Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به‌احتمال شیوع بیماری فاسیولا در گیلان، اظهار کرد: این بیماری معمولاً هرساله در گیلان با توجه به مصرف برخی از سبزی‌های خام محلی و روان آب‌های آلوده شایع می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوک مبتلا به بیماری فاسیولا در سال ۱۴۰۰ در گیلان نداشته‌ایم، افزود: مردم باید مراقبت‌های بهداشتی در استفاده از آب‌ها و همچنین سبزی‌های را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه بیماری فاسیولا عمدتاً از طریق سبزی آلوده به انگل فاسیولا وارد بدن انسان می‌شود، گفت: برای درمان این بیماری نیازی به بستری وجود ندارد و بیماران با مراجعه به‌موقع و مصرف دارو درمان می‌شوند ولی برای جلوگیری از عوارض دردناک ابتلا لازم است از مصرف سبزی خام محلی خودداری نمایند.

حیدرزاده بر لزوم جدی گرفتن پیشگیری از ابتلا به بیماری فاسیولیازیس تأکید کرد و‌ افزود: افرادی که مشکلات درد مبهم شکمی طولانی‌مدت به همراه هایپر ائوزینوفیلی و سابقه مصرف سبزی‌های محلی به‌صورت خام دارند بهتر است به مراکز جامع خدمات سلامت نزدیک محل زندگی‌شان جهت بررسی مراجعه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مصرف سبزی‌های محلی و معطر نظیر چوچاق و دلار بیان کرد: برای پیشگیری از فاسیولا باید سبزی‌های محلی را یا به‌صورت خشک، جوشانده و یا ضدعفونی شده در سرکه سفید مصرف کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان دانشگاه علوم پزشکی مراقبت های بهداشتی بیماری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر

آفتاب‌‌نیوز :

نکات مراقبتی پس از مصرف یک فرآورده، رعایت و اجرا شود (به ویژه مصرف ضد آفتاب ها)؛ به عنوان مثال سرم‌های پوستی حاوی رتینول که برای کاهش تیرگی و رفع چین و چروک صورت و بصورت بدون نسخه در اختیار قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث افزایش حساسیت بافت پوست به نور خورشید شود؛ بنابراین توصیه می‌شود پس از مصرف این فرآورده (در طول روز) از ضد آفتاب‌ها استفاده کرد.

از مصرف بیش از میزان توصیه شده محصولات خودداری شود؛ برای نمونه، مصرف بیش از حد برخی فرآورده‌های لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید یا گلایکولیک اسید که برای بهبود خطوط ریز و اسکار آکنه (جای جوش) عرضه می‌شود، می‌تواند منجر به قرمزی پوست، التهاب و کاهش تولید چربی سطح پوست شود.

به زمان مناسب مصرف هر فرآورده توجه شود؛ به طور مثال اگر مصرف همزمان سرم‌های پوستی حاوی ویتامین C و رتینول (هر دو به منظور جوانسازی و رفع تیرگی پوست) در برنامه مراقبت پوستی فرد باشد، باید زمان مصرف سرم ویتامین C به صبح و زمان مصرف سرم رتینول به شب موکول شود.

در هر برنامه مراقبت پوستی باید مرطوب کننده سازگار با نوع پوست را تهیه کرد؛ این امر علاوه بر حفظ شادابی پوست، منجر به جذب مناسب‌تر فرآورده‌های پوستی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر