Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@22:27:23 GMT

تجهیز محصولات تویوتا به سامانه رانندگی پیشرفته

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۸۳۸۵

تجهیز محصولات تویوتا به سامانه رانندگی پیشرفته

تویوتا فناوری کمک به راننده جدیدی موسوم به «رانندگی پیشرفته» Advanced Drive را در محصولات خود به کار می گیرد که ابتدا در لکسوس ال اس  و تویوتا میرای عرضه می شود و به تدریج در سایر محصولات آن هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از سایپانیوز، خودروسازان دنیا به تدریج سطح خودران را در خودروها و محصولات خود ارتقا می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تویوتا فناوری کمک به راننده جدیدی موسوم به «رانندگی پیشرفته» Advanced Drive را در محصولات خود به کار می گیرد که ابتدا در لکسوس ال اس  و تویوتا میرای عرضه می شود و به تدریج در سایر محصولات آن هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. لکسوس LS 500h مدل 2022 در آمریکا هم به این سامانه مجهز خواهد بود. بر اساس دسته بندی انجمن مهندسی آمریکا SAE‌ این سامانه سطح2 خودران به حساب می آید که راننده مجاز است دست را از روی فرمان بردارد اما چشم هایش باید به جاده باشد. این خودرو بدون نیاز به راننده می تواند به طور خودران پارک کند.

شايد اين توضيح مختصر لازم باشد كه خودران ها را به 6 سطح تقسيم بندي مي كنند كه از صفر شروع مي شود. سطح 0: هيچ كاري خودكار انجام نمي شود؛ سطح1: خودران به كمك راننده نیاز دارد؛ سطح2: بدون نیاز به راننده حرکت می کند اما به توجه راننده نیاز دارد؛ سطح3: خودران عمل می کند اما مسئولیت همچنان با راننده است؛ سطح4: سطح بالايي از خودران که به دخالت راننده نیاز ندارد اما همچنان مسئولیت با راننده است؛ سطح5: خودران كامل که امکان بروز حادثه در آن به صفر رسیده است.

سامانه «رانندگی پیشرفته» از رادار امواج میلیمتری، دوربین استریو، دوربین تلسکوپی، لیدار LiDAR و نقشه با دقت بالا استفاده می کند. هدف تویوتا از نصب این سامانه این است که «راننده و خودرو به عنوان شریک از هم محافظت نمایند تا راننده تجربه لذت بخش تری از رانندگی داشته باشد و در ضمن از جان وی به طور خودکار محافظت شود.» زمانی که حسگرها [سنسورها] خطر احتمالی را ردیابی کنند، به راننده هشدار می دهند. در آن صورت راننده یا با پیشنهاد این سامانه موافقت می کند یا آن که کنترل اوضاع را دوباره به دست می گیرد.

در بزرگراه ها، «سامانه رانندگی پیشرفته» با ایمنی بالا می تواند خودرو را کنترل نماید، از جمله می تواند تغییر لاین بدهد و سبقت بگیرد. هنگام عبور راننده باید فرمان را بگیرد و به سامانه اجازه تغییر مسیر و سبقت را بدهد. هنگام سبقت هم سامانه به طور خودکار بهترین وضعیت فاصله با خودروهای اطراف را انتخاب می کند.

در رمپ ها [شیب های مخصوص تغییر مسیر] اگر حسگرها ورود خودروها را رصد کنند سامانه دستور کاهش سرعت می دهد تا خودروهای ورودی امکان ملحق شدن به مسیر را پیدا کنند.

این سامانه از طریق اینترنت قابلیت روزآمدی دارد و پیشرفت ها یا رفع ایرادها به طور خودکار در این سامانه به اجرا در می آیند. در ژاپن، دوربین های بیرونی، اطلاعات محیط پیرامون را گردآوری کرده و برای تویوتا ارسال می کنند. تویوتا از این داده ها برای بهبود سامانه استفاده می کند.

هنوز افزایش قیمت به دلیل نصب این سامانه هنوز در بازار مشخص نشده است. در بازار ژاپن، لکسوس LS 500h  گرید L‌به قیمت 16,320,000 (معادل 149,579 دلار) قیمت گذاری شده است و در تریم خاص موسوم به Executive قیمت آن 17,940,000 ین معادل (164,427 دلار) است.

