Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:02:43 GMT

خود را ایرانی می‌دانیم نه اقلیت

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۰۳۷۶

خود را ایرانی می‌دانیم نه اقلیت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ستاد حقوق بشر، افشین نمیرانیان که در رشته فیزیک درس خوانده و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران نیز هست، اظهارداشت: زرتشتیان به عنوان شهروندان ایران همواره در این کشور زیسته‌اند و در هر جای دنیا که زندگی کنند، ایران میهن زرتشتیان است. ما هیچ‌گاه خود را جدا از هم‌وطنان دیگر و به ویژه ایرانیان مسلمان ندانسته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما زرتشتیان در کنار عموزاده‌های خود که مسلمان هستند، با احترام متقابل به عقاید یکدیگر زندگی می‌کنیم و هیچگاه خود را جدا از سایر ایرانیان ندانسته‌ایم و نخواهیم دانست.

وی ادامه داد:  نه توقعی برای خاص و جداگانه دیده شدن داریم و نه تمایلی به این موضوع داریم چون خود را ایرانی می‌دانیم. شاید اساسا بزرگترین مشکل ما داشتن حس تبعیض است که از خود تبعیض متفاوت است و شاید مهمترین خواسته ما زرتشتیان این است که از سوی دیگران شاهد رفتاری نباشیم که این حس تبعیض در میان ما تقویت شود.

نمیرانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «پس از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت پیروان ادیان الهی به ویژه هموطنان زرتشتی را چگونه تحلیل می‌کنید، چند نمونه از خدمات رفاهی و اجتماعی که به عنوان دستاورد در جهت رفاه حال شهروندان زرتشتی صورت گرفته چه مواردی است» گفت: بدون تردید بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. در این قانون دین زرتشتی به رسمیت شناخته شده است و زرتشتیان دارای یک نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی شده‌اند و همچنین در اصلی دیگر، در انجام آیین‌ها و امور احوال شخصیه بر اساس دین خود آزادی داده شده است.

رئیس انجمن زرتشتیان تهران خاطرنشان کرد: در بیش از چهار دهه‌ گذشته، ثمرات این اصول در زندگی اجتماعی زرتشتیان ایران جاری و ساری بوده و از مزایای آن بهره برده‌ایم که بی‌تردید برای ما بسیار خوشایند و با ارزش است. در چند دهه‌ی گذشته زرتشتیان همواره در برگزاری جشن‌ها، آیین‌ها، گردهمایی‌ها و امور دینی خود آزاد بوده و در نیایشگاه‌ها و زیارتگاه‌های خود آزادانه به عبادت پرداخته‌اند.

نیمرانیان اظهارداشت: احکام قضایی مرتبط با احوال شخصیه همچون طلاق و تقسیم ارث و حضانت فرزندان و امثالهم نیز بر اساس احوال شخصیه زرتشتیان صادر شده است و حتی شوراهای حل اختلاف ویژه زرتشتیان برای رسیدگی به این امور در یزد و تهران توسط قوه قضائیه کشور تشکیل شده است.

وی درپاسخ به سوالی درباره اینکه «دشمنان ملت ایران گاه در خصوص شهروندان اقلیت‌های دینی در ایران سیاه‌نمایی می‌کنند، پاسخ شما به این ادعاها چیست؟» گفت: تاکید می‌کنم که ایرانیان به عنوان یک خانواده بزرگ، همیشه در غم و شادی هم شریک بوده‌اند و در زمان جنگ همراه هم جان فدای ایران کرده‌اند و در زمان صلح در کنار هم زیسته‌اند. از این رو تردیدی ندارم در بستر گفت و گو و اعتماد متقابل، می‌توانیم به مفاهمه برای رفع مشکلات خود برسیم و از این نظر نیازمند بیگانگان نخواهیم بود.

برچسب‌ها ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اقلیت های دینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اقلیت های دینی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اقلیت های دینی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم