Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:18:54 GMT

برگزاری دو نشست پیرامون خصوصی سازی در کانون اندیشه جوان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۷۶۳

برگزاری دو نشست پیرامون خصوصی سازی در کانون اندیشه جوان

به گزارش خبرنگار مهر، خصوصی‌سازی یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین سیاست‌های قرن گذشته در حیطه اقتصادی بوده است؛ سیاستی که در راستای بهبود رفاه جهان و تقویت کارآیی اقتصاد کشورها اثرات مثبت قابل‌توجهی به همراه داشته و منجر به بهبود استاندارد زندگی در بسیاری از کشورها شده است. موج‌های سنگین خصوصی‌سازی بعد از فروپاشی شوروی و تضعیف کمونیسم در بسیاری از کشورها به عنوان سیاست اقتصادی غالب مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران نیز در دهه‌های گذشته اقدام به خصوصی‌سازی صنایع دولتی کرده است. اما خصوصی سازی در ایران منجر به تجربیات متفاوتی شده است.

کانون اندیشه جوان قصد دارد پیرامون دو موضوع «تجربه خصوصی‌سازی در جمهوری اسلامی؛ امکان یا امتناع» و « خصوصی‌سازی در اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای» در تاریخ ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه طی دو گفتگوی زنده در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net با سه نفر از اساتید این حوزه به گفتگو بنشینیم.

نشست اول

خصوصی سازی در ایران به عنوان یکی از راه های برون رفت از اقتصاد دولتی و افزایش بهره‌وری بنگاه‌ها و دستیابی به توسعه اقتصادی مطرح بوده اما تجربه واگذاری‌ها نشان می‌دهد که مشکلات، چالش‌ها و موانع زیادی در راه تحقق درست سیاست خصوصی‌سازی وجود داشته است. به گفته صاحب‌نظران اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از مهمترین عملیات اجرایی در راستای خصوصی‌سازی اقتصادِ عمدتاً دولتی کشور بوده و از آن به عنوان انقلاب اقتصادی یاد می کنند. این صاحبنظران بر این باورند که یکی از اصلی‌ترین و مهمترین موانع توسعه اقتصادی کشور ماهیت دولتی آن است. از این رو برای تحقق توسعه اقتصادی واقعی در کشور لازم است تا جایی که امکان پذیر باشد از تصدی‌گری دولت در اقتصاد کاسته شود.

در اولین نشست کانون اندیشه جوان که روز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه برگزار می شود سیدامیر سیاح و سید حسین رضوی‌پور پیرامون موضوع« تجربه خصوصی‌سازی در جمهوری اسلامی؛ امکان یا امتناع» گفتگو می کنند.

نشست دوم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همیشه در بیاناتشان نقش اقتصاد را در نظام اسلامی بسیار مهم برمی شمارند. ایشان اصل خصوصی‌سازی را نیاز مبرم اقتصاد و کشور می دانند و معتقدند نباید جلوی آن گرفته شود، بلکه باید جلوی لغزش‌ها و خطاها در خصوصی‌سازی گرفته شود و در موارد بسیاری به خطاها صورت گرفته در زمینه خصوصی سازی اشاره کرده اند و تذکراتی داده اند که در برخی موارد منجر به اصلاح یا توقف کار نیز شده است.

نشست دوم کانون اندیشه جوان روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه با حضور احسان خاندوزی برگزار می شود، وی در این نشست  پیرامون موضوع «خصوصی‌سازی در اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای» سخنرانی می‌کند.

هر دونشست ساعت 21  در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی @Bashgah_net برگزار می شود.

کد خبر 5187182 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون اندیشه جوان برنامه اینستاگرام سازمان خصوصی سازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه های نشر رایزنی فرهنگی مرکز فرهنگی شهر کتاب ترجمه معرفی کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادبیات کودک و نوجوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادبیات داستانی فرهنگسرای اندیشه هفته هنر انقلاب اسلامی روز هنر انقلاب اسلامی کانون اندیشه جوان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند