Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@09:03:34 GMT

ثبت سفارش نهاده‌ها به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۳۱۹۰

ثبت سفارش نهاده‌ها به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: بر اساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مسئولیت و اختیار ثبت سفارش، تعیین اولویت و تخصیص ارز نهاده‌های دام، طیور و کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: بر اساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مسئولیت و اختیار ثبت سفارش، تعیین اولویت و تخصیص ارز نهاده‌های دام، طیور و کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنا بر مصوبه ستاد اقتصادی دولت تمامی امور مربوط به ثبت سفارش، تعیین اولویت، نوع و مقدار، تخصیص و تامین ارز از بانک مرکزی مربوط به نهاده های دام و طیور و نهاده‌های کشاورزی (ذرت، کنجاله، علوفه و .....) از وظایف وزارت صمت منفک و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است.   وی اضافه کرد: در این راستا تمامی اقدامات مربوط به تخصیص و تامین ارز و همچنین ترخیص این کالاها از گمرک به اشکال مختلف، با مجوز وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.   قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی همچنین تصریح کرد: لذا فعالین اقتصادی و تولیدی می توانند موارد مربوط به این کالاها را از وزارت جهاد کشاورزی پیگیری نمایند.   مفتح گفت: به منظور حصول اطمینان ناشی از تامین مکفی و به موقع و متناسب نهاده های مورد نیاز کشور، به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شد تا در شرایط خاص برای واردات نهاده‌ها در چارچوب برنامه زمانی مورد نیاز و بر اساس ابلاغیه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با ارز حاصل از صادرات بخش کشاورزی یا اشخاص ثبت سفارش نماید.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصادی دولت ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن

سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات جهت تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌گردد.

بیشتر بخوانید

نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهرستان اردل

وی اضافه کرد: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع زسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی می‌باشد.

اسدی ادامه داد: عملیات نصب و ردیابی هفتگی آفات در تله‌های مذکور بصورت مستمر صورت گرفته و اطلاعیه‌های پیش آگاهی نیز بصورت شهرستانی صادر و به اطلاع عموم بهره برداران می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است