Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علیرضا صبوری گفت : شمار روستا‌های دارای برق استان در سال ۹۲، ۸۹۳ روستا بود که هم اکنون به ۹۵۵ روستا افزایش یافته است.

او گفت: شاخص بهره مندی روستاییان از انرژی برق نیز تا پایان سال ۹۲ کمتر از ۹۷ درصد بود که اکنون به ۹۹.۹ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید 

بهره‌برداری از ۴۷۰ پروژه برق در کشور آغاز شد

او همچنین از افزایش تعداد مشترکان برق نیز خبر داد و گفت: پیش از دولت یازدهم شمار مشترکان برق استان ۳۰۱ هزار و ۵۴۰ مشترک، اما در پایان سال ۹۹ این رقم با رشد ۲۴درصدی به ۳۷۴ هزار و ۱۷۹مشترک رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از دل مشغولی‌های مسوولان شرکت برق استان را میزان تلفات برق در شبکه‌های توزیع عنوان و بیان کرد: این میزان تلفات در پایان سال ۹۲، ۱۲.۲۸ درصد بود در حالیکه هم اکنون با کاهش ۳.۹ درصدی به ۸.۳۴ درصد رسیده است.

او در ادامه با بیان این که در پایان سال ۹۲ در استان هزار و ۲۲۰ حلقه چاه برق دار بود اظهار داشت: هم اکنون چاه‌های برق دار استان با ۱۱ درصد رشد به هزار و ۳۵۰ حلقه چاه رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در این مورد گفت:: ۱۰۰ درصد سیم‌های هوایی فرسوده فشارضعیف استان به کابل خودنگهدار مجهز شده است.

صبوری گفت : مرحله دوم پروژه اصلاح شبکه‌های فرسوده توزیع برق خراسان شمالی با تبدیل ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف به کابل خود نگهدار بدون اعمال خاموشی انجام شده است.

صبوری افزود: این پروژه با صرف اعتباری به میزان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

او گفت : این طرح بیشتر با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه در شرایط سنگین جوی و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، کاهش تلفات فنی و عایق شدن شبکه و حذف خطرات ناشی از برق گرفتگی شبکه فشار ضعیف اجرا شد.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت برق خراسان شمالی روستاهای مرزی پایان سال سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما