Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:22:18 GMT

اصناف فرهنگی کرمان مصوبات ستاد کرونا را رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۷۷۹

اصناف فرهنگی کرمان مصوبات ستاد کرونا را رعایت کنند

محمدرضا علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا بر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی، فعالیت های فرهنگی هنری به ویژه آموزشی نظیر آموزشگاه های آزاد هنری، سینمایی و غیره در استان کرمان تا اطلاع ثانوی تعطیل است. 

وی تصریح کرد: هر چند تعطیلی چند باره فعالیت های فرهنگی هنری کام اصحاب فرهنگ و هنر را تلخ تر از قبل نموده است، اما برای سلامت جامعه و شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا ناچار به اعمال تعطیلی و محدودیت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی، شرکت و حضور در کلاس های آموزشی به هیچ وجه اجباری نبوده و برگزاری کلاس ها در فضای مجازی نیز کاملا اختیاری است.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب اهالی فرهنگ و هنر با مصوبات ستاد کرونا اظهار داشت: امید داریم که این شرایط نامطلوب فعلی در جامعه هر چه زودتر رفع شود و فعالیت های فرهنگی هنری با قدرت و توجه هر چه بیشتری ادامه یابد.

علیزاده با اشاره به نظارت بر فعالیت های صنوف فرهنگی در ایام کرونا تصریح کرد: هنرجویان در صورت مشاهده تخلف در این زمینه، موارد را به این اداره کل و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها گزارش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از ابتدای کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب های متنوع سعی کرده با کمک‌ها و پرداخت تسهیلات و پشتیبانی معیشتی از قشر آسیب پذیر فرهنگی و هنری حمایت کند.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ویروس کرونا محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ویروس کرونا محدودیت های کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ویروس کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر