Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:15:16 GMT

ائمه جماعات سکان‌داران مسائل فرهنگی در مساجد هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۰۹۰۵

ائمه جماعات سکان‌داران مسائل فرهنگی در مساجد هستند

​حجت‌الاسلام بابایی مردمی بودن را از جمله ویژگی‌های امام جماعت در تراز انقلاب اسلامی خواند و گفت: امامان جماعت سکان‌داران مسائل فرهنگی در هر مسجدی هستند.

حجت‌الاسلام «علی اکبر بابایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مساجد را در طول زمان محلی که پیوسته کانون هدایت و مبارزه علیه کفر و نفاق و مأمن دلباختگان حق و فضیلت بوده است برشمرد و اظهار داشت: مردمی بودن از ویژگی‌های بارز امام جماعت در تراز انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه لوشان با بیان اینکه امامان جماعت سکان‌داران مسائل فرهنگی در هر مسجدی هستند، ویژگی‌های امامان جماعت در تراز انقلاب اسلامی را برشمرد و عنوان کرد: منش و روشی که با منطق انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن سازگاری داشته باشد از جمله خصوصیاتی امامان جماعت در تراز انقلاب اسلامی است.

 

بابایی کلام امام راحل در باب اینکه مساجد، سنگرهای اسلام است، مسجدها را محکم نگه دارید و پرجمعیت کنید را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر منش‌ها و روش‌های امامان جماعت ما با منطق انقلاب سازگاری نداشته باشد و از حیث عملی نگاه جدایی از مسائل اجتماعی از خود نشان دهند، طبیعی است که این امام جماعت یک امام جماعت در تراز انقلاب اسلامی نیست.

 

وی تحولات عظیمی که در دنیا به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی، نشر معارف آن در حوزه‌های مختلف و استمرارش به وجود آمده است را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: امام جماعت موظف است که از این تحولات ارزشمند پاسداری کند و در کنار آن برای نشر و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ انقلاب تلاش کند.

 

امام جمعه لوشان انقلابی بودن و داشتن نگاه انقلابی به مسائل را از جمله ویژگی‌های امام جماعت در تراز انقلاب دانست و اضافه کرد: اگر امام جماعت خودش مؤمن به این تحولات و آثار درخشان انقلاب اسلامی نباشد، طبیعی است که در این تراز هم قرار نمی‌گیرد.

 

بابایی توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی و مهم‌تر از همه مردمی بودن را شاخصه دیگر امام جماعت در تراز انقلاب اسلامی خواند و یادآور شد: امام جماعت به عنوان پدر معنوی آن منطقه می‌تواند به مانند پیغمبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و در راستای اهداف عالیه آن‌ها نقش‌آفرینی کند.

 

وی اضافه کرد: برای آن‌که بتوانیم مسجدی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، نیازمند هماهنگی ارکان مختلف و تشکیل دهنده مسجد، یعنی امام جماعت، هیئت امنا و خادمان، در این زمینه هستیم.

 

امام جمعه لوشان با بیان اینکه مساجد در ادوار مختلف تنها محل عبادت نبوده‌اند حاطرنشان کرد: مساجد از صدر اسلام تا به امروز به عنوان مهم‌ترین مرکز برای رشد و تعالی فرهنگ اسلامی، سازماندهی جهان اسلام و مهم‌ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلام بوده‌اند و این نقش‌آفرینی همچنان در آینده نیز استمرار پیدا می‌کند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه لوشان فعالیت های فرهنگی مساجد کانون های مساجد گیلان ائمه جماعات امام جماعت در تراز انقلاب اسلامی امامان جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام اسماعیل اسدپور، امام جمعه شهرستان جرقویه در این همایش با اشاره به اهمیت نماز و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی گفت: ترویج فرهنگ نماز و عبادت در مدارس، تعلیم قدرشناسی و قدردانی است که باید با روش‌های جذاب و خلاقانه به نسل جدید انتقال داده شود.
در این آیین حسین صادقی رئیس اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا نیز گفت: در ۲۰ مدرسه از مجموع ۳۶ مدرسه منطقه نماز جماعت با حضور روحانی به عنوان امام جماعت برگزار می‌شود و در بقیه‌ی واحد‌های آموزشی همکاران فرهنگی امامت جماعت را عهده دار هستند.
بخش جرقویه علیا دارای ۳۶ واحد آموزشی است که در سال تحصیلی جاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری