Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی و تصویب طرح جهش، تولید و تامین مسکن گفت: این طرح گامی بلند برای ساماندهی بازار مسکن است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علی نیکزاد در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه 22 فروردین مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس گفت: بر روی طرح جهش تولید و تامین مسکن کار زیادی انجام گرفت و در نهایت در جلسه چهارشنبه گذشته مجلس با ۲۵ ماده و ۳۳ تبصره به شورای نگهبان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان تشکیل مجلس یازدهم احاد مردم به ویژه جوانان انتظار داشتند با توجه به افزایش سرسام آور قیمت مسکن در کلانشهرها مجلس ورود جدی به این حوزه داشته باشد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود کمیسیون عمران به بحث مسکن اظهار داشت: متاسفانه ما شاهد بودیم ساخت مسکن در دولت تعطیل شده بود، حتی این امر منجر به تذکر مقام معظم رهبری در چند جلسه شد. این امر منجر شد تا کمیسیون عمران با جدیت به این موضوع ورود کند و طرح جهش تولید و تامین مسکن را دنبال کند.

 

وی ادامه داد: تامین زمین و تخفیف در خدمات ساختمانی از جمله پروانه ساختمان از مواردی است که در این طرح دیده شده تسهیلات بانکی و اختصاص ۴۰ درصد مانده تغییرات تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن از دیگر مواردی است که در این طرح دیده شده بر اساس این طرح سالانه دولت مکلف است یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن در شهر و روستاها بسازد.

 

نیکزاد افزود: تشکیل شورای عالی مسکن از دیگر مواردی است گه در این طرح دیده شده است. تاسیس صندوق مالی برای ساخت مسکن و جمع آوری منابع در این صندوق گام مثبت دیگر در جهت کمک به ساخت مسکن بوده که در این طرح دیده شده است.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این قانون با تامین زمین و تخصیص تسهیلات مناسب فرصت ارزشمندی را برای ساخت مسکن فراهم کرده و وزارت نیرو و نفت و ارتباطات نیز با تامین تاسیسات زیربنایی در این مسیر همراه شوند.

 

وی با بیان اینکه با طرح مجلس کار جهادی در تولید مسکن انجام شده است، گفت: این طرح در اشتغالزایی و دور زدن تحریم ها و خودکفایی در ساخت مسکن موثر است. این قانون ۱۳۶ رشته مرتبط با صنف ساختمانس را فعال می کند و بانک ‌مرکزی نیز مکلف است بر عملکرد بانک ها به منظور تخصیص تسهیلات نظارت کنند. ان شاءالله با تایید این قانون از سوی شورای نگهبان  و تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ گام بلندی برای ساماندهی بازار مسکن برداشته خواهد شد.

 

نیکزاد در پاسخ به پرسشی در رابطه به حضور خود به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری گفت: فعلا تا زمان ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری که ۲۱ الی ۲۵ اردیبهشت است، فرصت باقی است و بهتر است صبر کنید.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیکزاد علی نیکزاد مجلس شورای اسلامی مجلس طرح دیده شده تولید و تامین مسکن مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد

دریافت 6 MB کد خبر 6097061

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون «ساماندهی بازار زمین» التهابات در بخش مسکن کاهش می‌یابد
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها