Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری عراق، الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه منطقه نیاز به بازبینی سیاست های موجود دارد ، گفت: عراق از گذشته تاکنون پیوسته تلاش داشته نقطه تلاقی و نزدیکی بین همه طرف ها باشد زیرا این نزدیکی منطقه را به امنیت می رساند و از درگیری های بیشتر دور می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دیدار روز یکشننبه سفیر آمریکا با الاعرجی، اوضاع امنیتی و سیاسی در سطح منطقه و بین الملل، راه های تقویت همکاری و حفظ روابط بین بغداد و واشنگتن به منظور ثبات در منطقه و نیز یافتن راه حلی برای مساله اردوگاه الهول نیز بررسی شد.
سفیر آمریکا در بغداد همچنین بر توافق با طرف عراقی برای پیگیری سریع نشست موفق به منظور گفت وگوی راهبردی و تلاش برای تنش زدایی در منطقه تاکید کرد.
تولر خاطرنشان کرد: ایالات متحده خواهان روابط عادی میان عراق و ایران است که منافع همه را تامین کند.
وی تاکید کرد که مذاکرات وین با طرف ایرانی، برای ایجاد پل های اعتماد بین واشنگتن و تهران خواهد بود.                   

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از سه شنبه هفته گذشته در وین از سر گرفته شده بود، روز جمعه برگزار شد. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی “لغو تحریم“ و “هسته‌ای” مهمترین دستور کار این نشست بود.  

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان چهارشنبه آینده در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده برای تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی‌ همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

برچسب‌ها برجام جمهوری اسلامی ایران وین واشنگتن ایرنا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا عراق ایران بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام جمهوری اسلامی ایران وین برجام جمهوری اسلامی ایران وین واشنگتن ایرنا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا عراق ایران بغداد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» در آستانه روز ملی خلیج فارس توسط بنیاد ایران‌شناسی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در تالار شهید سلیمانی این بنیاد برگزار می‌شود.

سمینار مذکور با حضور محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی، سیده راضیه یاسینی معاون پژوهشی این مجموعه، محمدرضا باقری سفیر سابق ایران در ترکیه، حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در امارات، رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در لهستان، سید مهدی میرابوطالبی سفیر سابق ایران در فرانسه و سید محمدحسین ملائک سفیر سابق ایران در جمهوری چین همراه است.

منافع کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس؛ همگرایی‌ها و واگرایی‌ها، بلوک غرب و بازبینی بازی بزرگ جدید در خلیج‌فارس، جایگاه خلیج‌فارس در ژئواستراتژی روسیه نوین و راهبرد چین در خلیج‌فارس؛ تاجر موازنه‌گر در این سمینار بررسی می‌شوند.

سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» روز یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار شهید سلیمانی بنیاد ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088357 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی