در شبكه های بهداشت و درمان سراسر استان، پایش و نظارت ویژه مراكز غربالگری كرونا در سه نوبت در روز، تأمین داروهای مورد نیاز بیماران و توزیع در داروخانه های معین، تشدید نظارت بر اجرای شیوه نامه ها، برگزاری جلسه های برون بخشی در سطح استان و سایر شهرستانها و پایش طبق برنامه تدوین شده و دوركاری مهم ترین مواردی بود كه در این جلسه تشریح و توسط معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه ابلاغ شد.

در این مرحله از طرح مانند چهارم گام قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان بسیج مستضعفین به صورت مستقیم مشاركت دارند.

در گام پنجم طرح شهید سلیمانی برنامه ی واكسیناسیون اضافه شده است.

در اهداف اختصاصی طرح تكمیل واكسیناسیون حدود 90 درصد اولویت های تعیین شده در فاز اول كه سه ماه به طول می انجامد مد نظر است.

واكسیناسیون حداقل 70 درصد اولویت های تعیین شده در فاز دوم طی سه ماهه ی اول و دوم پیشرو و واكسیناسیون حدود 50 درصد اولویت های تعیین شده در فاز سوم طی سه ماهه سوم در ادامه ی اهداف اختصاصی طرح مد نظراست.

رهگیری، رصد فعال و انجام تست مبتلایان و افراد در تماس نزدیك با استفاده از فن آوری های هوشمند حداقل به میزان 80 درصد در ماه اول و 90 درصد در ماه دوم به بعد، جداسازی دو هفته ای بیماران و موارد مشكوك شناسایی شده به میزان 100 درصد، استمرار پوشش مراقبتی و حمایتی مادران به میزان 100 درصد و افزایش پوشش سالمندان حداقل به میزان 30 درصد  و همچنین رعایت پروتكل های بهداشتی حداقل به میزان 80 درصد در ماه اول و 90 درصد در ماه دوم از دیگر اهداف پیش بینی شده در این گام از طرح است.

در طرح واكسیناسیون گروه های هدف، فاز اول شامل كاركنان بخش بهداشت و درمان خط اول در تماس با بیماران، مراكز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولین، كاركنان تغسیل متوفیان كرونایی می باشد.

فاز دوم واكسیناسیون شامل افراد دارای بیماری زمینه ای بین 16 تا 64 سال و همچنین گروه سنی بالاتر از 60 سال می باشد.

فاز سوم واكسیناسیون نیز شامل ساكنین در زندان ها و مراكز تادیب، پرسنل پلیس، نظامیان و سربازان پادگان ها، گرمخانه ها، كمپ های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانك ها، حمل و نقل عمومی، آموزش و پرورش، پرسنل تولید و توزیع مواد سوختی و خدمات شهری می باشند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گام پنجم طرح شهید سلیمانی رویكرد جدید مقابله با كرونا گام پنجم طرح درصد در ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان

شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی یکی از مبلغان و علمای برجسته در جهاد تبیین که خدمات بسیاری در سنگر‌های مختلف ارائه کرد.

امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، استاد حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان، عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهارونماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان از مسئولیت‌ها و خدمات ارزشمند شهید آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی در دوران زندگی ۷۶ ساله اش بود.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر به شهادت رسید.

روایت زینب دیوارگر از شهید آیت الله سلیمانی در نخستین سالگر شهادت این مجاهد انقلابی؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود