Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش سریع ابتلا به کرونا در منطقه کاشان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به روند سریع افزایش مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: شمار پذیرش بیماران کووید ۱۹ از ۱۳ نفر در روز نخست فروردین به ۷۳ نفر در بیست و دوم فروردین (امروز) رسیده است.

سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه شمار ۱۸ بیمار کرونایی نیز در ۲۲ روز فروردین فوت شدند افزود: آمار مبتلایان بدحال و اینتوبه کرونا نیز از ۱۰ بیمار در روز نخست فروردین به ۳۵ بیمار در روز بیست و دوم این ماه افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، آمار بستری بیماران کرونایی نیز از ۷۳ بیمار در نخستین روز نوروز به ۲۸۴ بیمار حاد تنفسی در روز ۲۲ فروردین در منطقه کاشان افزایش یافت.

وی با تاکید بر افزایش آمار نمونه‌های پی‌سی‌آر مثبت از ۳۹ نفر در نخستین روز سال به ۲۱۸ آزمایش‌ در روز ۲۲ فروردین اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۰ نفر به درمانگاه‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراجعه کرده‌اند که شمار آن در نخستین روز سال جاری ۴۹ بوده است.

مروجی با تاکید بر اینکه در ۲ جمعه قبلی هیچ بیماری به این مرکزها مراجعه نکرده بود تصریح کرد: اما ۴۰ نفر در سومین جمعه فروردین به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراجعه کردند.

کاهش آمار فوتی با شناسایی به موقع و رسیدگی درمان
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان کاشان در شناسایی به‌موقع و انجام روند کامل درمان بیماران گفت: موارد فوتی تاکنون در نتیجه تلاش‌های طاقت‌فرسای کادر سلامت شهرستان با وجود سیل ویرانگر جدید انتقال و ابتلا نسبت به قبل افزایش شدید در حد افزایش بستری‌ها و مراجعات نداشته است.

مروجی خاطر نشان کرد: این مهم نشانگر تشخیص به‌موقع و زودهنگام، درمان مؤثر و قاطع و پیگیری‌های ویژه است.

وی رعایت بیش از پیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی با استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را خواستار شد و ادامه داد: عادی‌انگاری و شرکت در تجمع‌ها و دورهمی‌ها از مهمترین عوامل تشدید وضعیت موجود است.

وزش باد به نسبت شدید و رگبار پراکنده

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: در ساعت‌های بعدازظهر تا هنگام غروب وزش باد به نسبت شدید تا شدید برای تمامی مناطق شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل پیش‌بینی شده است.

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش پراکنده، رگباری و زودگذر برای مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی درباره شرایط دمایی روز ۲۲ فروردین نیز اظهار داشت: بیشنیه دما نزدیک به ۳۰ و کمینه دما تا ۱۵ درجه برای شهرهای کاشان و آران‌وبیدگل است.

نجات کودک ۳ ساله محبوس داخل منزل مسکونی

روح‌الله فدایی با بیان گرفتاری کودک کنجکاوی که درب منزل را از داخل قفل کرده بود، افزود: پدر و مادر این کودک به لحاظ نگرانی از وقوع حادثه‌های احتمالی برای فرزندشان از آتش‌نشانی درخواست کمک کردند.
وی افزود: انجام عملیات نجات از سوی آتش‌نشانان ایستگاه شماره پنج سازمان در شهرک خاتم الانبیاء «مسکن مهر» کاشان انجام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان همچنین اظهار داشت: تیم عملیاتی ایستگاه ۲ این سازمان برای برش درخت و انتقال آن از روی ماشین به محل حادثه در بیمارستان آیت‌الله یثربی اعزام شد.

ارتقای عملکرد ستاد انضباط شهری شهرداری کاشان

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان با تاکید بر علمی شدن و نرم‌افزاری کردن هر چه بیشتر امور شهربانان گفت: تلاش شده عملکرد شهربانان با استفاده از نرم‌افزارهای بالونت و سرا، همپای پیشرفت جامعه ارتقا یابد.

