Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ جمع گرایی، اظهار کرد: وجود روحیه جمعی و گروهی زمینه توسعه یافتگی یک جامعه را فراهم می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت پسامد نیازمند اجرای طرح جامع آموزشی و برگزاری مستمر جلسات در سطح شهرستان‌ها است، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد اهداف طرح جامع آموزشی و مدیریت پسماند استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند اختصاص یافته است، گفت: به دنبال جذب ۱۵۵ میلیارد تومان دیگر نیز برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های در این بخش هستیم.

وی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های مرتبط با مدیریت پسماند در سطح شهرستان‌های گیلان تأکید و اضافه کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید متناسبت با درآمدهایی که از مردم دارند خدمات مناسبی در زمینه محیط زیست ارائه دهند.

بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در فرآوری پسماندهای کشاورزی

زارع خواستار استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان مدنی و بخش خصوصی در این بخش شد و گفت: باید از توان علمی و عملی سمن‌ها و سازمان‌های مردمی در موضوع محیط زیست استفاده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در زمینه مدیریت پسماند در سال جاری، ادامه داد: تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، طرح مدیریت پسماند روستایی، آموزش نیروی انسانی، تجهیز ماشین آلات حمل زباله و دفن بهداشتی زباله‌ها باید از اولویت شهرداران و دهیاران باشد.

استاندار گیلان به اجرای طرح مدیریت پسماند در ۳۱ روستای شهرستان رشت اشاره و با بیان اینکه این طرح باید در تمامی شهرستان‌های استان اجرایی شود، اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید به سمت مدیریت اصولی پسماند و کاهش محل دفن زباله حرکت کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از محورهای توسعه استان گیلان است و توجه به فرۀوری و بازیافت پسماندهای کشاورزی می‌تواند به درآمدزایی بیشتر برای خانواده‌های گیلانی منجر شود، افزود: از ظرفیت‌های بخش خصوصی باید در این زمینه استفاده شود.

زارع همچنین بر لزوم توجه بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی با توجه به شیوع کرونا و خطر انتقال و انتشار این ویروس اشاره و اضافه کرد: دستگاه‌های مرتبط در این حوزه با تولیدکنندگانی که قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کنند، برخورد قاطعی انجام دهند.

کد خبر 5186503

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع مدیریت پسماند استانداری گیلان ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 گرگان اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر اکرم فرهادی در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندار‌های مطلوب وزارت بهداشت است.

وی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

فرهادی گفت: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال ساخت است و ۳ پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهیدفرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آنها آغازشده است.

وی افزود: سه طرح مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا