Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری،وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در سفر جاری به عراق با «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارائی این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار بر توسعه دانش و انتقال تجربیات در حوزه های مختلف، امضای موافقتنامه«اجتناب از مالیات مضاعف»، گسترش همکاری های بیمه ای و گمرکی  بین ایران و عراق تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتمداری با اشاره به اشتراکات فراوان، همجواری و همسایگی دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تبادل تجربیات در حوزه های مختلف به ویژه موضوعات مرتبط با وزارتخانه تحت اختیارش اعلام کرد.

مطالبات برق و گاز ایران از عراق پرداخت می شود

در ادامه این دیدار، وزیر دارایی عراق بیان داشت: ایران در زمینه های مختلف به ویژه توسعه منابع و آموزش نیروی انسانی  از تجارب خوب و ارزنده ای برخوردار است و  ما برای رشد، رونق و پیشبرد اقتصاد عراق از آن استقبال می کنیم.

علاوی، همچنین به مطالبات برق و گاز ایران از عراق اشاره کرد و گفت: این مطالبات به زودی پرداخت می شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با امضای توافق نامه ای همه جانبه، روابط اقتصادی و مالی بین دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و زمینه شکوفایی اقتصاد عراق و بهره مندی ایران فراهم شود.

وزیر دارایی عراق همچنین با اشاره به میراث غنی و ارزشمند کشورمان عنوان کرد: ما از ایده های ایران در زمینه های فنی و حرفه ای، تاسیس مدارس آموزش مهارتی ،صنایع دستی و میراث فرهنگی استقبال می کنیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شب گذشته به منظور گفت و گو پیرامون موضوعات مشترک و گسترش تعاملات و روابط در حوزه های مرتبط با این وزارتخانه، به عراق سفر کرد.

کد خبر 594401 برچسب‌ها ایران و عراق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه

لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی به همراه ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران روز گذشته با محمد اله‌یاری فومنی مدیر عامل بنیاد رودکی دیدار و گفتگو کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالارهای مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین دو کشور باشد.

علی قمصری نامزد دریافت جایزه جهانی براوو شد / اجرا با ارکستر سمفونیک مسکو

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی 2018، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه و ... اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیادهای فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکارهای گسترش همکاری‌ها در غالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و گفت: تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری دو طرفه اقدام کنند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیادهای هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکسترهای سمفونی دوطرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران میهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهادهای اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد