Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:19:27 GMT

مسافرگیری فاز نخست مترو قم در نیمه دوم سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۰۴۷

مسافرگیری فاز نخست مترو قم در نیمه دوم سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منصور درویشی در گفت و گو با خبرنگاران حاضر در بازدید از پروژه قطار شهری قم با اشاره به ضرورت انعکاس تلاش های انجام شده در اعماق زمین های قم برای پیشرفت پروژه قطار شهری اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و در طول این ۱۱ سال، با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به هر حال در هر پروژه ای بویژه این پروژه مهم و عظیم، مسائل و مشکلاتی وجود دارد، اما باید گفت عزم همه مسؤولان و دست اندرکاران پروژه قطار شهری قم جزم است تا فاز نخست خط یک این پروژه را تا پایان خرداد ماه سال جاری به مرحله تست گرم برسانند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم سپس به برخی مشکلات بر سر راه این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: بحث های مربوط به تملک و جا به جایی ها و همچنین تأمین ارز مورد نیاز و دیگر منابع، برخی از مشکلات پروژه قطار شهری قم بوده است، بویژه آن که برخی تجهیزات قطار شهری بومی سازی نشده و مجبور به تأمین آن از خارج از کشور هستیم که البته با توجه به تحریم ها، این تأمین با مشکلاتی مواجه بوده و حتی برخی خریدها نیز محقق نشده است.

درویشی ادامه داد: راه اندازی فاز نخست خط یک قطار شهری قم بدون مشکل مالی پیگیری می شود و همت همه مسؤولان آن است تا آن را به سرانجام برسانند.

وی افزود: البته برخی مشکلات در امور مربوط به قراردادها وجود دارد، بویژه آن که برخی از این قراردادها مربوط به سال های قبل است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم تصریح کرد: با وجود همه مشکلات باید اذعان کرد که پیگیری این پروژه همچنان به صورت یک کار فعال در جریان است و به پیش می رود.

وی ابراز امیدواری کرد فاز نخست خط یک مترو قم در خرداد ماه سال جاری و با حضور مسؤولان و اصحاب رسانه به مرحله تست گرم برسد.

درویشی اضافه کرد: البته پس از مرحله تست گرم، سه تا ۶ ماه مرحله آزمایشی این فاز سپری خواهد شد تا بتواند به مرحله مسافرگیری برسد و ان شاء الله شاهد آغاز خدمات رسانی مترو قم به مردم باشیم.

فاز نخست خط یک مترو قم به طول حدود ۵.۲ کیلومتر از ایستگاه میدان شهید مطهری تا ایستگاه میدان کشاورز را شامل می شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر مقدس قم مترو قم سازمان قطار شهری قم فاز نخست خط یک پروژه قطار شهری فاز نخست خط یک قطار شهری قم مترو قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  در پایان دور گروهی تیم‌های شهرداری گرگان ایران و الریاضی بیروت لبنان از منطقه غرب و تیم‌های الکویت کویت و المنامة بحرین (قهرمان دوره قبل) از منطقه خلیج فارس به عنوان سرگروه مستقیم به دور نیمه نهایی صعود کردند و تیم‌های دوم و سوم گروه‌ها به صورت رفت و برگشت در پلی آف شرکت کردند و تیم برتر به نیمه نهایی راه یافت.

در این دوره تیم ارتودوکسی اردن که در دور گروهی در گروه دو حضور داشت به علت شرایط امنیتی منطقه انصراف داد. در دور نیمه نهایی و فینال تیم‌ها به صورت ۲ برد از ۳ مصاف روبروی هم قرار می‌گیرند.

برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

فینال - بازی اول - پنج شنبه ۶ اردیبهشت:
الریاضی بیروت لبنان - شهرداری گرگان ایران (ساعت ۲۱ - سالن ذوق مکایل بیروت)

تیم شهرداری گرگان ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک، ۸۶ - ۷۴ و ۸۱ - ۶۸ تیم الحکمة (ساجس) لبنان، ۱۲۱ - ۷۰ و ۸۰ - ۶۵ تیم الاتحاد حلب سوریه و ۱۰۰ - ۵۹ و ۱۰۱ - ۶۷ تیم النفط عراق را مغلوب کرد و با ۱۲ امتیاز راهی دور نیمه نهایی شد. تیم شهرداری در دور نیمه نهایی با نتایج ۱۰۲ - ۶۴ و ۸۸ - ۸۳ بر تیم الشرطه عراق به برتری رسید و به مرحله نهایی صعود کرد.
 

دیگر خبرها

  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