Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام با مثبت ارزیابی کردن روند همکاری‌ها با مرکز منش ایلام گفت: فعالیت مشترک این دو نهاد منجر به ایجاد بستری مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات نخبگان استان شده است.

«محمود علیپور» در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ظرفیت‌سازی و هم‌افزایی در راستای تقویت بنیه علمی نخبگان از رسالت‌های اصلی این سازمان است، اظهار کرد: در جهت فراهم نمودن این زمینه‌ علمی در استان با همکاری مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان ایلام توانسته‌ایم بسیاری از استعدادها و سواد علمی نخبگان بسیجی را به کسب و کار و فرصت‌های کارآفرینی علمی تبدیل کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه از زمان آغاز تفاهم‌نامه همکاری بسیج با مرکز شتابدهی جوانان استان ایلام، شاهد گرایش بسیاری از نخبگان به این مراکز بوده‌ایم، چرا که با استفاده از امکانات، ابزارها و ظرفیت‌های مشترک این مرکز با مرکز رشد بسیج‌، کسب و کارهای نوینی توسط نخبگان بر پایه علم و دانش شکل گرفته است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام افزود: مرکز منش ایلام پل ارتباطی نخبگان علمی بسیج در راستای تبدیل ایده و طرح‌های فناورانه به محصولات فناورانه و پژوهش‌های کاربردی است و خوشبختانه به تبع همکاری  این مرکز با نخبگان، تعدادی از مخترعان توانسته‌اند ضمن پرورش استعدادها، اقدام به راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک در حوزه کاری مرتبط با طرح و ایده‌های خود نمایند .

علیپور گفت: با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته از استفاده کنندگان خدمات و ظرفیت‌های این مرکز به این مهم دست یافته‌ایم که در صورت حمایت قاطع از نخبگان، مخترعان و محققان می‌توانیم شاهد رشد عظیم عرصه کارآفرینی و اشتغال جوانان استان بر پایه اقتصاد دانش بنیان باشیم.

وی گفت: با توجه به حاکم شدن وضعیت کرونا در کشور طی دو سال اخیر ، روند برگزاری برنامه های مجازی برای نخبگان علمی استان کاملاً محسوس است و انتظار آن می‌رود با ارائه خدمات آموزشی مجازی، کارگاههای تخصصی فنی و مشاوره‌های علمی، زمینه حمایت از جامعه هدف این مراکز نوآوری، رشد و فناوری فراهم شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام تأکید کرد: با توجه به دغدغه اصلی نخبگان و مخترعان در خصوص تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، انتظار می‌رود با گسترش و توسعه واحدهای فناور دانش‌بنیان، ایجاد فرصت‌های شغلی برای فعالان این مراکز و تزریق سرمایه به مراکز رشد و فناوری‌، بهبود همکاری و تعامل مراکز در حمایت از نخبگان را شاهد باشیم.

علیپور با بیان اینکه همکاری مرکز منش ایلام با بسیج علمی و بسیجیان معرفی شده مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: با فراهم شدن مکان و محیطی پویا و همکاری واحدهای فناور مستقر در مرکز، استقبال نخبگان از خدمات این مرکز را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم با تعامل ، همفکری و هم‌اندیشی بیشتر مرکز رشد بسیج و مرکز منش ایلام، شاهد گسترش واحدهای فناور، توسعه کارآفرینی و تبدیل تهدیدها به فرصت‌های اشتغال‌زایی باشیم.

وی با اشاره به نقش مؤثر اشتغالزایی جوانان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: پیاده‌سازی کسب و کارهای ثروت آفرین و توسعه فرهنگ کارآفرینی بدون شک در کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی در جامعه موثر است، اشتغال جوانان و کارآفرینی یک فرصت و ماموریت مثبت اجتماعی است که در آن کارآفرین در جهت تسریع روند موفقیت و تبدیل تهدید به فرصت تمام تلاش خود را صرف توسعه اقتصادی و ارتقاء سطح فناوری خواهد کرد و در این صورت آسیب‌های اجتماعی دیگر راهی برای ورود به این عرصه نخواهد داشت .

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام با بیان اینکه کارآفرینی و توسعه آن یک پدیده اجتماعی در سطح جهانی است و بسیاری از کشورها از جمله کشورهای توسعه یافته با حمایت‌های ویژه از کارآفرینان، بسترهای مناسبی را برای توسعه و اشتغال فراهم کرده‌اند، افزود: در کشور ما نیز لازم است برای ارتقاء میزان مشارکت و توسعه اقتصادی جوانان خصوصاً فارغ‌التحصیلان و نخبگان برنامه ریزی‌های مناسب در سطح ملی پیش بینی و اجرا شود.

وی با تأکید بر توسعه فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان بسیجی به عنوان الگوی سایر اقشار جامعه گفت: مهمترین رسالت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در باب علم و دانش است و با توجه به الگو قرار دادن منویات معظم له توسط این نهاد، ترویج فرهنگ کارآفرینی و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش در سالهای اخیر که شاهد تحریم‌های ظالمانه اقتصادی جوامع غربی بوده‌ایم در دستور کار قرار گرفته است .

علیپور افزود: خوشبختانه نقش بسیج و نخبگان علمی کشور در توسعه اقتصادی کشور نه تنها موجب کم اثر شدن تحریم‌های ظالمانه شده است،  بلکه در بسیاری از موارد ، خودکفایی کشور در عرصه تولید ملی را شاهد بوده‌ایم .

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام با بیان اینکه فراهم آوردن زمینه کارآفرینی ملی نیازمند حمایت قاطع مسئولان عالی کشوری است، گفت: با توجه به نقش مؤثر کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور، باید ضمن فراهم آوردن شرایط لازم جهت تثبیت توسعه پایدار ، با تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب ( دامت برکاته) با حمایت از کارآفرینان و رفع موانع ، پشتیبان کارآفرینان موفق کشور و مشوق جوانان در امر راه‌اندازی کسب و کارهای ثروت آفرین باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مشترک بسیج علمی و مرکز منش ایلام در راستای اجرای برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان گفت: سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان ایلام همواره اعلام آمادگی خود را برای همکاری و فعالیت مشترک با مراکز رشد و خلاقیت و نوآوری ابراز داشته است، چراکه یکی از ماموریت‌های اصلی و اساسی این نهاد فراهم آوردن شرایط لازم برای تبدیل دستاوردهای علمی ، تحقیقاتی و فناورانه به فرصت‌های کسب و کار بوده است .

علیپور افزود: فعالیت مشترک این نهاد با مرکز منش ایلام منجر به ایجاد بستر مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات موجود نخبگان استان شد و  با همکاری و همفکری نخبگان هر دو نهاد راه حل‌های مناسبی برای تکامل تعدادی از طرح ها و ایده‌ها و تجاری‌سازی محصولات مخترعان فراهم شده است .

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام در پایان اضافه کرد: سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان در راستای ارتقاء سطح علمی نخبگان و محققان با بهره‌گیری از ظرفیت های مراکز رشد و فناوری بسیج، آماده تعامل و همکاری با واحدهای فناور و تشکیل واحدهای مشترک در استان است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه ایلام پژوهشی و فناوری استان ایلام مسئول سازمان بسیج علمی توسعه اقتصادی واحدهای فناور کسب و کارهای بسیج علمی بوده ایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری سالیانه خود که امروز در محل معاونت علمی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه باید در حوزه هوش مصنوعی به ۱۰ کشور برتر دنیا برسیم ، معاونت علمی چه برنامه ای برای عقب نماندن ایران از پیشرفت جهانی در این حوزه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها مانند دیتاسنترها، مزارع پردازش گرافیکی و یا پردازشگرهای ابری دارد؟ گفت : سال گذشته گفت و گوهایی زیادی با رییس جمهور و همینطور دستگاه های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه برای الزام ایجاد یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و در کنارش یک شورای ملی راهبری انجام شد و در این راستا برنامه ها و مدل های کشورهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی مورد مطالعه قرار گرفت.

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته راه اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و شورای راهبری به تصویب رسید و اعضای شورا مشخص شدند گفت: همچنین طی جلساتی که با سرمایه گذاران بخش دولتی و صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری داشتیم راه اندازی صندوق پژوهش فناوری هوش مصنوعی با سرمایه ١٠ هزار میلیارد تومانی اسفندماه سال ١۴٠٢ برنامه ریزی شد.

۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شده است مرکز ملی هوش مصنوعی، اپراتور هوش مصنوعی را ایجاد کند که این اپراتور ٣ خدمت اصلی مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ و کتابخانه های بزرگ زبانی و تصویری را ارایه می دهد . همانطور که اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند، اپراتور ملی هوش مصنوعی نیز خدمات پردازشی بزرگ و خدمات کتابخانه های محاسباتی را در اختیار دانشگاه ها شرکت های دانش بنیان و سازمان ها و نهادها قرار می‌دهد.

تحول خوبی در هوش مصنوعی در سال ۱۴۰۳ رقم می خورد

دهقانی با بیان اینکه ایران از نظر دانش فنی و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد گفت: در حوزه مقالات و ارجاعات ایران رتبه ١٧ یا ١٨ دارد اما در حوزه کاربرد رتبه ٧٠ تا ٨٠ را دارد که این جایگاه به دلیل نبودن زیرساخت ها در کشور است و پیش بینی می کنیم در سال١۴٠٣ تحول خوبی در حوزه هوش مصنوعی با ایجاد اپراتور ملی هوش مصنوعی و توسعه زیرسیستم ها داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به اینکه مرکز ملی هوش مصنوعی جایگاهی فراتر از معاونت علمی است، گفت: از تمام دستگاه ها دعوت می کنیم که این مرکز را تقویت کنند.

دسترسی به چند صد GPU

وی در ادامه افزود : پیش بینی ما این است که در سال ١۴٠٣ به چند صد GPU دسترسی پیدا کنیم البته تحریم های شدیدی در این حوزه وجود دارد و حتی عربستان و امارات که برای خرید GPU اقدام کرده اند و پول هم پرداخت کرده اند تحریم شده اند. امیدواریم دانشگاه ها GPU هایی که دارند را برای استفاده تجمیعی در اختیار قرار دهند.

ادامه دارد...

کد خبر 6089679 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی