Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:38:11 GMT

شیب تند کرونا در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۸۵۹

شیب تند کرونا در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان مرکزی دراسفند ماه ۹۹ شیوع کرونا را به کمترین میزان خود رسیده بود، اما با شروع خرید‌های عید و حضور مردم در بازار‌ها امروز شاهد بالاترین میزان ابتلا و شیوع کرونا هستیم بطوریکه بیمارستان‌ها و تخت‌های بستری تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: افزایش ابتلا کار را به جایی رسانده که در بیمارستان‌های اراک فقط ۱۶۶ تخت خالی داریم.

جمالیان افزود: متاسفانه هفته سوم فروردین به نسبت هفته دوم با افزایش چشمگیری مواجهیم به طوری که بیماران سرپایی از ۲ هزار و ۳۶ مورد در هفته دوم به ۴ هزار و ۸۰۳ مورد در هفته سوم رسیده که ۲ و نیم برابر افزایش یافته است.

او اضافه کرد: موارد بستری هم از ۱۴۶ مورد به ۴۵۶ مورد رسیده که فشار زیادی به کادر درمان وارد آورده و موارد فوتی هم در این مدت از ۱۲ مورد در هفته دوم فروردین به ۱۹ مورد در هفته سوم رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک کمبود تخت برای بستری بیماران کووید ۱۹ در استان را از جمله مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این مهم نارضایتی فرمانداران را به همراه داشته است.

او ادامه داد: ماندگاری بیماران کووید ۱۹ در پیک چهارم کرونا در استان مرکزی افزایش یافته و از ۵ روز در پیک‌های گذشته به هفت روز رسیده است.

جمالیان اظهار کرد: مدیران استان مرکزی طبق قانون آنگونه که باید در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹ وارد نشده و وظایف خود را انجام نمی‌دهند که این مهم در آینده نارضایتی مردم را به همراه دارد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه اراک در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کرونا قرمز شده با شهر‌های عادی تفاوتی نداشته و می‌طلبد که با نصب دست نوشته شهرداری در شهر زمینه افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مقرر بود ۵۰ درصد نیرو‌های درمانی نیرو‌های مسلح و شرکت نفت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی قرار گیرد که تاکنون این مهم انجام نشده است.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا در ایران کرونای انگلیسی کرونای استان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مورد در هفته استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • افزایش حق الزحمه دستیاران پزشک به ۱۵ میلیون تومان
  • خبر خوش برای دانشجویان پزشکی؛ حق‌ الزحمه دستیاران ۱۵ میلیون تومان رسید
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی افزایش یافت
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد