Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مقابله جدی با پدیده حاشیه ‌نشینی باید مد نظر متولیان امر به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد گفت: قیمت مسکن با کاهش قیمت زمین و مصالح ساختمانی مدیریت شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی اظهار داشت: بیکاری و اشتغال کاذب، ناتوان بودن افراد در تامین سرپناه مناسب و مهاجرت از روستاها عامل ظهور پدیده حاشیه‌نشینی است و در صورتی که مدیریت درستی بر وضعیت موجود در این مناطق صورت نگیرد می‌تواند چالش‌های جدی را برای جامعه به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  زندگی در این مناطق و رفتار اجتماعی متقابل ساکنان آنها سبب ایجاد فرهنگ خاصی است که با فرهنگ متداول در جامعه شهری متفاوت است، از این رو مقابله جدی با این پدیده باید مد نظر متولیان امر به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و باید در این راستا زمینه استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین از جمله رسالت‌های مهم بنیاد مسکن اصلاح مناطق حاشیه‌نشین است که باید در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

کارگروه ساماندهی و کاهش حاشیه نشینی در استان مرکزی فعال شدبررسی بحران حاشیه نشینی و سکونت گاه‌های غیر رسمی سیستان و بلوچستان؛ سیستان گزینه جدید بنیاد مسکن است+ تصاویراستاندار جدید خوزستان: سازماندهی حاشیه نشینی در اولویت دوره جدید استانداری است

دری نجف‌آبادی افزود: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید توجه به خانواده‌های ایتام، نیازمندان، محرومان و معلولان در حوزه مسکن را به عنوان موضوع مهم در دستور کار خود قرار دهد.

وی بیان کرد: کشور ما مستعد وقوع بیش از 30 نوع حادثه غیرمترقبه است که وقوع هر یک می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را برای کشور به دنبال داشته باشد، همان گونه که در سال‌های اخیر شاهد خسارت‌های سنگین ناشی از سیل و زلزله در کشور بوده‌ایم و خوشبختانه بنیاد مسکن در بازسازی و مقاوم‌سازی و اصلاح شرایط به خوبی ایفای نقش کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: برای موفقیت در امور باید نسبت به عارضه‌یابی و نقشه تفصیلی اهتمام ورزید و در کارها اولویت‌بندی را مورد توجه قرار داد، همچنین بنیاد مسکن باید در امر حل مشکل مسکن با کمک خیران بیش از پیش تلاش کند.

دری نجف‌آبادی افزود: در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن هستیم که این معضل باید با کاهش قیمت زمین و مصالح ساختمانی مدیریت شود.

وی تصریح کرد: معماری اسلامی در احیای سبک زندگی ایرانی و اسلامی جزو گام‌های اصلی بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی حاشیه نشینی نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت جنگ غزه جز با توقف تجاوز و عقب نشینی دشمن پایان نمی‌یابد.

به گزارش ایسنا، مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با المیادین گفت: جنگ غزه جز با توقف تجاوز و عقب نشینی دشمن پایان نمی‌یابد. این‌ها مسائلی است که ما از آن کوتاه نمی‌آییم. مقاومت منتظر عقب نشینی دشمن است؛ دشمنی که شکست آن در میدان ثابت شده است.

البریم در مصاحبه با المیادین افزود: مقاومت همچنان با قدرت در میدان حاضر است.

وی در واکنش به خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا و دیگر کشورها گفت: ما از عرصه‌های آگاهی در آمریکا، اروپا و کشورهای عربی قدردانی می‌کنیم.

پیش از این نیز احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: مفاد برگه پیشنهادی جدید برای آتش‌بس در غزه بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است. بنابراین حصول توافق بعید است. پیشنهاد مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی به مقاومت آنطور که آمریکایی‌ها می‌خواهند جهانیان را فریب دهند، سخاوتمندانه نیست.

احسان عطایا همچنین تصریح کرد پیشنهاد مطرح‌شده دارای خلأهای اساسی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است و این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای از جزئیات سه مرحله‌ای صحبت می‌کند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر میان جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس اتحاد در بالاترین سطح خود قرار دارد، بنابراین ما با همه پیشنهادهایی که می‌تواند باعث اختلاف و دودستگی میان فلسطینی‌ها شود، مخالفت داریم.

این عضو جهاد اسلامی همچنین گفت هر گونه تاخیر در حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح به دلیل اسکله‌ای است که آمریکا به دنبال ساخت آن است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار