Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@01:09:58 GMT

بازار سرمایه، قفل در صف فروش/ افزایش سرمایه 50 درصدی «فروی»

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۴۵۷۸

بازار سرمایه، قفل در صف فروش/ افزایش سرمایه 50 درصدی «فروی»

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز شنبه ۲۱ فروردین بورس در ادامه روند هفته قبل در محدوده منفی آغاز به کار کرد. اکثر نمادهای بازار در صف فروش قرار داشتند و ارزش صف‌های فروش به ۵۸۰۰ میلیارد تومان در انتهای روز رسید. ارزش کل معاملات بورس در این روز ۱۶۲۱ میلیارد تومان و در فرابورس ۳۸۱۶ میلیارد تومان به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل هم در انتهای روز با افت ۹ هزار واحدی در ارتفاع ۱.۲۴۰ میلیون واحد به کار خود خاتمه داد. روز یکشنبه هم بورس سرخ‌پوش ماند هرچند که ارزش معاملات در بورس به ویژه در پایان روز، نسبت به شنبه افزایش داشت. ارزش کل معاملات بورس به ۱۹۸۳ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس به ۱۰۶۸ میلیارد تومان در روز یکشنبه رسید. شاخص کل بورس نیز یکشنبه با افتی تقریباً ۱۰ هزار واحدی به ۱.۲۳۰ میلیون واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص بورس داشتند.

به نظر می‌آید نا اطمینانی سهام‌داران به‌ویژه سهام‌داران حقیقی نسبت به تحولات آتی سیاسی - اقتصادی کشور، با توجه به آینده نامعلوم برجام و در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری، مانع از ورود پول به بازار شده و اکثر سهام‌داران را نسبت به خرید محتاط کرده است. البته دامنه نوسان نامتقارن نیز باعث روند فرسایشی در اکثر نمادها به‌ویژه نمادهای کوچک شده به‌طوری‌که در بیشتر این نمادها معاملات کمتر از حجم مبنا صورت‌گرفته و قیمت پایانی تغییر چندانی نمی‌کند. ادامه این روند باعث ازدست‌رفتن نقدشوندگی به عنوان یکی از ویژگی‌های اساسی بازار سرمایه شده و بر بی‌اعتمادی به بازار دامنه می‌زند.

بازده منفی اکثر نمادهای استان در شروع هفته/موافقت بورس با افزایش سرمایه «فروی»

وضعیت نمادهای استان هم مانند اکثر نمادها در ابتدای هفته خوب نبود و دو روز ابتدایی هفته را سرخ‌پوش بودند. «فولاد» در اکثر دقایق صف فروش داشت و هر دو روز قیمت پایانی آن در کف مجاز بسته شد. قیمت پایانی این سهم از ۱۲۹۶ تومان روز چهارشنبه هفته قبل به ۱۲۲۳ تومان در روز یکشنبه رسید. «فجر» دیگر نماد گروه فلزات اساسی استان هم هر دو روز را در صف فروش گذراند و به دلیل پایین بودن حجم معاملات هر دو روز حجم مبنا را پر نکرد. قیمت پایانی روز یکشنبه این سهم ۵۸۹۸ تومان به ثبت رسید هرچند که قیمت آخرین معامله آن به ۵۷۹۲ تومان هم رسیده بود.

«شپنا» در گروه فرآورده‌های نفتی با روند نزولی هفته را آغاز کرد. قیمت پایانی این سهم شاخص ساز، علی‌رغم حمایت حقوقی که ۱۶.۷ میلیون سهم معادل ۹۰ درصد کل خرید روز یکشنبه را انجام داد، در پایان روز یکشنبه به ۱۲۲۰ تومان رسید. 

موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه «فروی» روز شنبه بروی کدال قرار گرفت. افزایش سرمایه این نماد استان از محل سود انباشته خواهد بود و سرمایه آن از ۶۰ میلیارد کنونی با افزایش ۵۰ درصدی به ۹۰ میلیارد تومان خواهد رسید هر چند این خبر هم نتوانست قفل صف فروش این سهم را بشکند و هر دو روز ابتدای هفته را این نماد در کف قیمتی با حجم پایین معاملات پشت سر گذاشت. قیمت پایانی این سهم روز یکشنبه ۶۲۰۸ تومان به ثبت رسید.

فولاد افزا سپاهان با نماد «فافزا» که روز چهارشنبه به دلیل افشای اطلاعات گروه «ب» (انعقاد قرارداد جدید) تعلیق شده بود، روز یکشنبه با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد. این نماد که در بازار پایه زرد فرابورس معامله می‌شود پس از بازگشایی در محدوده مثبت معامله شد و قیمت پایانی آن با رشد 2 درصدی به 55362 ریال رسید.
«ذوب»، «دفارا»، «سصفها» و«شپلی» دیگر نمادهای استان بودند که همگی دو روز ابتدایی هفته را در صف فروش گذراندند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار سرمایه سرمایه بازار معاملات افزایش سرمایه میلیارد تومان قیمت پایانی روز یکشنبه صف فروش دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تغییر جهت داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۱۳ هزار واحد کاهش داشت امروز تغییر جهت داد و افزایشی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۱۰۶۹ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۱ درصد رشد کرد و در کانال ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد و اغلب نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

نمادهای فملی، شبندر، فایرا و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و باعث رشد بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای پارسان و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروزرشد کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام، گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و گروه فلزات اساسی نیز پس از خودرویی ها بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل