Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در حالی ورود ویروس جهش یافته انگلیسی از عراق به خوزستان را عامل بروز وضعیت فعلی می‌داند که ستاد مقابله با کرونا به ریاست شخص روحانی در نوروز با موافقت با برقراری سفرها و تورهای گردشگری به ترکیه، عامل آغاز پیک چهارم کرونا بوده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ اسفند 99 بود که سعید نمکی پس از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس جهش یافته درخوزستان اعلام کرد: کانون اصلی گرفتاری با ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان خوزستان، مسافرانی بودند که از کشور عراق آمده‌اند به همین دلیل مرزهای این استان را بستیم و تا اطلاع ثانوی عبور و مرور از مرزهای خوزستان نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام ورود ویروس انگلیس از عراق به کشور، در حالی صورت گرفت که اثبات نحوه ورود ویروس به کشور عملاً امکانپذیر نیست و در حالی که برخی پروازها از کشورهای مختلف برقرار هستند، نمی‌توان تعیین کرد که مبدأ گرفتاری یک منطقه با ویروس چیست البته این مسئله قبلاً به اذعان نمکی رسیده بود و وزیر بهداشت پیش از این اعتراف کرده بود: «ویروس‌ها نیازمند پاسپورت نیستند همانگونه که ویروس ووهان خودش را به قطب رساند، ویروس جهش یافته انگلیسی یا هر ویروس دیگر جهش یافته، از هر کجای دنیا می‌تواند خودش را به دورترین نقاط دیگر برساند.»

به تدریج کرونای جهش‌یافته در سراسر کشور چرخید اما با وجود اطلاع اعضای ستاد مقابله با کرونا از بالا بودن میزان سرایت ویروس جهش‌یافته، سفرهای نوروزی مانند شرایط عادی بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست حسن روحانی انجام شد و از فعالیت تورهای گردشگری به کشور ترکیه که گرفتار پیک سنگین کرونا و ویروس جهش یافته انگلیسی است، ممانعتی به عمل نیامد!

مخالفت صریح وزیر کشور و رئیس جمهور با توقف رفت و آمدها به ترکیه!

چند روز پیش نیز علیرغم درخواست وزیر بهداشت از رحمانی فضلی، مبنی بر ضرورت توقف یک هفته‌ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با ترکیه به دلیل شیوع شدید بیماری کرونا در این کشور، وزیر کشور و رئیس جمهور با بستن مرزهای هوایی با ترکیه صراحتاً مخالفت کردند!! این مخالفت در حالی صورت ‌گرفت که رئیس دپارتمان بیماری‌های عفونی در دانشگاه آنکارا هشدار داده بود: به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ترکیه، احتمال وقوع جهش و ظهور نوع جدیدی از این ویروس مختص ترکیه وجود دارد.

نتیجه برقراری سفرهای نوروزی در داخل و برقراری پروازها به کشورهای گرفتار ویروس جهش یافته کرونا، افزایش تعداد شهرهای قرمز از 9 شهر در اسفندماه سال گذشته به 257 شهرستان در فروردین ماه سال جاری بود؛ اما روز گذشته، روحانی دلایل دیگری را برای افزایش شمار شهرهای قرمز ارائه کرد.

آدرس غلط رئیس ستاد مقابله با کرونا درباره علت افزایش آمار کرونا!

در حالی که ستاد مقابله با کرونا به ریاست شخص رئیس جمهور، پیش از تعطیلات نوروز، با وجود اعلام مخالفت وزارت بهداشت با سفرهای نوروزی، بسیاری از جاده‌های کشور را برای سفر باز گذاشته بود، روز گذشته حسن روحانی با بیان این‌که بعد از پشت سرگذاشتن سه موج بیماری در کشور، در اسفند ماه همه تلاش ما این بود که وارد موج چهارم نشویم، گفت: متاسفانه به رغم همه تلاش‌ها، امروز وارد موج چهارم کرونا در کشور شده‌ایم و مهمترین عامل ایجاد این وضعیت ورود ویروس انگلیسی از کشور عراق از طریق مرزهای خوزستان و ایلام به کشور بوده است!!

روحانی در حالی ورود ویروس جهش یافته از مرزهای عراق را را عامل اصلی این وضعیت می‌داند که دو روز پیش، سعید نمکی در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، علت افزایش آمار مبتلایان کرونا در روزهای اخیر را "بازارهای شلوغ"، "صف‌های طولانی و درهم فشرده مرغ" و "سفرهای نوروزی" عنوان کرده بود.

حسن روحانی روز گذشته، نوک پیکان انتقاد را به سوی مردم نشانه رفت و ترددها و تجمع‌های فراوان محل‌های کسب و کارها در روزهای پایانی اسفند، برگزاری مراسم عید نوروز و دید و بازدیدها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جشن‌ها و مراسم عروسی بدون مراعات نکات بهداشتی در ماه‌های رجب و شعبان و همچنین سفرهای نوروزی بدون مراعات پروتکل‌ها را به عنوان دیگر عوامل مهم در مواجه شدن کشور با موج چهارم بیماری کووید 19 نام برد.

رئیس جمهور در حالی رفتار مردم را در بروز پیک جدید کرونا مقصر می‌داند که ستاد مقابله با کرونا، به ریاست خودش، با تصمیمات غلط و بدون پشتوانه علمی در ایام نوروز، عامل اصلی بروز وضع فعلی بوده و چراغ سبز سفرهای نوروزی را به مردم نشان داده است.

در حالیکه ستاد مقابله با کرونا که می‌توانست از تعطیلات نوروز بیشترین بهره را برای تعطیلی مشاغل و قرنطینه ببرد، با اجازه دادن به فعالیت تورهای گردشگری داخلی و خارجی و برقراری سفرهای نوروزی و نبستن مرزها با کشورهایی مانند ترکیه، فرصت طلایی مهار کرونا را از دست داد و حالا با افزایش حدوداً 30 برابری تعداد شهرهای نارنجی و قرمز نسبت به پیش از نوروز، مجبور به اعلام تعطیلی 10 روزه در این شهرهاست که نتیجه‌ای جز آسیب به مشاغل و کسب و کارهای خرد و چرخه اقتصادی کشور نخواهد داشت.

استاندار خوزستان ادعای روحانی را رد کرد!

اما در حالی که روز گذشته حسن روحانی ورود ویروس کرونای انگلیسی از مرزهای عراق با خوزستان را عامل اصلی وضعیت فعلی اعلام کرد، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان، امروز به تسنیم گفت: «به‌دروغ به خوزستان این اتهام را می‌زنند که خوزستان مبدأ ورود کرونای انگلیسی به کشور است که این اتهام غلط است، به‌محض اطلاع از شیوع کرونای انگلیسی مرزها را در استان بستیم.»

حال این سؤال اساسی پیش می‌آید که رئیس ستاد مقابله با کرونا که با تصمیم‌های ناصواب خود بیشترین نقش را در گسترش کرونا در کشور داشته است، چگونه و با چه توجیهی انگشت اتهام را به سوی ورود ویروس انگلیسی از عراق و رفتار مردم نشانه رفته است؟!

درخواست مجلس برای برخورد قضایی با روحانی

روز گذشته، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، خواستار برخورد قضایی با عملکرد ناصواب روحانی شد؛ شهریاری در بخشی از این نامه به آیت الله رئیسی نوشته است: «این کمیسیون همگام با جامعه پزشکی و دست‌اندرکاران حوزه‌های اجتماعی و سلامت که با وقوع نشانه‌های خستگی مردم از یک سال تحمل محدودیت‌های بهاری مصیبت‌بار را گوشزد می‌کرد، از جنابعالی به عنوان حافظ حقوق عمومی مصرانه استدعا دارد در قبال این عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه که می‌توانستند با تدبیر خود و از موضع اقتدار ناشی از ریاست ستاد اوضاع رو به بهبود کرونا را تداوم بخشند ولی نبخشیدند و کشور را با موج سهمگین دیگری از این بیماری مواجه نمودند، اقدام بایسته قضایی را معمول فرمایید.»

پیشگیری از کرونا در تهران صرفاً بازی با الفاظ است!گزارش/جزئیات تعطیلی 10 روزه مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی/ افزایش سرعت بستری کرونا در ایران + لیست شهرها و گروه‌های شغلیدرخواست برخورد قضایی با رئیس‌جمهور به‌دلیل عملکرد ناصواب منجر به موج سهمگین کرونا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا رئیس جمهور بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی سفرهای نوروزی ورود ویروس حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق ایران در بیش از ۲۰ کشور جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی در مراسم افتتاح طرح چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا است، اظهار داشت: اجابت دعوت رئیس جمهور محترم سریلانکا و حضور در این‌ کشور برای بهره‌برداری از نماد دوستی دو کشور برای من افتخارآمیز است. مهم‌تر از طرح بزرگ و چندمنظوره سریلانکا، تحقق اراده دو ملت است که می‌خواهند رفاه، آسایش و بهتر زیستن را برای خود رقم بزنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین مالی طرح از طرف کشور سریلانکا و نیروی فنی و مهندسی از طرف جمهوری اسلامی ایران انجام شد، تصریح کرد: پیگیری این طرح از طرف کشور دوست، سریلانکا بود و انتقال علم و دانش ایرانی به این سرزمین صورت گرفت.   آقای رئیسی گفت: سد بزرگ اومااویا گرچه امروز به عنوان ابرطرح بهره‌برداری می‌شود، اما مهم‌تر از آن، همبستگی، همدلی و همراهی دو ملت در آسیا است.   رئیس جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توانمندی فنی و مهندسی خود، در بیش از ۲۰ کشور جهان، طرح‌های بزرگ آب و برق را اجرایی می‌کند.    آقای رئیسی تصریح کرد: غرب می‌خواست القا کند که دانش و فناوری، فقط در اختیار آنان است، اما دستان توانای متخصصان و دانشمندان ایرانی، امروز نه فقط در ایران، بلکه در سراسر قاره آسیا و کشور‌های منطقه، کار‌های بزرگی را رقم زده و در حال رقم زدن است.   رئیس جمهور با بیان اینکه ما با کشور‌های آسیایی و همسایه مستقل، بنای توسعه مناسبات را داریم، اظهار داشت: ارتباط ایران و سریلانکا از جمله ارتباط با کشورهای آسیایی، همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده درخشانی را برای دو ملت، رقم بزند.    آقای رئیسی تصریح کرد: دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم، اما ملت ما اراده کرد که پیشرفت کنیم. خواست و اراده ملت بزرگ ایران، تحقق پیدا کرد و دشمن ناکام ماند.    رئیس جمهوری اسلامی ایران، خطاب به رئیس جمهور سریلانکا گفت: ایران آمادگی دارد در پیشرفت کشور شما شریک شود و همه تجربیات خود را که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت مردان و زنان ایرانی است، با شما به اشتراک بگذارد. ما آمادگی داریم در طرح‌های بزرگ سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی ایران در پیشرفت این کشور، شرکت کنیم.   آقای رئیسی اظهار داشت: من به صاحبان ادیان که در نشست حضور دارند، مسلمانان، هندو‌ها و همه صاحبان ادیان و جوانان سریلانکایی می‌گویم که شما می‌توانید با اتکا به خداوند و اعتماد به نفس و داشته‌هایی که خداوند متعال مرحمت کرده است، پیشرفت کنید.   رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: آنچه نظام سلطه به ملت‌ها القا می‌کند، این است که شما بدون حضور، دانش و مشارکت ما نمی‌توانید؛ این حرف، القای استعماری ـ استکباری بوده و نظام سلطه از نظر ما مردود است. بدون تردید، رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال مردم ما است. زنده باد ایران، زنده باد سریلانکا.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور به کشور بازگشت
  • سفر به قلب سریلانکا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق ایران در بیش از ۲۰ کشور جهان
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد