Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، امین بهاروند،مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: اکنون روزانه هشت تا ۱۰ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد بستری می‌شوند در حالی که تعداد افراد بستری براثر کرونا در پیک سوم و در آبان و آذر ۹۹ روزانه ۲ تا سه نفر بود.

او  با بیان اینکه یکم فروردین ۱۴۰۰ در مجموع سه مرکز بیمارستانی استان، یک بیمار کووید ۱۹ بستری بود که اکنون تنها در بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد ۸۰ نفر بستری هستند اظهار داشت: این موضوع بیانگر این است که مردم بیشتر از گذشته باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و خطر ابتلا به این بیماری را جدی بگیرند چرا که تعداد مبتلایان و بستری‌ها در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد بجزء اوژانس و زایشگاه تمام بخش‌ها به کرونا اختصاص داده شده است و ظرفیت بیمارستان برای مبتلایان به کرونا تکمیل است.

بهاروند اضافه کرد: بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز تعداد تخت‌ها را به ۹۰ تخت افزایش دهد و اکنون ۲ بخش دیگر بیمارستان به افراد مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است..

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: در صورت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، بخش افراد تصادفی و بخش‌های خاص را به مبتلایان به کرونا اختصاص می‌دهیم، چون سیر ابتلا به این ویروس در استان بسیار عجیب است و به این شدت در ۱۴ ماه گذشته نداشته ایم.

بهاروند گفت: در صورتی که ظرفیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان تکمیل شود باید دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان اضافه کرد: از روز ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ تاکنون از پذیرش بیمارانی که می‌توانند بعدا بستری شوند، خودداری کرده‌ایم و بقیه بخش‌ها را به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده‌ایم.

او درباره تعداد کادر درمانی که از تامین اجتماعی لرستان به ویروس کرونا مبتلا شدند، نیز گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۰۰ نفر از یک هزار و ۴۰۰ نفر کادر درمان در استان به این ویروس مبتلا شدند و در واقع می‌توان گفت که یک سوم کادر درمانی از اول سال تاکنون مبتلا شده‌اند.

او تاکید کرد: در حال حاضر شرایط ابتلا به کرونا در لرستان یک سیر عجیب صعودی و حتی از آغاز شیوع اولیه ویروس کرونا که اطلاعات درستی از این ویروس نبود متفاوت‌تر است که تنها راه، کمک مردم به این مساله رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی لرستان مبتلایان به کرونا بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد تامین اجتماعی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته 300 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در سال جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم‌ و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.

وی افزود: از هشتم فروردین‌ تا پنجم اردیبهشت ماه 1403 تعداد 53 نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

خطر مسمومیت مرگبار با مصرف قارچ‌های خودرو

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد 14 نفر بستری و 39 نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد 3برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (16 نفر)، لرستان (12 نفر) و کرمانشاه (10 نفر) رخ داده است.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد