Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قاسمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به۲ طرح آبرسانی برنامه این هفته «پویش الف_ ب _ ایران» در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این طرح‌های آبرسانی به۲۰ روستای شهرستان تفتان و بهره‌برداری از فاز چهارم آب شیرین‌کن در زاهدان به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب با اعتبار ۹۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه با اتصال ۲۰ روستای تفتان به شبکه آبرسانی ۹۴۲ خانوار از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح آبرسانی ۸۴ هزار میلیون ریال است.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: با افتتاح این پروژه بیش‌از پنج هزار نفر از جمعیت روستایی این شهرستان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تامین آب این روستاها ۱۰ لیتر بر ثانیه ‌است خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به این تعداد روستا ۱۷ هزار متر لوله‌گذاری خطوط انتقال و ۲۲ هزار متر شبکه توزیع اجرا و ۵۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره ساخته شده است.
قاسمی با اشاره به راه‌اندازی فاز چهارم آب شیرین‌کن زاهدان با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه تنش آبی ۱۴ هزار و ۵۰۰ مشترک زاهدانی در پیک مصرف مرتفع و ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۷ آغاز و برای تکمیل آن حفر و تجهیز پنج حلقه چاه و ۱۲ کیلومتر خط انتقال انجام شده تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک ظرفیت این آب شیرین‌کن به ۱۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز افزایش پیدا می‌کند.
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان با اشاره به یاری و مشارکت خیران اظهارداشت: ۲۱ روستای دچار تنش آبی یا فاقد شبکه با جمعیت بیش از پنج هزار نفر از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به گذشت ۱۳ ماه از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی سیستان و بلوچستان گفت: این مدت با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود حدود ۱۰۲ هزار و ۱۸ نفر از جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی بهره‌مند و ۳۲۰ روستا به شبکه آبرسانی مجهز شدند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان پویش هرهفته_الف_ب_ایران شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی زاهدان کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان پویش هرهفته الف ب ایران شرکت آب و فاضلاب کشور سیستان و بلوچستان پویش هرهفته الف ب ایران شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی زاهدان کارآمدی دولت اخبار کنکور سیستان و بلوچستان هزار متر بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمدرضا اکبری مشاور علمی و فناوری استاندار و راهبر زنجیره‌های ارزش استان گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ امسال با یک تفاوتی برگزار شده که وزارت کشور در بحث اقتصادی تحت عنوان زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان، یک سالن اختصاصی برای معرفی ظرفیت‌های توسعه محصولات و زنجیره‌های با ارزش هر استان ایجاد کرده است.
محمد رضا اکبری گفت: در این نمایشگاه ۳۱ استان و هر استان با دو محصول از زنجیره‌های اولویت‌دار اصلی با زنجیره‌ای از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و کسب و کار به نمایش گذاشته شده است.
مشاور استاندار تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه هم افزایی و برقراری ارتباط بین سایر استان‌ها با یکدیگر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادراتی بازرگانان داخلی و خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، است.
وی افزود:در این نمایشگاه  شاهد بازدید برخی از وزرا، مدیران و دولت مردان موثر اقتصادی و توسعه زنجیره‌های ارزشی راهبردی از غرفه استان سیستان و بلوچستان بودیم.

اکبری تاکید کرد: دراثنای برگزاری نمایشگاه مذاکراتی در حوزه تجارت بین‌الملل با تولید کنندگان و توزیع کنندگان زنجیره‌های ارزشی راهبردی بین استان‌ها و کشور‌های مختلف انجام شد.
مشاور استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشور‌های متعددی از جمله، افغانستان، پاکستان، چین وهند در این نمایشگاه حضور داشته اند.
وی در ادامه گفت: آگاهی از ظرفیت‌های استان‌های مختلف فرصت بسیار خوبی به ویژه برای استان سیستان و بلوچستان است که نوید بخش تحولات مثبت در عرصه‌های تولید و صادرات خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود