Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود فیروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پایان یافتن مهلت انتظار تزریق نوبت اول واکسیناسیون، امروز ۲۲ فروردین، دوز دوم واکسن اسپوتنیک در مراکز سالمندان استان آغاز شد.

وی ادامه داد: جمعیت مراکز سالمندان تحت پوشش خراسان رضوی در مجموع مددجویان و پرسنل، سه هزار نفر است که از میان آنها حدود هزار و ۸۰۰نفر دارای شرایط دریافت و داوطلب تزریق واکسن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: نوبت اول تزریق واکسن به سالمندان و پرسنل مقیم مراکز، ۲۵ اسفند آغاز و ۱۵ فروردین به پایان رسید که در نوبت اول، خوشبختانه هیچ عارضه‌ای از تزریق واکسن در بین مددجویان یا پرسنل دیده نشد.

فیروزی افزود: مراکز سالمندان به همان ترتیب نوبت اول، واکسینه خواهند شد و در همان فورجه‌ زمانی، به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: سهمیه‌ واکسن برای مراکز سالمندان ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بود که مازاد این سهمیه در مراکز بیماران روانی مزمن استان مورد استفاده قرار گرفت.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: منتظر سهمیه‌ تکمیلی هستیم تا سایر مراکز تحت نظارت بهزیستی را نیز واکسینه کنیم.

فیروزی افزود:در حال حاضر هزار و  ۴۶۶ نفر سالمند در ۳۹ مرکز تحت نظارت بهزیستی در استان اقامت دارند که از این تعداد ۴۲۶ نفر مجهول الهویه و فاقد سرپرست مؤثر هستند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون شامل همه افراد مقیم این مراکز می‌شود مگر اینکه واجد شرایط دریافت واکسن نباشند یا خودشان تمایلی به دریافت واکسن نداشته باشند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مراکز سالمندان، خدمات تغذیه‌ای، رفاهی، اسکان و پذیرایی، روان‌شناختی، مددکاری، تفریحی و درمانی به افراد مقیم ارائه می‌دهند.

فیروزی افزود: تمام مراکز سالمندان استان، تحت مسوولیت بخش خصوصی و با نظارت بهزیستی اداره می‌شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد سالمندان واکسیناسیون سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد سالمندان ویروس کرونا مشهد سالمندان واکسیناسیون سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور بهزیستی خراسان رضوی مراکز سالمندان نوبت اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است