محمدرضا نعناکار در حاشیه آیین قدردانی از عوامل ستاد انضباط شهری با بیان اینکه بهره‌گیری از نرم‌افزار بالونت از اواسط سال گذشته آغاز شده است، افزود: همه اعضای ستاد انضباط شهری موظفند با نصب این برنامه گزارش تمامی وظایف خود را از اعلام اخطار تا جمع‌آوری مصالح و سایر موارد ثبت کنند.

وی ادامه داد: بر پایه این شیوه، نظم بیشتری بر مجموعه، افزون بر امکان تهیه عملکرد ماهانه هر یک از نیروها حاکم شده ‌است.

نعناکار با اشاره به آغاز فعالیت نرم‌افزار سرا از اوایل ماه آینده، خاطر نشان کرد: با استفاده از سرا در تحقق به‌روزرسانی اطلاعات شهربانان با قوانین شهرسازی هستیم.

به گفته وی، سرا این امکان را به شهربان می‌دهد تا هنگام حضور در یک ملک، به کد نوسازی، موقعیت مکانی، موقعیت معبر، حرایم و دیگر اطلاعات ملک دسترسی یابند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان امکان بایگانی اطلاعات را از دیگر ظرفیت‌های سامانه سرا برشمرد و اضافه کرد: تمامی اخطارهای داده شده در بایگانی شهرداری جمع‌آوری و مشخص می‌شود که هر مالک چه سابقه‌ای از لحاظ رعایت قوانین دارد که به این ترتیب پرونده‌های شهرسازی کامل و به روز خواهد شد.

نعناکار خاطر نشان کرد: شهرداری با به کارگیری چنین ابزارهایی به دنبال آن است تا عوامل ستاد انضباط شهری با اطلاعات کافی و به‌روز در موقعیت حاضر شوند و بتوانند با استناد به قوانین مالک را نسبت به اقدام‌های خلاف شهرسازی‌ بهتر توجیه و از آن جلوگیری کنند.

ثبت ۳۳ مورد جدید کرونا در اردستان 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و بر پایه معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ بیمار ۲ تا ۹۳ ساله مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شدند.

حسن ذبیحی افزود: بر این پایه، مجموع بیماران کووید ۱۹ شناسایی شده در شهرستان اردستان به ۲ هزار و ۸۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: تاکنون هفت هزار و ۱۹۵ آزمایش تشخیص کرونا در اردستان انجام شده است و یک‌هزار و ۹۵۲ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع ویورس کرونا قرمز است.

بستری ۳۴ بیمار کووید ۱۹ در نطنز

روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان نطنز اعلام کرد: شمار بستری در بیمارستان‌های خاتم الانبیاء نطنز، فاطمیه بادرود و دیگر مرکزهای درمانی این شهرستان ۳۴ نفر است.

همچنین بر پایه آزمایش‌های تشخیصی از ۴۳ نمونه ارسالی آزمایش سریع و پی سی آر، ۱۳ نمونه شامل چهار نفر از بخش مرکزی و ۹ نفر از بخش امامزاده مثبت گزارش شده است.

اکنون وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان نطنز قرمز است.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا نطنز اردستان کاشان آران وبیدگل پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا نطنز اردستان کرونا نطنز اردستان کاشان آران وبیدگل اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کاشان آران و بیدگل هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد جواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده ایم و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۷ درجه را داریم.

وی بیان داشت: با ادامه روند افزایشی، دمای هوای قم در روز جمعه ۷ اردیبهشت به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ترابیان گفت: هوای قم امروز قمستی ابری همراه با وزش باد است اما به تدریج از میزان ابرناکی آسمان کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: آسمان قم روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم از اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور و قم شاهد افزایش ابر و بارش‌های احتمالی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