میرای ورژن Z‌ مجهز به سامانه «رانندگی پیشرفته» 8,450,000 ین (معادل 77,468 دلار) قیمت گذاری شده و قیمت پکیج Executive‌ آن 8,600,000 ین (معادل 78,843 دلار) است.

برچسب هاتویوتا (Toyota) تویوتا میرای لکسوس ال اس

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تویوتا Toyota تویوتا میرای لکسوس ال اس آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو رانندگی پیشرفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد

بازدید ایلان ماسک از چین ظاهرا نتایج فوری به همراه داشته است. طبق توافق با شرکت جستجوی اینترنتی بایدو، تسلا از داده‌های نقشه این شرکت برای فناوری کمک‌راننده در بزرگترین بازار خودرو جهان استفاده خواهد کرد.
 
به گزارش یورونیوز؛ ایلان ماسک در آخر هفته سفری از پیش اعلام نشده به چین داشت. این میلیاردر آمریکایی تصویری از دیدار خود با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین را در شبکه ایکس یا همان توییتر منتشر کرد. 
 
به گفته منابع خبری بلومبرگ، بایدو که بر جستجوی اینترنتی در چین تسلط دارد، با ارائه نقشه و مسیریابی به تسلا کمک می‌کند تا فناوری کمک‌راننده خود را که «رانندگی کاملاً خودکار» یا همان FSD می‌نامد، راه‌اندازی کند. خدمات نقشه که برای فناوری‌های کمک‌راننده حیاتی است به شدت توسط دولت چین کنترل می‌شود.
 
البته FSD قابلیت رانندگی خودکار را ارائه نمی‌دهد و همچنان به راننده‌ای نیاز دارد که دستش روی فرمان و در هر لحظه آماده کنترل خودرو باشد. با این حال، راه‌اندازی این فناوری در چین می‌تواند به تسلا در رقابت شدید برای سهم بازار در این کشور کمک کند و درآمد بیشتری را برایش به ارمغان بیاورد. این فناوری ماهانه ۹۹ دلار هزینه دارد و در بسیاری از کشورها هم در دسترس نیست. 
 
ماسک معمولا روابط خوبی با رهبران خودکامه و دست راستی در دنیا دارد و برعکس چندان با سیاستمداران کشورهایی با نظام‌های دموکراتیک مناسبات خوبی ندارد. 
 
او با بولسونارو رئيس جمهوری پیشین برزیل، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان بسیار دوست است و حالا او تلاش دارد برای پیشبرد منافع اقتصادی‌اش روابط گرم و دوستانه‌ای هم با چین و رهبران این کشور داشته باشد. 
 
در حالی‌که ایالات متحده همواره از چین به دلیل سیاست‌هایش انتقاد می‌کند، ماسک در توییتر با انتشار تصویری از خود با نخست وزیر چین نوشته است که از دیدار با لی افتخار می‌کند. 
 
روابط ماسک با چین به دلیل منافع تجاری متعددش پیچیده است. شبکه «ایکس» توسط دولت چین که سانسوری سفت و سخت دارد، مسدود شده است. دولت چین همچنین در مورد برخوردهای نزدیک بین ایستگاه فضایی خود و ماهواره‌های پرتاب‌شده توسط شرکت «اسپیس‌ایکس» به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.
 
با این حال، تسلا کارخانه‌ای در شانگهای دارد و مدل Y این شرکت، پرفروش‌ترین خودروی برقی یا هیبریدی شارژی در چین در مارس ۲۰۲۴ بوده است. دو مدل پرفروش‌تر متعلق به BYD، یک شرکت سازنده چینی است که با تسلا برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی جهان رقابت می‌کند.
 
بازدید و گزارش توافق با بایدو با هیجان سرمایه‌گذاران تسلا مواجه شد که بسیاری از آن‌ها برای توجیه موقعیت تسلا به عنوان باارزش‌ترین خودروساز جهان، روی قابلیت‌های بالقوه رانندگی خودکار حساب باز کرده‌اند. 
 
از اثرات مثبت این توافق برای تسلا می‌توان به افزایش ۶ درصدی سهام این شرکت در بازارهای نیویورک اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • ۱۰ مصدوم در حادثه رانندگی محور یزد-طبس
  • عاقبت کار با موبایل هنگام رانندگی (فیلم)
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد