Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@21:13:20 GMT

۴۴ هزار تماس با سامانه آتش‌نشانی سمنان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۶۲۹

۴۴ هزار تماس با سامانه آتش‌نشانی سمنان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: سال گذشته ۵۶۱ مورد آتش سوزی و ۶۷۶ مورد عملیات امداد و نجات در این شهر به وقوع پیوسته است.

سعید اسمعیل پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۹۹ سازمان آتش نشانی به ۴۴ هزار و ۴۷۴ تماسی که با سامانه ۱۲۵ گرفته شد، پاسخگو بوده است که از این میزان تماس با مجموع ۵۶۴ ساعت و ۵۳ دقیقه عملیات اطفا، امداد و نجات و میانگین ۳ دقیقه و ۵۹ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به کار خود پایان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آتش نشانان شهر سمنان ۵۶۱ مورد حوادث آتش سوزی را در سال ۹۹ پوشش دادند که علل حریق‌های رخ داده شامل بی احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و … بوده است که از این میزان بیشترین تعداد آن (۱۵۳ مورد) مربوط به معابر (ساختمان‌های متروکه، ضایعات و سطل‌های زباله)، پارک‌ها و فضای سبز (۱۲۶ مورد)، حریق خودرو ۷۱ مورد و حریق منزل مسکونی ۶۹ مورد را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: مأموران آتش نشانی شهر سمنان سال گذشته در ۶۷۶ مورد حادثه جداگانه شامل باز کردن در منزل و خودرو (محبوسی)، گیر کردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو، آسانسور و.... شرکت داشته‌اند و به شهروندان و هموطنان امداد رسانی کرده و آنها را از خطرات ناشی از این حوادث نجات داده‌اند که بیشترین آمار حوادث (۲۲۳ مورد) نیز مربوط به محبوس شدن در کابین آسانسور بوده است و محبوس شدن افراد در اماکن و منازل با ۱۲۹ مورد و گرفتن حیوانات موذی با ۹۶ مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: تعداد ۱۲۰ مورد از حوادث آتش سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده است که توسط نیروی‌های عملیاتی به خوبی پوشش داده شد و تعداد نجات یافتگان در سال ۹۹ در این عملیات‌ها ۷۱۲ نفر (مرد ۴۱۵ نفر و زن ۲۹۷ نفر) است که توسط نیروی‌های عملیاتی امداد رسانی شده‌اند.

کد خبر 486362

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان شهر سمنان امداد ونجات اطفاء حريق حوادث آتش نشاني شهروند شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شدند

 رییس سازمان آتش نشانی ارومیه از غرق شدن ۲ نفر حین شنا در رودخانه نازلو خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین سرباز رشید افزود: پس از دریافت غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره ۶ را به همراه تیم غواصی این سازمان جهت جست‌وجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

وی ادامه داد: این عملیات از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ آغاز شده و امدادگران در پی یافتن مفقودان هستند.

سرباز رشید بیان کرد: تیم‌های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن این ۲ نفر در محل حادثه حضور خواهند داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شدند
  • غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر