Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین باقری معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: ما معضل بیکاری در استان نداریم، زیرا فرصت‌هایی شغلی داریم که بنابر دلایل مختلف خالی هستند. یکی از این دلایل می‌تواند بحث مهارت باشد که گاهی افراد فاقد مهارت‌های لازم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: از دلایل دیگر در بعضی مشاغل انگیزه شغلی پایین است که به عنوان مثال کارگر باید مسیر طولانی را طی کند تا حداقل دستمزدی را دریافت کند و همچنین موضوع دیگر نگرش افراد بیکار است که تمایل دارند در مشاغل راحت مشغول به کار شوند؛ بنابراین ما بیکاری در جامعه داریم، اما به عنوان معضل تلقی نمی‌شود، اما برآیند ما این هست که وضعیت اقتصادی امسال بهتر خواهد شد.

باقری با اشاره به جمعیت شاغلان استان در سال ۹۹ گفت: نسبت اشتغال سال ۹۹ در بهار ۳۶.۳، تابستان ۳۷.۴، پاییز ۳۶.۶ و زمستان ۳۷.۳ بوده است و خوشبختانه تعداد شاغلان در زمستان رشد داشته است.

او تصریح کرد: وضعیت اشتغال در سال جدید متاثر از رویکرد‌های سیاسی و روابط تجاری است. همانطور که در سال‌های گذشته در بعضی از واحد‌هایی که رکود داشتیم مانند صنعت ساختمان، سرامیک و...، چون نرخ دلار افزایش پیدا کرد رونق گرفتند و محصولاتشان صادر شد و از حالت رکود خارج شدند که متاثر از فعالیت‌های اقتصادی است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش نرخ بیکاری وضعیت اشتغال وضعیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان