Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:29:29 GMT

اجرای طرح زراعت چوب در ۲۴ هزار هکتار از عرصه های طبیعی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۰۱۴۰

اجرای طرح زراعت چوب در ۲۴ هزار هکتار از عرصه های طبیعی

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود منصور صبح دوشنبه در مراسم راه اندازی سامانه برخط و پایش هوایی جنگل‌های هیرکانی کشور در چالوس با اشاره به اینکه سال قبل سال جهش تولید بود، از تدوین برنامه ۹ در ۹۹ و سند اقدام خبر داد و گفت: قرار شد سازمان در حوزه وظایف به مناسبت نامگذاری سال، تلاش مضاعف داشته باشد.

وی با عنوان اینکه حفاظت در قالب مبارزه با جرم و جرایم مشهود و حفاظت فنی معنا بخشیده می‌شود، گفت: قاچاق چوب جرم مشهود بوده که باید با آن مقابله کرد اما توسعه زراعت چوب سبب تقویت صنایع چوبی می‌شود و برای کاهش قاچاق اثر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متوسط زراعت چوب چهار هزار هکتار در کشور بود از هدفگذاری ۳۰ هزار هکتار خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴ هزار هکتار آن محقق شد که چند برابر هدفگذاری سالانه بوده است.

منصور از مازندران به عنوان استان موفق در اجرای طرح زراعت چوب خبر داد و گفت: همچنین در حوزه کشت گیاهان دارویی تلاش‌های خوبی شده و حوزه‌های تحت پوشش از تصرف مصون خواهد ماند.

رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به جهش اساسی در کشت گیاهان دارویی گفت: ۱۱۲ هزار هکتار در کشور تحت پوشش گیاهان دارویی رفته است.

وی ارتقای پوشش حفاظتی را از جمله اهداف وبرنامه ها بیان کرد و گفت: تقریباً تمام نیروهای فعال در حوزه حفاظت در کشور ساماندهی و مشخص شدند و تحت امر یگان حفاظت در زمینه حفاظت مشغول فعالیت شدند.

وی گفت: سیستم پوشش و تجهیزات دفاعی یگان حفاظت تدوین شد و خودروهای تحت پوشش نیز به جی پی اس مجهز شده است.

کد خبر 5187076

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود منصور سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور طرح زراعت چوب ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا گرگان اردبیل انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی هزار هکتار زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در دیدار مدیر امور شعب بانک مسکن در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بانک مسکن فعالیت درخشانی را در اجرای طرح‌های مسکن در آذربایجان‌غربی داشته و این روند باید ادامه داشته باشد.   وی ادامه داد: باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .   سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: رسالت مشترک دو سازمان خانه دار کردن آحاد مختلف مردم است و امید می‌رود با عزم و حمایت بیش از بیش مدیران  دو مجموعه شاهد پویایی بیشتر فعالیت در عرصه ساختمان باشیم .   عطائی افزود: یکی از اقداماتی که در حوزه مسکن باید مدنظر قرار داد ایجاد تعادل پویا بین عرضه و تقاضای مسکن است که یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بازار مسکن می‌باشد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی