Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:05:38 GMT

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی صورت پذیرد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۴۸۱۷

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی صورت پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در جلسه وبینار اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری درخصوص شعار سال ۱۴۰۰ که با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین تقوی نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد در راستای پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزی و مانع زدایی از آن اظهار داشت: ارتقای تولید نیازمند شناسایی و رفع محدودیت هایی است که این عرصه با آن روبه روست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ضمن اشاره به منابع محدود آبی و خاکی بیان داشت: تولید انبوه محصولات کشاورزی، ارتقای بهره وری و عملکرد در واحد سطح و به طور کلی علمی سازی فرآیند تولید محصول را می طلبد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از تعریف نشدن یک نظام بهره برداری مشخص و مدون نسبت به شرایط هر استان و نیز عدم وجود برنامه ای برای بازرگانی محصولات کشاورزی به عنوان دو مشکل عمده و مهم پیش روی تولید این محصولات نام برده و گفت: در حوزه زراعت و باغبانی عمده قطعات ما قطعات خرد است که تولید کردن محصولات کشاورزی در این قطعات خرد توانایی رقابت را از این بخش سلب می نماید. لذا داشتن حضوری فعال و جدی در عرصه رقابت جهانی نیازمند کاهش هزینه های تمام شده محصول است. این امر نیز مستلزم تعریف نظام بهره برداری مشخص و مدون و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و یا حداقل یکسان کشتی است. همین طور داشتن برنامه ای مشخص در جهت بازرگانی محصولات کشاورزی و اصلاح نظام بازار به تحریک تولید منجر خواهد شد.

وی افزود: تولید کشاورزی در حال حاضر از مدل تار عنکبوتی پیروی می کند که هرساله به تولید مازاد یک محصول منجر می گردد و راه خلاصی از این مدل در تدوین الگوی کشت ملی است.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر مصادیقی از مشکلات درون سازمانی پیش روی تولید کشاورزی پرداخت و بیان داشت : ما یک نظام به نام نظام جامع دامپروری داریم که فواصل و حرائم در آن تعریف شده است از طرفی خارج از سازمان  ضابطه های زیست محیطی، ضوابط سازمان راه و سازمان آب و برق نیز وجود دارد که با یکدیگر همخوانی ندارند و مادامی که این ضوابط یکدست نگردد در کل عرصه تولید اعم از صنعتی و کشاورزی با مشکل مواجه خواهیم بود؛ لذا اصلاح قانون نظام جامع دامپروری می بایستی در راس برنامه های مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به هدیه مقام معظم رهبری ازمحل صندوق توسعه ملی در رابطه با پروژه های غرب و شمال غرب کشور به استانهای ذینفع بیان داشت: پیاده سازی96  تا 98 درصد سیستم های آبیاری صورت پذیرفته و تزریق تسهیلات اندکی این طرح را تکمیل نموده و به تحریک تولید کمک خواهد کرد.

وی در پایان به نهادسازی هر یک از تشکیلات ها، معاونت ها و سازمانها درجهت پیشبرد اهدافشان پرداخت و گفت: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی یکی از آنهاست که جهت جبران سرمایه گذاری اندک در بخش کشاورزی تشکیل شده است که برای پیشبرد اهداف خود به دنبال نهادسازی است در صورتی که این نهادها موجودند و از ظرفیت شرکت تعاون روستایی و شبکه های تعاون روستایی می توانند استفاده کنند؛ لذا در صورتی که ارتباط و لینکی بین بخش های مختلف ایجاد شود همه آنها می توانند از ظرفیت های یکدیگر بهره مند شوند.

انتهای پیام/60001

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بهره وری مقام معظم رهبری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز اصلاح نظام بازار بازرگانی محصولات کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور