Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@21:30:19 GMT

برگزاری نمازهای جماعت در مساجد کانادا لغو شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۹۷۵

برگزاری نمازهای جماعت در مساجد کانادا لغو شده است

مسلمانان کانادا امسال به دلیل شیوع گسترده کرونا و اعمال محدودیت نمازهای جماعت خود را در ماه مبارک رمضان در مساجد لغو کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از canadanews، مسلمانان در مونترال و لاوال برای ماه مبارک رمضان آماده می شوند و باتوجه به شیوع ویروس کرونا شرایط استثنایی در این ماه مبارک خواهند داشت، به طوری که ممنوعیت تردد از ساعت 20 آغاز می شود و مسلمانان نمی توانند نماز  خود را به مانند سال های گذشته در مساجد ادا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رمضان نهمین ماه در تقویم اسلامی است. مسلمانان در سراسر جهان در طول روز روزه می گیرند و پس از غروب برای ادای نماز به مساجد می روند. اما شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شده است تا رمضان متفاوتی را بگذرانند.

 

ممنوعیت تردد در کبک در ساعت 20 آغاز می شود و رهبران دینی و علمای اسلامی همه مسلمانان به صبر و شکیبایی دعوت کردند.

 

«علی فاتح الطائی» امام جماعت مسجد کبک گفت: اماکن عبادی برای جامعه مفید و سودمند است. اما نمی خواهیم آن را تبدیل به کانونی برای شیوع ویروس کرونا تبدیل کنیم. ما از خداوند برای جامعه خیر می خواهیم.

 

«سلام المنیاوی» رئیس شورای اسلامی در مونترال گفت: معنویت مهم‌تر از غذا است. این تصمیم بر سلامت روحی مردم تاثیر خواهد گذاشت.

 

«سامر مجذوب» رئیس انجمن مسلمانان کانادا گفت: بی خانمان برای تناول وعده افطار به مساجد می آیند. اما امسال دومین سال متوالی است که مساجد نمی توانند به بی خانمان غذا دهند و از آنها پذیرایی کنند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانادا مسلمانان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان

شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی هرزگوین در بیانیه مشترکی تحولات جاری در غزه را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانستند.

به گزارش ایسنا، «احمد الطیب» شیخ الازهر روز دوشنبه میزبان «دنیس بچروویچ» رئیس جمهور بوسنی هرزگوین بود و در این دیدار دو طرف به بررسی مهمترین مسائل و چالش‌های پیش روی جهان اسلام پرداختند.

شیخ الازهر اظهار کرد: این دیدار برای ما بسیار ارزشمند است و تاثیر بسیار ویژه‌ای بر ما دارد چرا که همزمان با کشتار جمعی انجام شد که رژیم صهیونیستی در حق برادران ما در غزه انجام می‌شود و این به عنوان لکه ننگی بر پیشانی بشریت، یادآور جنایت کشتار جمعی است که در حق مسلمانان بوسنیایی در بوسنی هرزگوین انجام شد و به ما مسلمانان یادآور می‌شود که اتحادمان تنها راه بیرون آوردن امت‌مان از این بحران‌ها است.

الطیب در ادامه گفت: مشکل اصلی در تمام اتفاقاتی که برای ما رخ می‌دهد، واکنش ضعیف جهان اسلامی و عربی است و اساس این مشکل ضعف ناشی از تفرقه و پراکندگی است که ملت ما دچار آن است.

رئیس جمهور بوسنی هرزگوین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در الازهر و دیدار با شیخ الطیب، تاکید کرد: آنچه در غزه در حال وقوع است لکه ننگی بر پیشانی بشریت است و این در درجه اول بحرانی اخلاقی است.

او با اشاره به اهمیت بسیار «برادری انسانی که شیخ الطیب و پاپ فرانسیس آن را ایجاد کرده به عنوان مهم‌ترین اصل اخلاقی در عصر کنونی»، گفت: ما باید به این اصول پایبند باشیم و آنها را به ویژه در این شرایط که با بحران‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی در مناطق مختلف جهان روبرو هستیم، به کار گیریم.

رئیس جمهور بوسنی در پایان به صورت رسمی از شیخ الازهر برای سفر به این کشور دعوت کرد و الطیب نیز از این دعوت استقبال و تاکید کرد که در اولین فرصت به بوسنی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند