Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ بحث قیمت خرید تضمینی گندم، موضوعی مهم در امنیت غذایی کشورهاست؛ حدود شش ماه پیش و با قانون جدید مجلس، مقرر شد تا کشاورزان در تعیین قیمت خرید تضمینی نقش داشته باشند؛ چراکه پیش از این کشاورزان در تعیین قیمت محصول خود نقشی نداشتند.

حال با گذشت شش ماه از قانون جدید و با وجود اینکه قیمت خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی قبل از سال جدید تعیین شد، قیمت گندم هنوز مشخص نشده و باتوجه به آغاز فصل برداشت، کشاورزان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد آنلاین در این خصوص به گفت‌وگو با عطالله هاشمی، رییس بنیاد ملی گندمکاران پرداخته است.

عطاالله هاشمی، رییس بنیادملی گندمکاران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین در رابطه با آخرین وضعیت تعیین قیمت خرید تضمینی گندم گفت: پس از وقفه‌ای که برای جلسات شورای قیمت‌گذاری ایجاد شد، اعضای بخش خصوصی از وزیر درخواست تشکیل جلسه‌ای برای تعیین قیمت گندم کردند که شورای قیمت‌گذاری فردا جهت تعیین قیمت خرید تضمینی گندم تشکیل می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: قیمت گندم باید فردا مشخص شود؛ چراکه فصل برداشت آغاز شده و ما چند روزی هم عقب هستیم و فردا باید به هر ترتیبی قیمت گندم مشخص شود تا کشاورزان تکلیف خود را بدانند و گندم خود را تحویل مراکز خرید دهند.

وی درخصوص قیمت پیشنهادی کشاورزان اظهار داشت: اگر به خاطر امنیت غذایی و نیز حمایت از مصرف‌کننده، سود نازلی برای کشاورزان در نظر بگیریم و قیمت جهانی گندم و... را کنار بگذاریم، این قیمت نباید کمتر از پنج هزار تومان باشد؛ اگر رای اکثریت بر قیمت 5هزار تومانی باشد، این رقم تصویب خواهد شد.

هاشمی همچنین هشدار داد: در صورت عدم تایید این قیمت، میزان خرید گندم شدیدا کاهش می‌یابد و حتی به نصف خرید سال گذشته نخواهد بود و امنیت غذایی به خطر می‌افتد؛ نان گندم و مورد مصرف انسان به سمت احتکار، قاچاق، مصرف نهاده‌های دامی و... خواهد رفت و این عوامل ما را به بزرگ‌ترین واردکننده گندم در سطح دنیا تبدیل خواهد کرد؛ خودکفایی گندم به خطر می‌افتد و در نهایت کشور همه جانبه ضرر خواهد دید.

پربیننده ترین قیمت مرغ زنده اعلام شد قیمت مرغ در هفته‌های آینده افزایش می‌یابد؟ تخم مرغ شانه‌ای ۲۸هزار تومان شد پیش بینی کاهش قیمت مرغ در ماه رمضان سرنوشت تعیین قیمت خرید تضمینی گندم چه شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم برجام تعیین قیمت خرید تضمینی گندم قیمت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور شامگاه یکشنبه در جلسه خرید محصولات زراعی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت جلسات کارگروه خرید محصولات کشاورزی استان بر ساماندهی مراکز خرید، نظارت بر فرآیند خرید و تسهیل در امور کشاورزان در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید کرد.

خیریانپور با اعلام رضایتمندی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته و قدردانی از تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزارتن گندم و بیش از ۹ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد و در سال زارعی جاری نیز امیدواریم این ارقام افزایش پیدا کند.

خیریانپور با تاکید بر اینکه در استان مازندران سالانه حدود ۴۸۰ هزارتن گندم برای مصرف انسانی مورد نیاز است، تصریح کرد: ما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌بایست بخش زیادی از این گندم را در مزارع داخل استان تأمین کنیم.

وی با تاکید بر نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: استان مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه اول را دارد و این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید کالاهای اساسی مورد نیاز استان را هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با توجه به اینکه زمان آغاز برداشت گندم در استان نیمه دوم خرداد می‌باشد، افزود: کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم خودداری نمایند، برنامه ریزی ها به گونه‌ای خواهد بود که از نیمه دوم خرداد ۳۲ مرکز خرید بنا به اعلام جهاد کشاورزی هر شهرستان آمادگی لازم را برای آغاز عملیات خرید تضمینی گندم خواهند داشت.

وی از فرمانداران شهرستان‌هایی که به نوعی درگیر خرید هستند خواست، با تشکیل جلسات مستمر و منظم و با همکاری لازم با اداره کل غله و خدمات بازرگانی به روند مطلوب عملیات خرید کمک کنند.

خیریانپور با تاکید بر ضرورت ثبت مشخصات مزارع کشاورزان در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ضمن درخواست از کشاورزان برای ثبت مشخصات مزارع خود قبل از برداشت محصول، از سازمان جهاد کشاورزی خواست هرچه زودتر اقدامات لازم را جهت نهایی کردن اطلاعات این سامانه انجام دهد تا کشاورزان در روند تحویل محصول دچار مشکلی نشوند.

کد خبر 6097690

دیگر خبرها

  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم