Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:21:19 GMT

صادرات سامانه گندزدایی آب دانش‌بنیان ایرانی به امارات

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۷۸۹

صادرات سامانه گندزدایی آب دانش‌بنیان ایرانی به امارات

به گزارش روز دوشنبه ستاد توسعه فناوری نانو، در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹ قرارداد فروش و نصب سامانه الکترولیز آب دریا با یک شرکت اماراتی برای استفاده در تصفیه و گندزدایی آب مزارع دریایی پرورش میگو و ماهی امارات به امضای این شرکت دانش بنیان رسید.

سامانه‌های الکترولیز آب در صنایع مختلفی کاربرد دارند که می‌توان به گندزدایی آب مورد نیاز شرب شهری و روستایی، گندزدایی آب خنک‌کاری و فرایند در صنایع نفت و گاز، گندزدایی آب توازن کشتی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری جایگزین مناسبی برای روش سنتی استفاده از گاز کلر که گازی سمی، قابل اشتعال و قابل انفجار است.

تاکنون طرح ‌های بزرگی در این خصوص در ایران توسط این شرکت دانش بنیان انجام شده است که ازجمله طرح انتقال آب خلیج فارس – بخش گندزدایی است.

در سامانه طراحی شده توسط این شرکت دانش بنیان، آب دریا به عنوان ورودی دریافت‌شده و طی فرآیند الکترولیز، ماده هیپوکلریت سدیم (آب ژاول) با غلظت کلر آزاد مناسب برای گندزدایی آب، تولید و تزریق می‌شود تا بتوان شرایط حساس آب را برای پرورش میگو و ماهی فراهم کند.

این روش نوین، در حال حاضر در کشورهای پیشرو در صنعت پرورش آبزیان همچون کشورهای شیلی و استرالیا مورد استفاده قرار گرفته است.

طراحی و ساخت تمامی قطعات و تجهیزات به‌کار رفته در این سامانه کاملا ایرانی بوده و با کوشش جمعی از مهندسان و محققان جوان این شرکت دانش بنیان به مرحله تولید، بهره‌برداری و صادرات رسیده است. در طراحی و ساخت این سامانه از فناوری‌های نوین و دانش روز دنیا استفاده شده است که از جمله آن می‌توان به آند با پوشش نانوساختار مخلوط اکسیدهای فلزی (آند MMO) اشاره کرد.

برچسب‌ها پرورش ماهی ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو ابوظبی جهش تولید صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو پرورش ماهی ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو ابوظبی جهش تولید صادرات غیر نفتی اخبار کنکور گندزدایی آب دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور