Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از آغاز درمان سرپایی و تجویز دارو در مراکز ۱۶ ساعته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا دلاوری، به نحوه توزیع واکسن در واحد‌های زیر مجموعه دانشگاه اشاره کرد و گفت: تا کنون ۴ نوع واکسن وارد کشور شده که ۳ نوع آن (اسپوتنیک، سینوفارم و بهارات) در زنجیره توزیع قرار گرفته و هرکدام با درصد و میزانی از ایمنی مطرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی میزان کل واکسن‌های تحویل شده به دانشگاه علوم پزشکی تهران را ۲۵ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن عنوان کرد و افزود: این میزان واکسن به بخش‌های درمان، بهداشت، برخی بیماران خاص، بهشت زهرا، سالمندان کهریزک، جانبازان و پارک بانان، سازمان نظام پزشکی و اورژانس ۱۱۵ اختصاص داده شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، سپس به حواشی تزریق واکسن اشاره کرد و گفت: عملاً نحوه توزیع و تخصیص واکسن بر اساس دستورالعمل تنظیم شده در وزارت بهداشت به دانشگاه ابلاغ می‌شود. در واقع این تقسیم بندی بر اساس سند واکسیناسیون کشور توزیع می‌شود که در آن خط مقدم درمان کرونا در وهله نخست قرار دارند و افراد دیگر در اولویت قرار نمی‌گیرند. بر اساس این سند، افرادی ایمن می‌شوند که سود آن برای تمام کشور باشد و حتی سالمندان در فاز دوم هستند، از این رو باید تزریق واکسن را بر اساس سند پیش ببریم.

دلاوری، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها را بحث واکسن خواند و گفت: قطعاً در روز‌های آتی ظرفیت تزریق واکسن باید افزایش پیدا کند. چنانچه تعداد دوز‌های تزریق واکسن افزایش یابد، قطعاً بخش بهداشتی نیازمند کمک بخش‌های دیگر دانشگاه به خصوص درمان خواهد بود.

وی همچنین از آغاز درمان سرپایی و تجویز دارو در مراکز ۱۶ ساعته خبر داد و گفت: خوشبختانه در ماه‌های گذشته وزارت خانه اجازه درمان سرپایی و اجازه تجویز دارو در مراکز سرپایی را صادر کرد که این کار بار مراجعات را از دوش بیمارستان‌ها کم می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درمان کرونا سالمندان مراکز 16ساعته تزریق واکسن درمان سرپایی تزریق واکسن بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد