Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@20:16:19 GMT

کمیته رصد فضای مجازی انتخابات در حاجی آباد تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۰۴۹۳

کمیته رصد فضای مجازی انتخابات در حاجی آباد تشکیل شد

ابراهیمی گفت: کمیته پایش و رصد فضای مجازی با هدف نظارت و جلوگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستان تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام ابراهیمی، رئیس دادگستری حاجی آباد صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات ۱۴۰۰ ، حاجی آباد گفت:  هدف اصلی در مرحله اول پیشگیری از جرایم در این حوزه است و چنانچه جرمی به وقوع پیوست طبق مقررات اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی بر تبیین و اطلاع رسانی جرایم انتخاباتی با همکاری مردم و مسئولان در فضای مجازی برای برگزاری قانونی و مناسب این رخداد در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: ابتدا با تبیین و اطلاع رسانی جرایم انتخاباتی تلاش خواهیم کرد تا با آگاهی بخشی، رویکرد پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق سنوات گذشته در دستگاه قضا شعب ویژه‌ای مربوط به جرایم انتخاباتی تشکیل و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود، یادآور شد: تلاش می شود مواردی که در فضای مجازی و کانال‌های اجتماعی در مورد تخلف انتخاباتی اتفاق می‌افتد در مرحله نخست تذکر داده شود تا در فضایی مسالمت آمیز انتخابات سالم و پرشور برگزار شود.

ابراهیمی بیان کرد: عناوین مجرمانه که در قانون ذکر شده ممکن است در فضای حقیقی یا فضای مجازی اتفاق بیافتد که مجازات خاص خود را دارد و مواردی که در فضای مجازی رخ می‌دهد قبل از شروع تبلیغات رسمی انتخابات شکل می گیرد.

وی با اشاره به قدرت نفوذ فضای مجازی، استفاده موثر از ظرفیت بزرگان و متنفذان برای جلوگیری از تشنج‌های احتمالی و همچنین ارائه توصیه‌های لازم به فعالان فضای مجازی جهت آگاهی مردم از قانون انتخابات را هدف از برگزاری این نشست اعلام کرد.

رئیس دادگستری حاجی آباد افزود: در این نشست مقرر شد روزانه مطالبی از قانون انتخابات، جرائم و مجازات‌های انتخاباتی در فضای مجازی جهت آگاهی مردم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی قرار گیرد.

ابراهیمی با اشاره به برخی جرائم ارتکابی در فضای مجازی آن هم در بستری که استکبار جهانی و دشمنان نظام و انقلاب و مزدوران و اذناب آنان با ایجاد زمینه های تبلیغات سوء رسانه ها و محافل خبری بیگانه، تولید محتوای انحرافی و شبهه برانگیز را در دستور کار قرار داده بر ضرورت هوشیاری و مراقبت مدیران گروه ها و کانالهای فعال در فضای مجازی تأکید کرد.

وی با بیان نقش و اهمیت فضای مجازی در عرصه تبلیغات انتخاباتی و تشریح آسیب های ناشی از بروز ماهیت مجرمانه برخی اقدامات انجام گرفته در این بستر،رصد فضای مجازی را بعنوان مهمترین محور اقدامات بازدارنده ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی دانست و تصریح کرد:هر چند برخورداری از روحیه ولایتمداری در بین مردم شهرستان حاجی آباد تا حدود زیادی موجب می شود در این خصوص نگرانی ها کمتر به نظر برسد؛ ولی منطق عقل و تدبیر حکم می کند تا با رصد و پایش دقیق فضای مجازی به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اجازه و مجال جولان و عرض اندام برای فرصت طلبان و سوء استفاده کنندگان فراهم نشود.

فعالیت‌های انتخاباتی باید  در چارچوب قوانین به دور از تخریب، شایعه و اتهام زنی به دیگر نامزدها باشد
حجت الاسلام شریفی، امام جمعه شهرستان حاجی آباد در نشست توجیهی فعالان فضای مجازی شهرستان در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت : تاثیر فضای مجازی بر حوزه سیاسی و اجتماعی به ویژه در عرصه انتخابات قابل توجه است و اگر این فضا درست مدیریت شود بدون شک از فرصت های مثبت آن می توان برای آگاهی بخشی و حضور پرشور مردم و تبلیغات قانون مدارانه بهره گرفت .

شریفی اظهار کرد : اگر فعالیت ها و تبلیغات انتخاباتی در چارچوبی منطقی و قانونمند صورت نگیرد احتمال اشتباه در انتخاب اصلح افزایش خواهد یافت، به همین جهت شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل و رصد فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است که به طور مستمر ضمن بررسی این فضا با تخلفات آن برخورد شود .

وی از فعالان فضای مجازی خصوصا مدیران گروه های فعال در این فضا خواست : با قوانین انتخابات و جرائم و تخلفات انتخاباتی آشنا بوده تا خدای ناکرده افرادی به دلیل عدم آگاهی به قانون، دچار مشکل نشوند .

امام جمعه حاجی آباد افزود : با توجه به شرایط منطقه و جریانات اخیر، انتخابات پیش‌رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی باید در زمان قانونی و در چارچوب قوانین به دور از تخریب ، شایعه و اتهام زنی به دیگر نامزدها انجام پذیرد .

حجت الاسلام شریفی گفت : از هواداران نامزدهای انتخاباتی انتظار می رود به نکات مثبت و برجسته داوطلب مورد نظر خود اشاره کرده و از برنامه های مدنظر وی دفاع و دیگر نامزدها را مورد تخریب قرار ندهند.

وی در پایان ادامه داد : امیدواریم با همراهی و مشارکت همه عزیزان فعال در عرصه فضای مجازی انتخاباتی سالم، آرام ، امن و بدور از هرگونه تنش و حاشیه با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: تخلفات انتخابات جرایم انتخاباتی رصد فضای مجازی فضای مجازی حاجی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. - اخبار ورزشی -

پژمان معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: برای مشخص شدن زمان مجمع، باید قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنم انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد. تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

وی درباره جلسه با ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، گفت: جلساتی را با تفتیان، صابری، پیرجهان و رسولی داشتم و با توجه به عدم حضور فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد، قرار است با آنها از طریق فضای مجازی تماس بگیرم و صحبت کنم. ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه دارند، پیشنهادات خود را ارائه کردند و برنامه مسابقاتی که می‌توان برای حضور در آنها اقدام کرد، ارائه شد.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: چند مشکل داریم؛ یکی از این مشکلات موضوع دریافت ویزای شینگن است که سخت شده است. زمان و مکان مسابقات و اردوها را دریافت و برنامه‌ها را تا 10 تیر ماه مصوب کردیم.

معتمدی تصریح کرد: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. قرار است در قالب یک کارگروه تخصصی با ورزشکاران قرارداد ببندیم و کارها را هرچه زودتر انجام دهیم.

وی درباره انتقاداتی که هر از چند گاهی از سوی حسین رسولی مطرح می‌شود و در پاسخ به این سؤال که آیا حقوق و پول این ورزشکار پرداخت شده است یا نه؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم، پول مصوب ماهیانه این ورزشکار پرداخت شده است. کمیته ملی المپیک هم حمایت‌های خوبی داشته، ولی ما بدون این حمایت‌ها نیز باید کارمان را انجام دهیم. درخصوص رسولی نیز معتقدم که مدل انتقادش مورد پسند نیست. ورزشکاران باید ابتدا مسائل و مشکلات را به فدراسیون منتقل کنند و اگر به نتیجه نرسیدند، مصاحبه انجام دهند. ورزشکارانی مثل رسولی الگوی نفرات جوان و نوجوان و حتی مدال‌آوران هستند و انتظار می‌رود که بزرگی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس