Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل تامین اجتماعی کردستان، گفت: با افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای مرحله دوم متناسب سازی، فاصله حقوق دریافتی بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی با صندوق کشوری ترمیم شد.

سید صلاح قریشیدر دیدار با اعضای هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان و شهرستان‌های کردستان با اشاره به اقدام ارزشمند سازمان تامین اجتماعی مبنی بر محاسبه و پرداخت حقوق بازنشستگان برای اولین بار در فروردین ماه، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و میزان متناسب‌سازی مرحله دوم را در فیش حقوقی فروردین ماه ۱۴۰۰ بازنشستگان لحاظ کرده و از ۱۹ فروردین ماه حقوق بازنشستگان را طبق افزایش سنواتی ماده ۹۶ و با فرمول جدید پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر میزان متناسب‌سازی و رشد و افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و همچنین صدور احکام جدیدشان بر اساس ماده ۹۶ طی روزهای آینده، افزود: این رشد شامل دو مرحله متناسب‌سازی و افزایش سنواتی بوده و با این افزایش عدالت برقرار شده و به ‌نوعی فاصله و شکافی که بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌ها ایجاد شده بود و مورد انتقاد و مطالبه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته،  ترمیم شد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با تاکید بر اطلاع رسانی این مهم به مجموعه مستمری بگیران و بازنشستگان استان، تصریح کرد: میزان پرداختی به بازنشستگان متفاوت است و براساس سابقه کاری آن‌ها پرداخت خواهد شد، کسانی که با ۳۰ سال سابقه و حداقل حقوق کارگری بازنشسته شده بودند و در اسفند ۹۸، یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند، از فروردین سال جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند، حقوق‌شان ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی استان، قریشی خاطرنشان کرد: همچنین کسانی که سابقه بیمه‌ای آن‌ها کمتر از ۳۰ سال باشد، مبلغ کمتری را دریافت می‌کنند و افرادی که بیش از ۳۰ سال سابقه داشته باشند نیز رقم بیشتری را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در آخرین روزهای اسفند ماه، مبلغ یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان علی‌الحساب مرحله دوم متناسب‌سازی واریز شده است، یادآور شد: این رقم مربوط به اسفند ماه است و ارتباطی به فروردین ماه ندارد و احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سنواتی صادر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی استانی اجتماعی حقوق بازنشستگان افزایش سنواتی تامین اجتماعی متناسب سازی فروردین ماه مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد حدود 440 میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره 6 قانون بودجه 1403 اعمال شده است.

این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش  افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند