Web Analytics Made Easy - Statcounter

اورشلیم پست نوشت: کابینه امنیتی اسرائیل هفته آینده در میان افزایش نتش میان اورشلیم - تهران تشکیل خواهدشد.

در ساعات اولیّه روز یکشنبه  ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ اعلام شد که بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی احمدی روشن نطنز دچار حادثه شده که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است. هنوز میزان خسارت به صورت رسمی از سوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام نشده که همین موضوع باب گمانه‌زنی‌ها و بعضاً زیاده‌گویی پیرامون بزرگی این حادثه تروریستی را باز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه اورشلیم پست اسرائیل نوشت: مقامات صهیونیست عنوان کردند انفجاری که با توجه به گزارشات بر اثر یک حمله سایبری بود، تولید اورانیوم غنی‌شده در تاسیسات نطنز را برای مدتی متوقف می‌کند. براساس گزارش نیویورک تایمز، خسارت وارده به تاسیسات هسته‌ای نطنز تولید اورانیوم این سایت هسته‌ای را حداقل ۹ ماه به عقب می‌اندازد. در این گزارش به نقل از دو مقام امنیتی آمده است: «سیستم برق داخلی را که سانتریفیوژ‌های زیر زمین را با اورانیوم غنی‌شده تغذیه می‌کرد، طی یک انفجار از بین رفت.»

روزنامه اورشلیم پست اسرائیل نوشت: گفته می‌شود که موساد عامل حمله سایبری به تاسیسات نطنز در روز یکشنبه است که موجب خسارات وسیعی در تأسیسات اصلی غنی سازی اورانیوم ایران شده است.

این روزنامه در ادامه با انتشار سخنرانی «آویو کوخاوی» فرمانده ارتش رژیم اسرائیل در روز یکشنبه معتقد است صحبت‌های کوخاوی تایید تلویحی مداخله اسرائیل در عملیات خرابکاری نطنز است. فرمانده ارتش رژیم اسرائیل گفت: «اقدامات ارتش اسرائیل در خاورمیانه از دید دشمنان ما پوشیده نیست. آن‌ها ناظر بر ما هستند، توانایی ما را می‌بینند و گام‌های بعدی خود را به دقت ارزیابی می‌کنند. سال گذشته یکی از امن ترین سال‌هایی بود که اسرائیل داشت. به کار خود ادامه خواهیم داد و همه اینها برای تضمین امنیت دولت اسرائیل است.»

بنیامین نتانیاهو در جریان دیدار با سران امنیتی رژیم اسرائیل در روز یکشنبه گفت: «مبارزه با ایران، نیروهای نیابتی آن و تلاش‌های تسلیحاتی ایرانی‌ها، ماموریت فوق‌العاده بزرگی است. شرایطی که امروز موجود است، لزوماً فردا وجود نخواهد داشت.»

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو کابینه امنیتی را برای برگزاری اوّلین جلسه طی دو ماه اخیر جهت بحث پیرامون ایران فراخوانده است. این جلسه قرار است که یکشنبه هفته آینده در میان افزایش موج تنش‌ها با تهران برگزار شود.

پایگاه خبری تایمز اسرائیل نوشت: ایهود یاعری کارشناس نظامی شبکه ۱۲ اسرائیل گفت که با درز نقش موساد به رسانه‌های عبری زبان، ما به لحظاتی نزدیک می‌شویم که ایران انتخابی غیر از پاسخ بصورت نظامی ندارد. چندماه پیش، نهادهای اطلاعاتی اسرائیل ترس خود را ابراز داشتند مبنی بر اینکه ایران به نقطه جوش رسیده و احتمالاً به زودی اقدام کند.»

ژنرال «عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل (آمان)

عاموس یادلین رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش (آمان) و رئیس فعلی موسسه امنیت ملّی اسرائیل بعد از قطع برق بخشی از تاسیسات هسته‌ای نطنز گفت که نگران برنامه هسته‌ای ایران است. یادلین در ادامه گفت: «قطع برق ناشی از حمله سایبری در صورت وجود سیستم‌های پشتیبان نظیر ژنراتور، مشکل قابل توجهی در برنامه هسته‌ای ایران به وجود نمی‌آورد. اگر این حمله ادعایی به سیستم‌های پشتیبان نیز آسیب زده باشد، این مسئله را جدّی‌تر می‌کند و احتمالاً بازیابی به مدت چند ماه برای ایران طول بکشد. اگر واقعاً کسی به تمام ۶۰۰۰ هزار سانتریفیوژ قدیم و جدید آسیب زده باشد، دستاورد بزرگی است.»

رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل (آمان) گفت: «صرف نظر از آسیب‌ها، ایران دانش لازم برای ادامه برنامه هسته‌ای خود را دارد. فشار حداکثری ترامپ برنامه هسته‌ای ایران را نه تنها کند نکرد بلکه منجر به حرکت رو به جلوی آن شد. راهبرد فشار حداکثری ایران را متوقف نکرد و تهران برعکس اهداف این راهبرد عمل کرد.»

ترجمه: ایلیا فروزش

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی اسرائیل خرابکاری هسته ای نطنز برنامه هسته ای روز یکشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی در بازدید از غرفه استانداری فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه، با توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش این استان در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی بیشتر آشنا شد و گفت: استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد.

وزیر کشور بیان کرد: یکی از اتفاقات خیلی خوب، برگزاری نمایشگاه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها برای دومین سال متوالی به همت وزارت کشور و استانداری‌ها است.

احمد وحیدی با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه گذار برای آنها فراهم شود؛ گفت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند؛ علاوه بر این گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند.

وحیدی یکی از ویژگی زنجیره‌ها را امکان شکل‌گیری به صورت درون استانی و برون استانی عنوان و خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغالزایی هدفمند از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از زنجیره‌های ارزش در استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است؛ بیان کرد: خوشبختانه زنجیره‌های ارزش به سمت بلوغ خودشان حرکت می‌کنند و در این نمایشگاه اتفاقات خیلی خوب همراه با شور و نشاط قابل توجهی را شاهد بودیم.

وزیر کشور تسهیل کار سرمایه گذاران و ایجاد زمینه انتخاب برای آنها را از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

کد خبر 6090393

دیگر خبرها

  • حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند | جنگ را باختیم
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده