Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:22:06 GMT

میزان تولید گوشت مرغ در زنجان سه برابر نیاز استان است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۴۸۰۶

میزان تولید گوشت مرغ در زنجان سه برابر نیاز استان است

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد تاراسی افزود: از روزهای پایانی سال گذشته به علت تفاوت قیمت‌هایی که بین استان زنجان و سایر استان‌ها وجود داشت که با وجود توزیع مرغ بیشتر، شاهد تشکیل صف بودیم و شهروندان از وضعیت موجود ناراضی بودند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه پس از حل مشکل مرغ‌داران با افزایش قیمت مرغ گرم، عرضه آن به بازار بیشتر می‌شود، اظهار داشت: توزیع گوشت مرغ بر اساس نیاز بازار انجام می‌شود و اگر مرغ‌داری‌ها در استان نسبت به ارائه گوشت مرغ به بازار خودداری کنند، به تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاراسی افزود: شهروندان می‌توانند برای برخورد با واحدهای‌های خرده‌فروشی که مرغ گرم را گران‌تر عرضه می‌کنند با شماره ۱۲۴ بازرسی تماس بگیرند.

جهاد کشاورزی متولی تامین، توزیع و قیمت گذاری مرغ

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: بر اساس مصوبه قرارگاه ساماندهی مرغ، سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین، توزیع و قیمت گذاری مرغ تعیین گردید و سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئولیت نظارت بر قیمت مصوب مرغ عرضه شده را بر عهده دارد.

ناصر فغفوری اظهار داشت: پیش از این مصوبه مسئولیت مراحل تامین مرغ، دریافت از مرغداری، تحویل به کشتارگاه، کشتار و تحویل به واحدهای پخش بر عهده جهاد کشاورزی و وظیفه توزیع و قیمت گذاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت بود.

وی یادآور شد: بدلیل حساسیت موضوع مرغ در کشور با تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ، صرفاً مسئولیت نظارت بر قیمت مصوب مرغ عرضه شده در بازار بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

فغفوری عنوان کرد: بر اساس این مصوبه امر تامین، توزیع و تعیین قیمت مرغ بر عهده سازمان جهاد کشاورزی می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: هم اکنون مرغ در استان زنجان با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در حال عرضه می باشد و قیمت مصوب در کلیه واحدهای پخش و صنوف عرضه کننده رعایت می شود.

کد خبر 5186674

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنجان گوشت مرغ ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 گرگان اردبیل هفته هنر انقلاب اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا ماه مبارك رمضان جهاد کشاورزی معدن و تجارت سازمان صنعت استان زنجان بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود

اکبر ابدالی گفت: ایجاد شهرک تخصصی کفش در قم از جمله طرح‌های مورد نظر برای سفر دور دوم رییس جمهوری به استان قم در اردیبهشت‌ماه جاری است که امیدواریم نتایج بسیار خوبی برای صنعت استان به دنبال داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: زمین مورد نیاز برای این کار درنظر گرفته شده و اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر نهاد‌های متولی همچون شرکت شهرک‌های صنعتی استان و بهره‌برداران صنعت کفش تلاش می‌کند این طرح به سرعت عملیاتی و آماده شود.

او  ادامه داد: صنعت کفش قم در تکمیل زنجیره تولید به خوبی عمل کرده و امروزه حجم قابل توجهی از نیاز‌های این صنعت برای تولید انواع متنوع کفش در داخل استان تامین شده و محصول نهایی با کیفیت بالا از قم به بازار‌ها داخلی و بین‌المللی عرضه می‌شود.

گفتنی است بخش تولید کفش ماشینی یکی از حوزه‌های موفق صنعت استان قم است که توانسته با ایجاد زنجیره‌ای پیوسته از ابتدا تا تولید نهایی محصول و حتی صادرات آن را به خوبی مدیریت کند.

بهره‌برداران این صنعت با استفاده از دانش و فناوری روز جهان، مشغول تولید انواع کفش‌های ماشینی و صندل هستند و توانسته‌اند علاوه بر بازار ایران در بازار‌های بین المللی نیز جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورند.

در همین رابطه ظرفیت‌های این صنعت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اردیبهشت‌ماه جاری به نمایش درآمد تا هم یکی از قابلیت‌های صنعتی استان قم به بازدیدکنندگان معرفی شود و هم بستری برای جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش باشد.

کفش و صندل از مهمترین کالا‌های صادراتی قم به بازار‌های جهانی است و در طول سال‌های اخیر ارز آوری خوبی برای استان به همراه داشته است.

گزارش جمع بندی صادرات انجام شده از گمرکات استان قم در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، کفش و صندل در رتبه سوم کالا‌های صادراتی استان قرار دارد.

طی مدت یاد شده ۱۳ هزار و ۳۲۰ تُن انواع مختلف و متنوع کفش و صندل به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۰۲ دلار از گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شده که این آمار نشان دهنده موفقیت فعالان صنعت کفش قم در حوزه تجارت است.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود