Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ دوم شهید مرتضی زرهرن از شهدای مدافع حرم که با دل و جانش كنار همرزمانش با رشادت های فراوان برای دفاع از حریم خانم زینب (س) عباس وار جنگید.

خبرگزاری شبستان-شیروان؛ شهید مرتضی زرهرن دلبستگی زیادی به سید و سالار شهیدان داشت، این سرباز ولایتمدار وقتی اذن نائب بر حق مهدی(عج) مبنی بر حضور مستشاری ارتشیان در جبهه مقاومتی اسلام در سوریه را شنید مشتاقانه ندای رهبرش را لبیك گفت و برای دفاع از آل الله با ایمانی كامل و یقین به هدف والای دفاع از ناموس اهل بیت پیامبرش با شهامت بسیار و عاشقانه قدم در راه نهاد و با دل و جانش كنار همرزمانش با رشادت های فراوان برای دفاع از حریم خانم زینب (س) عباس وار جنگید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

وی قبل از اعزام به سوریه به زیارت امام حسین (ع) و عتبات عالیات مشرف شد و مجوز شهادتش را برای دفاع از حرم آل الله از سرور و سالار شهیدان گرفت.

 

 

شهید زرهرن قبل از اعزام خود به سوریه از خانواده اش درخواست كرده بود با الگو گرفتن از حضرت زینب (س) كه اسوه صبر، مقاومت و شكیبایی بود درس بگیرند و در زندگی همیشه سرمش خود قرار دهند.

 

 


سرهنگ دوم شهید مرتضی زرهرن هدف از اعزام به این ماموریت را، احساس تكلیف بیان كرده و گفته بود كه بایستی برای دفاع از اولیای الله و لبیك به فرمان رهبری و فرمانده كل قوا به عنوان مستشار نظامی در كشور سوریه وارد عمل شد.

 


وی در پاسخ به اینكه چه پیامی برای رهبر معظم انقلاب دارید، بیان كرده بود: اینجانب به عنوان سرباز كوچك پا در ركاب رهبری ولی فقیه هستم و نه در ایران بلكه در اقصی نقاط جهان آمادگی رزم، مقاومت و جانفشانی برای اسلام را دارم.

 


مرتضی زرهرن از شاگردان ممتاز و سخت كوش در دوران راهنمایی و دبیرستان بود كه با توجه به سختی ها و مشقت های فراوان در زندگی، برای امرار معاش و كمك به خرج خانواده به غیر از درس خواندن كارهای متفرقه زیادی انجام می داد و قبل از ورود به دانشگاه در تابستان و اوقات فراغت در مكانیكی، شیشه بری و بنر نویسی مشغول به كار بود.

 


وی بسیار پرتلاش و در هیچ كاری ناامید نبود حتی زمانی كه ایشان در استان های دیگر مشغول به فعالیت در ارتش بودند روزهای پنجشنبه و جمعه به شیروان باز می گشتند و در زمان مرخصی، خود را متعلق به خانواده می دانستند.

 


وی در سال 83 با عمل به سنت رسول الله ازدواج كرد و دارای دو فرزند به نام های علی و فاطمه بود.


شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن نخستین شهید تكاور ارتش و چهارمین شهید مدافع حرم خراسان‌شمالی در 24 تیرماه 58 در شهرستان شیروان خراسان شمالی در یك خانواده متدین به دنیا آمد، ایشان در سن كودكی پدرش را از دست داد. نبود پدر سبب شد شهید زرهرن از همان كودكی دوشادوش مادر كار كند و همزمان ادامه تحصیل نیز بدهد.

 


وی در سال 78 از طریق پذیرش در دانشكده افسری امام علی(ع) به خدمت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد و پس از چهار سال تحصیل در رشته مهندسی و دانش استحكامات و گذراندن دوره تكاوری به عنوان یك نیروی زبده ارتشی در تیپ 258 تكاور ذوالفقار شاهرود با سمت فرماندهی پست مهندسی مشغول به خدمت شد.

 


شهید زرهرن در كار خود بسیار كوشا بود و در ماموریت های یگانی بسیار موفق عمل می كرد و خدمات ارزشمندی در تیپ 258 تكاور عرضه كرد، همچنین به دلیل دارا بودن تخصص كار با مواد منفجره نزدیك به دو سال در مناطق مرزی ایران و عراق دور از خانواده اش به پاكسازی میادین مین جنگی بر جا مانده از هشت سال دفاع مقدس مشغول بود.

 


وی در طول خدمت صادقانه اش در تیپ 258 تكاور ذوالفقار در ساخت و ساز پادگانی و امور مهندسی رزمی تحقیقات صنعتی و جهاد خود كفایی فعالیت های چشمگیری داشت.

 

 


این شهید والامقام 28 اسفندماه سال 94، برای دفاع از حرمین شریفین راه دفاع از اسلام در سوریه را در پیش گرفت و سرانجام در شامگاه روز 21 فروردین سال 95، همزمان با سالروز شهادت صیاد دل ها در درگیری ناجوانمردنه با گروهك تروریستی و تكفیری داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 


جگر گوشه هایش علی و فاطمه چشم به راهش بودند اما تكلیفی كه بر دوشش احساس می كرد بالاتر از عشق او به خانواده و عزیزانش بود و سرانجام در روز 21 فروردین سال 95 روز ولادت امام محمد باقر (ع) و سالروز شهادت اسوه و الگویش شهید صیاد شیرازی با افتخار، فدایی خانم زینب كبری (س) شد.

 


همسر شهید زرهرن می گوید: خصوصیات اخلاقی شهید زرهرن، اخلاق مداری، تدین و تقوا بود كه به نقل از همكاران این شهید گرانقدر در سخت ترین شرایط به نماز می ایستاد و حتی پس از انجام عملیات لباس رزم را از تن بیرون می آورد و لباس آراسته می پوشید و در مقابل معبودش به راز و نیاز می ایستاد.

 


زهرا رمضان پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: دلاوران ارتش، با عشق و ارادت به آستان ائمه اطهار علیهم السلام پای در كانون خطر گذاشته در ماموریت خود بسیار موفق بودند.

 

 


وی گفت: در سالروز شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی خبر رسید كه تعدادی از این عزیزان در حمله ناجوانمردانه و انبوه گروهك تكفیری النصره به شهادت رسیده اند و البته قبل از فیض شهادت، كاری كرده اند كارستان كه به ازای خون هر شهید ده ها و صدها كشته از مزدوران تكفیری گرفته اند.

 


رمضان پور افزود: غم از دست دادن این عزیزان و مسرت ظفرمندی قهرمانانه جمعی از خوبان، حس متفاوتی برایمان ایجاد كرده بود، مشتاق بودیم كه این مدافان شهید حرم را بهتر بشناسیم اما سوال ها و جواب ها این حقیقت را پیش چشمانمان مطرح می كرد كه خوبانی با وابستگی بسیار بالای مكتبی و مذهبی، ساده زیست و گریز از هیاهو از جمعمان گسسته اند.

 


بخشی از سروده همسر شهید مرتضی زرهرن به شرح زیر است:


آسمان چون جمع مشتاقان پریشان می كند


در شگفتم من، نمی پاشد زهم دنیا چرا ؟


شهریارا بی حبیب خود نمی كردی سفر


این سفر راه قیامت می روی؛ تنها چرا . . .


مزار این شهید بزرگوار در خراسان شمالی، شهرستان شیروان همجوار برادر آقا امام رضا (ع) در گلزار شهدای زیارت واقع شده است.

 


شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد كه در دوران دفاع مقدس 637 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی كرده است.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید زرهرن شهدای مدافع حرم شیروان شهید مرتضی زرهرن خراسان شمالی برای دفاع شهید زرهرن خانم زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید

یک مقام ارشد جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با نشریه آمریکایی نیوزویک گفت این جنبش یمنی آماده است دوشادوش و در کنار ایران با اسرائیل وارد یک جنگ تمام عیار منطقه ای شود.

به گزارش عصرایران، "نصرالدین عامر" معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن، در گفتگو با نشریه آمریکایی نیوزویک گفت دولت صنعا ( انصارالله یمن) کاملا آماده است تا در جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل در کنار ایران به ایفای نقش پردازد.

او به نیوزویک گفت انصارالله یمن متعهد است در صورتی که درگیری‌های جاری در نوار غزه به یک جنگ بزرگ منطقه ای تبدیل شود، به کمک محور مقاومت و ائتلاف خود با ایران بیاید. 

این مقام یمنی گفت: " در مورد دفاع ما از خود، منطقه مان و کسانی که با آنها ائتلاف داریم، مانند محور مقاومت، ما قطعا این کار را انجام خواهیم داد و هرگز در مقابل هیچ تجاوز خارجی و غربی به هیچ کشوری در جهان اسلام بی تفاوت نخواهیم ماند."

عامر با تاکید بر اتحاد راهبردی میان گروه های مختلف محور مقاومت در منطقه غرب آسیا، تاکید کرد در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه، که شامل دفاع از متحدان محور مقاومت می‌شود، نقشی پیشرو را بر عهده خواهد گرفت و اجازه نخواهند داد یکی از اضلاع محور مقاومت در برابر حملات اسرائیل و یا محور غربی تنها بماند.

او در عین حال افزود:" حتی اگر کشور تحت تهاجم محور غربی یکی از کشورهای اسلامی باشد که ما با آن مخالفیم، ما هرگز آن را تنها نخواهیم گذاشت. اما در مورد کسانی که با آنها ائتلاف داریم، مانند جمهوری اسلامی ایران و سایر احزاب محور جهاد و مقاومت، قطعا با قدرت و قاطعیت در کنار یکدیگر خواهیم بود؛ چون این اساسا از آموزه های قرآن است."

نیوزویک در ادامه نوشت: این اظهارات در حالی بیان می‌شود که انصارالله یمن به حملات بی‌سابقه‌ی دریایی خود علیه کشتی‌های عمدتا تجاری (مرتبط با اسرائیل، آمریکا و انگلیس) در دریای سرخ و خلیج عدن و همچنین حملات موشکی و پهپادی دوربرد علیه اسرائیل ادامه می‌دهد. این گروه که در حال حاضر با حملات هوایی مکرر ایالات متحده و بریتانیا مواجه شده است، تاکید کرده است که تا زمانی که اسرائیل تهاجم خود به غزه را متوقف نکند، کارزار آن پایان نخواهد یافت و عقب نشینی نخواهد کرد.

به نوشته نیوزویک، این رویکرد انصارالله پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس علیه اسرائیل و آغاز جنگ غزه، سبب محبوبیت گسترده ای برای آنها در بین فلسطینی ها شده و بر اساس آخرین نطرسنجی ها بیش از 83 درصد از فلسطینی ها از رویکرد انصارالله یمن در قبال جنگ غزه خشنودند و این محبوبیت بالاترین محبوبیت در بین فلسطینی ها در مقایسه با دیگر گروه ها و کشورهای اسلامی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یمنی ها برای غرب خطرناک تر می شوند/ ادعای دستیابی انصارالله به موشک های مافوق صوت سفیر ایران در سازمان ملل: رابطه ایران با محور مقاومت مثل رابطه اعضای پیمان ناتو است/ ما یمن را تشویق به توقف حملات می کنیم اما آمریکا هم باید حملات اسرائیل به غزه را متوقف کند یمن؛ بهترین دوست جدید ایران

دیگر خبرها

  • تشییع شهدای تازه تفحص شده همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان
  • شهیدی که قهرمان دو سنگر بود
  • آشنایی با خانم معلم نخبه پژوهشی دامغانی
  • تقدیر شهردار گناباد از مجموعه مدرسه فنی حرفه ای شهید عباسپور
  • اعلام خبر شناسایی پیکر شهید عباس رمضانی
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • اعلام اسامی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان