Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:49:03 GMT

از شفافیت آرای نمایندگان تا شفافیت آرای داوران قرآن

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۸۹۰۴

از شفافیت آرای نمایندگان تا شفافیت آرای داوران قرآن

شاه میوه گفت: با توجه به لزوم شفافیت آرای داوران در مسابقات قرآن کریم و لزوم اعلام ارزیابی آنها به صورت برخط آیین نامه رقابت های قرآنی به این سمت رفته است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ طی ماه‌های اخیر طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس به یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات تبدیل‌شده است. مطابق این طرح، رأی نمایندگان در خصوص یک طرح یا لایحه، می‌بایست از حالت کنونی که به‌صورت مخفی انجام می­‌شود و لاجرم بر آحاد جامعه نامعلوم و پوشیده می­‌ماند، به‌صورت شفاف درآمده و رأی ایشان اعم از آری، نه و ممتنع آشکارا اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید همین موضوع در داوری مسابقات قرآن نیز مطرح باشد که چرا آرای داوران مسابقات قرآن کریم شفاف اعلام نمی شود؟

 

بنابراین گزارش غلامرضا شاه­میوه، داور و استاد بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اثر شفافیت آرا داوران مسابقات قرآن بر عملکرد آنها گفت:با توجه به لزوم شفافیت آرای داوران در مسابقات قرآن کریم و لزوم اعلام ارزیابی آنها به صورت برخط آیین نامه  رقابت های قرآنی به این سمت رفته است  تا  آرای داوران  به صورت شفاف اعلام شود. اما با توجه به اینکه هر داور نظرشان را به صورت مجزا اعلام می کند وتفاوت نظرات و سلایق امکان ایجاد حواشی وجود دارد.

 این داور بین المللی قرآن تصریح کرد: گفتنی است طبق آیین نامه مسابقات قرآن تا دو نمره اختلاف بین نمره دهی داوران مسابقات قرآن قانونی است اما اگر نظرات جز به جز هر داور به صورت آنلاین اعلام شود ممکن است برای داوری که نمره کمتری داده است حواشی ایجاد شود و یا از سوی شرکت کنندگان تحت فشار قرار  گیرد.

 

 وی افزود: به همین دلیل است که در اغلب مسابقات  قران جمع معدل نمرات اعلام میشود اما فاصله محاسبه نمرات و جمع آنها موجب می‌شود تا زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای صرف شود و این زمان به صورت معمول پذیرفته است. گفتنی است نمره نهایی  حافظ و یا قاری قرآن در مسابقات بین المللی و یا کشوری زمانی اعلام می‌شود که اعتراض شرکت کنندگان بررسی شده باشد.

 

این داور بین المللی قرآن با بیان این مطلب که نظر اولیه داوران قرآن مانند دادگاه بدوی است عنوان کرد: مانند دادگاه بدوی که در ابتدا رای اولیه خود را صادر می کند و پس از بررسی اعتراض ها دادگاه استیناف نمره نهایی را اعلام خواهد کرد.

 

 شاه ­میوه خاطرنشان کرد: پس از برگزاری چهل ساله مسابقات بین المللی و کشوری قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران و حضور داوران کارشناسان و قاریان  زبده در عرصه قرآن کریم که از فیلترهای  متعددی گذر کرده‌اند و با صلاحیت بالایی به مسابقات قرآن دعوت شدند نباید بدبین بود.

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: داوری مسابقات قرآن غلامرضا شاه میوه خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن شفافیت آرای آرای داوران بین المللی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه خوی و  پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و به روح این شهیدان بزرگوار و شهدای شاخص حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی هدیه کردند.

شهروند خرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مدارس روستای منصوری + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران