Web Analytics Made Easy - Statcounter

رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و درخانه ماندن مهم ترین راه برای کنترل بیماری کرونا و صیانت از جان مردم باشد.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، کمرنگ شدن محدودیت های در روزهای پایان سال 1399 و ایام تعطیلات نوروز و الیته کم توجهی مردم به غول کرونا موجب شرایط قرمز قالب مناطق کشور در پی شیوع بیماری کرونا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حدود یک هفته از اعلام وضعیت قرمز ناشی از شیوع موج چهارم بیماری کرونا در لرستان می گذرد و آمار مبتلایان به این بیماری روز به روز و لحظه به لحظه افزایش می یابد.

 

این روزها خبرهای زیاد از وضعیت بحرانی برخی مناطق استان لرستان به گوش می رسد، در هیاهوی کرونا ویروس و ارتقاء از موجی به موج دیگر، محدودیت امکانات درمانی در مناطق شهرستان استان می تواند بستر بحرانی تر شدن وضعیت باشد.

 

کمبود تجهیزات پزشکی، محدودیت تخت های بیمارستانی و بیماریی که در هر موج جهش خاصی داشته و افراد بیشتری را به دام بلا می کشاند،تا حدی که تمامی مسئولان و دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و مسئولان اجرایی استان به مردم هشدار می دهند که تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند وگرنه دوباره محدودیت ها برمی گردد و شیب تند ابتلا و مرگ کرونا از راه می رسد.

 

در این روزها که کرونا می تازد، شاید رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و البته درخانه ماندن مهم ترین راه برای کنترل بیماری کرونا و صیانت از جان مردم  باشد.

 

لرستان در مرحله صعودی پیک کرونا قرار دارد

 

استاندار لرستان با هشدار به مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: هم اکنون استان لرستان در مرحله صعودی پیک کرونا قرار دارد و احتمال افزایش تعداد مرگ براثر کرونا در لرستان وجود دارد.

 

« سید موسی خادمی» با بیان اینکه هم اکنون استان لرستان در مرحله صعودی پیک کرونا قرار دارد، افزود: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی شدت بیماری بیشتر می شود و در روزهای آینده احتمال افزایش تعداد مرگ بر اثر کرونا خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه همراهی مردم مهم ترین گام در مدیریت بیماری کرونا است، ادامه داد: طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان اکثر استان های کشور از جمله لرستان در مرحله صعودی پیک کرونا هستند و تعداد مبتلایان و مرگ ناشی از بیماری نیز در حال افزایش است .

 

خادمی  بیان کرد: پیش بینی می شود در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی شدت این بیماری در روزهای آینده بیشتر شده و در نهایت تعداد مرگ ناشی از کرونا افزایش یابد .

 

وی با تاکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، یادآور شد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، لرستان جزو ۱۲ استان کشور که دارای وضعیت خطرناک به لحاظ بیماری هستند، قرار دارد و متأسفانه نمودار کرونای استان در یک روند صعودی قرار دارد.

 

 استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برای مهار این پیک تمهیدات مورد نظر اندیشیده شده و بیمارستانهای سطح استان بخش های بیشتری را برای درمان بیماران کرونایی آماده و تجهیز کرده‌اند .

 

خادمی افزود: راه حل اصلی برای مهار این پیک رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم است و از آنها می‌خواهیم در صورت امکان از مراجعه به ادارات، حضور در تجمعات و برگزاری هرگونه مراسم خودداری کنند و اصناف نیز با توجه به اعمال محدودیت های هوشمند از دوشنبه گذشته، نسبت به تعطیلی فعالیت خود اقدام کنند تا بتوانیم از این موج نیز عبور کنیم.

 

طی 24 ساعت گذشته 8 نفر به دلیل ابتلا به کرونا در لرستان فوت شدند

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اهمیت همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: تاکنون ۸۶ هزار و ۹۸ لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

«مریم کوشکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اعلام جدیدترین وضعیت ابتلا و فوت ناشی از کووید 19 در استان، گفت: طی 24 ساعت گذشته  962 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شد و هشت نفر در استان لرستان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با «بیماری کووید ۱۹» دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: تاکنون 282 هزار و 897 بنمونه آزمایش از افراد مشکوک و بیمار کرونایی به آزمایشگاه های مرجع ارسال شده است.

 

 وی با بیان اینکه تاکنون به  تعداد 278 هزار و 379 مورد جواب داده شده است، افزود: تعداد 192 هزار و 260 مورد منفی اعلام شده است.

 

کوشکی افزود: تاکنون جواب آزمایش تعداد 86 هزار و 98 نفر مثبت اعلام شده است و همچنین از تاکنون یک هزار و 441نفر در پی ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس، مراقبت جدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

 

کوشکی اظهار کرد:  بنا بر اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونا؛ کلیه شهرهای لرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 

اوضاع بحرانی ناشی از کرونا در شهرستان بروجرد

 

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد گفت: بروجرد در وضع سیاه کرونایی قرار دارد .

 

«مسعود فلاح» اظهار داشت: در چند روز اخیر شهرستان بروجرد از وضعیت قرمز عبور کرده و به وضعیت سیاه یا همان بحرانی رسیده است.

 

وی اذعان داشت:  ظرفیت بیمارستان آیت‌الله بروجردی مرکز پذیرش بیماران کرونایی نیز تکمیل شده است.

 

فلاح  با بیان اینکه تعداد ابتلا به این ویروس بیشتر از حد وضعیت قرمز است افزود: روزانه بیش از 100 نفر در بروجرد بستری می‌شوند که تقریبا 40 نفر از این بیماران بد حال هستند.

 

معاون فرماندار بروجرد اظهار کرد:  اگر مردم رعایت نکنند در هفته آینده و روزهای آتی یک فاجعه انسانی به وجود می‌آید.

 

محدودیت تخت های بیمارستانی در شهرستان دلفان

 

رییس شبکه بهداشت و درمان دلفان هم در سخنانی گفته است: ظرفیت تخت‌های تنها بیمارستان این شهرستان به دلیل افزایش مبتلایان بدحال کرونا تکمیل شده است و امکان بستری بیمار جدید وجود ندارد.

 

«یوسف جهانی»  اظهار داشت: موارد ابتلا به کووید ۱۹همچنان در شهرستان نگران کننده و مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به مراکز درمانی افزایش پیدا کرده است.

 

وی افزود: شرایط شیوع کرونا در دلفان قرمز و با پرشدن ۴۸  تخت بیمارستان ابن سینای نورآباد، ظرفیت این مرکز تکمیل شده است که چنانچه مردم هشدارها را جدی نگیرند وضعیت بدتر خواهد شد.

 

جهانی گفت: با شروع سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی، وضعیت شهرستان از زرد به نارنجی و سپس به قرمز تغییر یافت و در حال حاضر شرایط مساعدی نداریم.

 

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر بار مراجعات بیماران زیاد شده است ادامه داد: شرایط کنونی حاصل بی‌توجهی تعدادی از مردم، برگزاری دورهمی خانوادگی، عروسی ‌و ورود مسافران به شهرستان است.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان دلفان با اشاره به خستگی کادر بهداشت و درمان اضافه کرد: از مردم درخواست می شود به منظور کنترل خیز جدید کرونا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی‌ خودداری کنند در غیر این صورت باید منتظر عواقب وخیم آن باشیم.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیماری کرونا محدودیت تجهیزات پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان استان لرستان بیماری کرونا وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران