Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:38:35 GMT

پیشکسوت موسیقی قزوین به دیار باقی شتاف

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۵۰۷۲

پیشکسوت موسیقی قزوین به دیار باقی شتاف

به گزارش ایرنا، این هنرمند متولد ۱۳۳۰ در قزوین بود و فعالیت هنری خود در موسیقی سنتی ایرانی را از نوجوانی آغاز کرده بود.

او اجراهای مختلفی در داخل و خارج از کشور داشت و تنبک ساز تخصصی اش بود.

مرحوم باجلان از اواخر دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۸۰ در دانشگاه تهران به کار آموزش موسیقی به دانشجویان علاقه مند به این هنر اشتغال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی درگذشت این هنرمند فقید، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد.

بدون شک پرواز هنرمندان از عالم ناسوت و بال گشودن در ملکوت اعلا اگر چه برای خودشان راه یافتن به مرتبه ای بالاتر و والاتر است اما فراق جان و جهانسوزشان بر ما گران و دردناک است خاصه اساتید هنرمند و عالی مقامی که بدیلشان کمتر یافت می شود.
"استاد هادی باجلان "سرمایه‌ای از فرهنگ و هنر قزوین از دیار خاک کوچ کرد و ضایعه‌ای دیگر برای هنر موسیقی قزوین بر جای گذاشت.
بنده و همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گذشت این هنرمند برجسته را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری استان تسلیت عرض می نماییم .خداوند روح این عزیز را مورد رحمت و مغفرت خود قرار داده و به خانواده ایشان صبر عطا نماید.

برچسب‌ها هنرمندان استان قزوین موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرمندان استان قزوین موسیقی هنرمندان استان قزوین موسیقی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، «نصرالله جعفرزاده» پدر شهید «جعفر نعمت زاده» اولین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.

شهید جعفر نعمت زاده متولد اول فروردین ۱۳۴۲ بخش اسالم تالش می‌باشد، شهید نعمت زاده جزو نیروهای بسیجی داوطلب بود که در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در شهرستان تالش به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شده است.

کد خبر 6088630

دیگر خبرها

  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس